Ik ben nu zo'n ruim 4 weken af van de snuiverij en de slikkerij, maar heb hier toch nog best moeite mee. Niet zozeer dat ik er constant de behoefte aan heb, maar zodra 1 van de woorden hoor vallen dan krijg automatisch dat euforische en energieke gevoel, en verlang ik er meteen weer aan. Gelukkig heb ik een sterk karakter wat me er van weerhoudt. Maar toch vind ik dit ergens erg vervelend. Ik had al jaren lang ervaring met deze twee drugs maar was nooit verslaafd geraakt, totdat, ik vrijkwam uit de Jeugdgevangenis waar ik een jaar heb gezeten.
Ik ben toen ingetrokken bij een vriend van me, en daar woonde nog een vriend van hem, die elke dag speed snoof. Ik heb de eerste 2 maanden van m'n verblijf daar erg netjes gehouden en alleen speed en pillen gebruikt in het weekend (vrijdag & zaterdag). Daarna ging het mis, ik begon elke dag te snuiven en nam om de 2 dagen XTC gemiddeld 5 tot 6 pillen. Was gerust ruim een week wakker en sliep dan een complete dag waarna ik zonder problemen (geen last van kater e.d) weer verder kon. Op den duur was het gewoon zo erg dat ik speed zelfs lekker vond ruiken, die vriend van de vriend waar ik inwoonde heeft zijn eigen lab en het is echt onversneden topkwaliteit, dus lekker ruiken doet het echt niet. Wanneer ik de geur rook kreeg ik een energie boost, wat het gevoel dus versterkte om dus gewoon te snuiven. Ondanks dat ik nu niet meer last heb van de lichamelijk verslaving, kamp ik dus wel degelijk met een geestelijk verslaving, wat zorgt er anders voor dat ik zodra ik die twee namen hoor gelijk het gevoel van euforie en energie krijg en er dan letterlijk kriebels van in mijn buik krijg.
Gelukkig was er een goede vriend van me die me heeft terug geroepen in de echte wereld.
En sindsdien heb ik nog maar 1x gesnoven, was althans ook ritalin i.p.v speed, maar was wel het hele pakje in 1 avond. Voelde me toen erg klote en ben er voorgoed van afgebleven.
Nu zit ik alleen met het probleem dat die vriend die mij ervan af heeft geholpen, zelf psychische problemen heeft en daardoor onze vriendschap ontzettend op het spel zet.
Juist omdat het nu zo slecht tussen ons gaat denk ik vaker aan speed en/of xtc, waardoor die gevoelens steeds weer terugkomen.