Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
djeemen schreef:Heb geen ervaring met psychische aandoeningen, maar ik denk wel dat het zeer onverstandig is om in de nabije toekomst drugs te gebruiken als ik jou was. Dat je het graag wil of dat je vrienden er raar van zullen opkijken doet niks af aan het feit dat je hier gegarandeerd problemen door zou krijgen. Dat lijkt mij het niet waard.
FRESH schreef:Ik zou niet naar alternatieven zoeken, want er is kans dat dit problemen gaat opleveren.
Zou zo ook geen middel kunnen opnoemen waarbij de kans minimaal is.
VdKaartsalade schreef:FRESH schreef:Ik zou niet naar alternatieven zoeken, want er is kans dat dit problemen gaat opleveren.
Zou zo ook geen middel kunnen opnoemen waarbij de kans minimaal is.
VdKaartsalade schreef:Natuurlijk weet ik ook dat alle narcostische middelen een psychose kunnen triggeren. Maar om nou nooit meer gebruik te maken? Ook alcohol valt hier onder, dus in principe zou ik overal van af moeten blijven, voor een lange tijd.
dit is erg moeilijk op mijn leeftijd, ik denk dat ik net begin met alles
Fool schreef:Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.
Wellis
Wellis
VdKaartsalade schreef:En ik maar denken dat ik juist mentaal erg sterk ben
VdKaartsalade schreef:Hoe weet je dat dan zo zeker?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
VdKaartsalade schreef:En ik maar denken dat ik juist mentaal erg sterk ben
Hebben mensen in je omgeving gezegd dat ze je zien veranderen?
Poseidon schreef:VdKaartsalade schreef:En ik maar denken dat ik juist mentaal erg sterk ben
Je hebt nu in ieder geval de kans het te worden door van de drugs af te blijven.
@Selem Als de neurotransmitters in je hersenen in balans zijn en goed functioneren, draagt dat over het algemeen bij tot mentale kracht. Mocht je door een tekort aan bijvoorbeeld serotonine somber en vol zelftwijfel rondlopen, dan zal dit een ernstige bres in je zelfvertrouwen slaan. In het boek 'De verslaving voorbij' van Jan Geurts stelt de auteur dat er door de beschadiging van synapsen na elke rush minder dopamine aanwezig is in je lichaam in het geval van cocaïne- of speedmisbruik. Je leest ook bijna standaard in publicaties hierover dat na de rush gevoelens van onzekerheid bezit van de gebruiker nemen.
Vanzelfsprekend spelen er bij de vorming van mentale kracht nog vele andere factoren een rol. Training in zelfdiscipline, het leren geloven en nastreven van gestelde doelen, een gelukkige, liefdevolle jeugd wellicht.
In ieder geval maakt het regelmatig gebruik van bepaalde middelen vermoedelijk geen vastberadener persoon van je.
Wellis
Keer terug naar Verslaving - Uppers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten