Hoi,
Ik ben bang dat ik verslaafd raak/ben aan coke en mephedrone. Ik heb hier al wat vaker over nagedacht maar vandaag na weer een hele nacht doorhalen en snuiven realiseer ik me steeds meer dat er iig iets moet veranderen, minderen. Het probleem is alleen dat ik dit voornemen al vaker heb gehad minderen, mezelf een week als eis gesteld en zelfs dat hield ik niet vol. Ik maak me heel erg zorgen om mijn gezondheid omdat ik echt belachelijk veel gebruik ook vooral in het weekend dan en door de weeks kleine beetjes. Ik ben bang dat ik een keertje een overdosis neem ofzo of dat ik door de drugs me hart en hersenen helemaal kapot maak.
Het vreemde aan de drugs vind ik dat vooral bij coke ik niet eens begrijp wat ik er nou zo lekker aan vind, ik kan moeilijk opnoemen wat voor effect het op me heeft en elke keer na een paar lijntjes denk ik dan bij mezelf waarom doe ik dit nou? Het valt toch bijna altijd tegen en de katers zijn soms zo erg. Elke keer maar weer gebruik ik in een vlaag van opwinding/ impulsiviteit. Tijdens zo'n impuls als ik eraan ga denken geef ik er ook elke keer meteen aan toe en dan krijg ik achteraf zo'n enorm schuldgevoel en gebruik ik alleen maar meer . Ik zit echt heel erg vast op het moment en weet niet wat te doen, voor de buitenwereld hou ik de schijn op zo goed als niemand weet het echt en niemand zal het ook van mij vermoeden. Achteraf gezien zie ik in dat het een tijdje geleden eigenlijk al heel erg fout is gegaan, op mijn verjaardag had ik veel gebruikt (niemand weet dit ook) en ik realiseerde me in die tijd heel erg opeens dat ik niet echt goede vrienden heb. Hier zit denk ik een beetje de oorzaak van mijn vele drugsgebruik in, het is gewoon zo dat ik me vaak heel erg eenzaam voel ook al lijkt het voor de buitenwereld niet zo :$. Het doet mij nog het meeste pijn dat met zoiets als afspreken en leuke dingen doen bijvoorbeeld het ook altijd van mijn kant af moest komen tegenover "vrienden." Toen ik me dit realiseerde nam ik een tijd geen contact meer met ze op om te kijken of ze contact met mij zouden opnemen. Vervolgens hoorde ik maandenlang van helemaal niemand meer iets, hierdoor zit ik heel erg met het gevoel dat niemand me zou missen en ik niet leuk/ goed genoeg ben ofzo. Voor mijn zelfbeeld en zelfvertrouwen is het van essentieel belang dat ik het gevoel krijg dat er mensen zijn die me willen, maar uit contactloze periodes maak ik op dat dit helemaal niet zo is. Ik denk dat ik die eenzaamheid probeer weg te krijgen door veel te gebruiken, dan voel ik het namelijk niet. En daarnaast veel contact op te zoeken met "mede drugsgebruikers" oppervlakkig om gewoon mee te chillen maar dat zijn dan weer geen "echte vrienden". Uit frustratie neem ik iig geen contact meer op met oude vrienden die zijn me immers vergeten. Ik heb gewoon iemand nodig om te kunnen praten, want af en toe trek ik dit niet altijd meer :$.
Aangezien ikzelf mijn situatie toch zal moeten veranderen wil ik ook hier allemaal iets aandoen maar ik weet niet wat. Iemand tips/ ideeën?? Aub geen adviezen in de trant van praat er met iemand in je omgeving over of de huisarts ofzo want dat lukt mij echt niet die stap is nog te groot.