Om te beginnen: ik ben nieuw op dit forum en dus misschien nog niet helemaal wegwijs. Ik heb na een tijdje meelezen een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit, en ik denk dat deze hier het beste past. Mocht dat niet zo zijn hoor ik het uiteraard graag.
Ik ben een jongen van 22 jaar, en heb op mijn 16e voor het eerst kennis gemaakt met drugs. Zoals dit bij velen het geval is, was dit in de vorm van een jointje roken. Toen ik een paar weken 17 was kwam ik per toeval ook in aanraking met xtc, en omdat dit gevoel zoals bij vrijwel iedereen mij extreem goed beviel gebruik ik dit nu al 5 jaar op vrij regelmatige basis. (Ongeveer 1 keer per 2 maanden)
In de 5 jaar dat ik xtc gebruik zijn er in de loop der tijd ook andere middelen op mijn pad gekomen zoals speed, cocaine, 2cb, truffels, ghb, mdma kristallen en spacecake. Dit bleef echter allemaal maar bij expirimenteren en geen enkele van drugs, op cocaine na, heb ik op regelmatige basis gebruikt. Cocaine gebruik ik sinds 3,5 jaar ongeveer 1x in de 6 maanden. Verder lust ik zoals velen gag een biertje.
De laatste tijd merk ik echter dat ik na een week hard werken, in het weekend steeds vaker zin krijg om "onder invloed " te zijn. Om welk middel het dan gaat maakt opzich niet zoveel uit, maar het is meer gewoon het idee van "verstand op nul". Dit resulteert erin dat ik nu al enkele weekenden achter elkaar drugs heb gebruikt. Nu had dit de laatste tijd natuurlijk ook te maken met de feestdagen, en het feit dat ik in deze periode veel feestjes had gepland waarin drugsgebruik voor mij gebruikelijk is. (Hardstyle/hardcore feestjes) ook heb ik sinds kort een vriendin, die ook regelmatig drugs gebruikt en heb ik door problemen in de privesfeer een vrij zwaar jaar achter de rug, maar dat speelt voor mijn gevoel niet mee.
De vraag waar ik een beetje mee zit is: Is er reden om me zorgen te gaan maken?
Van de ene kant denk ik van, ik ben in ieder geval niet verslaafd aan een bepaald middel, en na een week hard werken in het weekend wat drugs gebruiken zal echt niet zoveel kwaad kunnen zolang mijn zaak er niet onder lijdt. Van de andere kant denk ik, vroeger had ik er helemaal niet zon behoefte aan om in het weekend te gebruiken, en de laatste tijd wel, dat moet een slecht teken zijn. Ik zou dus graag is de mening van een ander horen over deze situatie.
Alvast bedankt