Adhdave schreef:Eindelijk begint ze het beetje bij beetje in te zien .
Met kleine stappen gaat het eindelijk eens de goed kant uit maar ik krijg het meeste te verduren natuurlijk en krijg van alles naar mijn hoofd geslingerd en krijg overal de fout van tjonge jonge
Maar goed dat ik heel wat kan verdragen en veel geduld heb .
Ze is er nu bijna 4 weken vanaf gebleven met als gevolg dat ze zeer snel op de tenen zijn getrapt bij het minste beetje als je eens iets zegt wat alleen maar goed bedoeld is .
Ze slaapt enorm veel en is totaal futloos en probeer haar zoveel mogelijk bezig te houden met leuke dingen te doen in't weekend en ze terug proberen te laten genieten van de dag dagelijkse dingen .
Door de week is haar moeder en zoon er om ze bezig te houden als ik er niet ben .
Ik moet zeggen dat ik best wel trots op haar ben dat ze terug de wilskracht heeft om er vanaf te blijven .
Dreuge schreef:goed nieuws blijf volhouden!
Gman007 schreef:Adhdave schreef:Eindelijk begint ze het beetje bij beetje in te zien .
Met kleine stappen gaat het eindelijk eens de goed kant uit maar ik krijg het meeste te verduren natuurlijk en krijg van alles naar mijn hoofd geslingerd en krijg overal de fout van tjonge jonge
Maar goed dat ik heel wat kan verdragen en veel geduld heb .
Ze is er nu bijna 4 weken vanaf gebleven met als gevolg dat ze zeer snel op de tenen zijn getrapt bij het minste beetje als je eens iets zegt wat alleen maar goed bedoeld is .
Ze slaapt enorm veel en is totaal futloos en probeer haar zoveel mogelijk bezig te houden met leuke dingen te doen in't weekend en ze terug proberen te laten genieten van de dag dagelijkse dingen .
Door de week is haar moeder en zoon er om ze bezig te houden als ik er niet ben .
Ik moet zeggen dat ik best wel trots op haar ben dat ze terug de wilskracht heeft om er vanaf te blijven .
Vitamine C inname kan helpen op wat meer natuurlijke wijze energie te geven. Ook kan ze tyrosine slikken om het energie niveau omhoog te trekken (al twijfel ik erover of ze dit maandenlang zou moeten slikken, maar kortere periode kan prima). Voor het mentale gedeelte zou eventueel piracetam en/of vinpocetine een verbetering kunnen brengen, al geeft dit misschien meer een soort vorm van rust/helderheid dan echt blijdschap. Om direct het geluksgevoel een handje te helpen kan ze ook (tijdelijk) 5-HTP slikken. Al twijfel ik daarover, omdat enerzijds pep nauwelijks invloed heeft op het serotonine niveau, aan de andere kant zou ze zich door alleen een laag dopamine gehalte niet per se ongelukkig/chagrijnig moeten zijn, alleen futloos en moe. Serotonine heeft echter weer een onderdrukkend effect op dopamine, dus ja, of dat gewenst is is ook maar de vraag.
Vitamine C (1000 mg time release capsule smorgens en savonds), vinpocetine (smorgens en savonds 10 mg bv) en piracetam vind ik persoonlijk wel aanraders. En compleet ongevaarlijk zonder neurotoxische effecten.
En gewoon een algehele gezonde voeding met veel fruit natuurlijk...
Hendrik272 schreef:Ik heb bij pep ook nooit echt stilgestaan
Hendrik272 schreef:Was een flauwe woordspeling die misschien niet helemaal past in dit topic.
Adhdave schreef:tja het was te denken .... met haar gaat het beter ... maar ik heb de schop gekregen .... als hier ooit nog een vervolg van gaat zijn ... wie weet ... zo is het leven hé
Davinci schreef:Hey,
Na al die jaren dope is je chemische huishouding wat in de war. Dat lege gevoel dat je nu hebt, komt daar voor een groot deel uit. Geen nood, je hersenen zijn in staat om zichzelf ongeveer volledig te herstellen. Het belangrijkste is om nu een lange periode geen drugs te gebruiken. (minstens 2 jaar)
Heel belangrijk is om veel te sporten. (lees 5x/week een half uur per dag) Zie drugs als een hoofdstuk uit je leven dat je nu wegwerpt en gaat vergeten. Sport is ideaal om je hersenen terug te stimuleren.
Het bevordert aanmaak en groei van neuronen, zorgt dat je beter slaapt, laat je goed voelen etc.
Zoek misschien ook een hobby om je vrije tijd nuttig te besteden.
De belangrijkste tips die ik je kan geven:
- sporten (dit is veruit de beste manier om je lichaam te laten herstellen)
- meditatie/yoga
- tryptofaan rijk dieet
Als je bovenstaande tips volgt, zal dat lege gevoel rap verdwijnen en keert de kleur terug in je leven.
Misschien is dit ietwat hard, maar je moet je goed afvragen of je vriendin wel de juiste is.
The mind of junky has no borders... Zoek medische hulp voor het te veel escaleert.
Veel succes.
PS: post hier af en toe hoe het met je gaat.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Keer terug naar Verslaving - Uppers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten