Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Benzo verslaving

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Benzo verslaving

Berichtdoor Mistermister7 » di jul 26, 2016 4:54 am

Beste df'ers,

Een vriend van me had al een tijdje last van angstaanvallen, heeft toen diazepam voorgeschreven gekregen en is er nu aan verslaafd geworden. Gaat verder ook kut met hem, vermoed depressie. Wil hem erg graag helpen, maar helaas valt er slecht met hem te praten en ook met zijn huidige psycholoog komt hij niet veel verder.

Daarom vroeg ik me af, kan iemand mij misschien een goede psycholoog/psychiater aanraden in omgeving Zuid-Holland. Zijn er verder nog zaken die hij zelf kan proberen en of waar ik hem bij kan helpen?

Bedankt!
Mistermister7
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: di jul 26, 2016 4:53 am

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Yomabo » di jul 26, 2016 8:29 am

Ik ken geen psycholoog in omgeving zuid-holland, en weet ook niet wat je zou kunnen doen om hem te helpen.
Ik post voornamelijk omdat ik wil dat je bericht gezien word en omdat ik benieuwd ben naar het antwoord.

Wat ik wel weet van mij ervaring met depressie is dat het belangrijk is dat je er voor je vriend blijft zijn, luistert naar hem en mocht hij meer afwezig zijn, hem nog wel duidelijk laten merken dat je je zorgen om hem maakt, zonder dat door ze strot heen te dauwen.

Dit klinkt misschien als logisch of mega algemeen en simpel, maar ik ken geen van jullie situaties of jullie relatie, maar ik bewonder je gevoelens dat je hem echt probeert te helpen.

Ik hoop dat het goed komt, en dat je ons ook op de hoogte houd.

Heeft hij zelf zijn probleem al toegegeven?
Fresh Popcorn schreef:
In the future I'll be older
Avatar gebruiker
Yomabo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 343
Geregistreerd: wo jan 13, 2016 11:10 pm
Woonplaats: Randstad

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Maus » di jul 26, 2016 8:43 am

Mistermister7 schreef:Beste df'ers,

Een vriend van me had al een tijdje last van angstaanvallen, heeft toen diazepam voorgeschreven gekregen en is er nu aan verslaafd geworden. Gaat verder ook kut met hem, vermoed depressie. Wil hem erg graag helpen, maar helaas valt er slecht met hem te praten en ook met zijn huidige psycholoog komt hij niet veel verder.

Daarom vroeg ik me af, kan iemand mij misschien een goede psycholoog/psychiater aanraden in omgeving Zuid-Holland. Zijn er verder nog zaken die hij zelf kan proberen en of waar ik hem bij kan helpen?

Bedankt!

Moeilijk dit. Is het een idee om samen met hem naar z'n huisarts te gaan en hem/haar te vragen of hij/zij een goede psychiater / psycholoog kent?

Succes! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Mistermister7 » wo jul 27, 2016 1:30 am

Yomabo schreef:Ik ken geen psycholoog in omgeving zuid-holland, en weet ook niet wat je zou kunnen doen om hem te helpen.
Ik post voornamelijk omdat ik wil dat je bericht gezien word en omdat ik benieuwd ben naar het antwoord.

Wat ik wel weet van mij ervaring met depressie is dat het belangrijk is dat je er voor je vriend blijft zijn, luistert naar hem en mocht hij meer afwezig zijn, hem nog wel duidelijk laten merken dat je je zorgen om hem maakt, zonder dat door ze strot heen te dauwen.

Dit klinkt misschien als logisch of mega algemeen en simpel, maar ik ken geen van jullie situaties of jullie relatie, maar ik bewonder je gevoelens dat je hem echt probeert te helpen.

Ik hoop dat het goed komt, en dat je ons ook op de hoogte houd.

Heeft hij zelf zijn probleem al toegegeven?

Heel erg bedankt voor je berichtje, doet me goed. Ik ga je tips zeker gebruiken!

Hij geeft zijn probleem half toe, volgens mij vertelt hij maar de helft.
Mistermister7
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: di jul 26, 2016 4:53 am

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Mistermister7 » wo jul 27, 2016 1:31 am

Maurits schreef:
Mistermister7 schreef:Beste df'ers,

Een vriend van me had al een tijdje last van angstaanvallen, heeft toen diazepam voorgeschreven gekregen en is er nu aan verslaafd geworden. Gaat verder ook kut met hem, vermoed depressie. Wil hem erg graag helpen, maar helaas valt er slecht met hem te praten en ook met zijn huidige psycholoog komt hij niet veel verder.

Daarom vroeg ik me af, kan iemand mij misschien een goede psycholoog/psychiater aanraden in omgeving Zuid-Holland. Zijn er verder nog zaken die hij zelf kan proberen en of waar ik hem bij kan helpen?

Bedankt!

Moeilijk dit. Is het een idee om samen met hem naar z'n huisarts te gaan en hem/haar te vragen of hij/zij een goede psychiater / psycholoog kent?

Succes! 8-)


Misschien is dat inderdaad wel een goed idee, als hij hier mee instemt!
Mistermister7
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: di jul 26, 2016 4:53 am

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Amvitamientje » wo jul 27, 2016 2:49 am

Je kan ook evt proberen om zelf een afbouwschema te zoeken op het internet en het eerst zelf te proberen. Je gebruikt gelukkig diazepam ern geen andere benzo.

Mijn ervaring is dat dokters/psychiaters niet allemaal weten hoe je het beste kan stoppen.

Mocht dit niet werken kan je altijd nog verder zoeken.

En ohja, psychologen gaan niet over je medicatie, dat doet de psychiater.

Succes :)
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Maus » wo jul 27, 2016 5:29 pm

Mistermister7 schreef:
Maurits schreef:
Mistermister7 schreef:Beste df'ers,

Een vriend van me had al een tijdje last van angstaanvallen, heeft toen diazepam voorgeschreven gekregen en is er nu aan verslaafd geworden. Gaat verder ook kut met hem, vermoed depressie. Wil hem erg graag helpen, maar helaas valt er slecht met hem te praten en ook met zijn huidige psycholoog komt hij niet veel verder.

Daarom vroeg ik me af, kan iemand mij misschien een goede psycholoog/psychiater aanraden in omgeving Zuid-Holland. Zijn er verder nog zaken die hij zelf kan proberen en of waar ik hem bij kan helpen?

Bedankt!

Moeilijk dit. Is het een idee om samen met hem naar z'n huisarts te gaan en hem/haar te vragen of hij/zij een goede psychiater / psycholoog kent?

Succes! 8-)


Misschien is dat inderdaad wel een goed idee, als hij hier mee instemt!

Hou ons op de hoogte.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Mistermister7 » do jul 28, 2016 6:23 am

Amvitamientje schreef:Je kan ook evt proberen om zelf een afbouwschema te zoeken op het internet en het eerst zelf te proberen. Je gebruikt gelukkig diazepam ern geen andere benzo.

Mijn ervaring is dat dokters/psychiaters niet allemaal weten hoe je het beste kan stoppen.

Mocht dit niet werken kan je altijd nog verder zoeken.

En ohja, psychologen gaan niet over je medicatie, dat doet de psychiater.

Succes :)


Bedankt voor de tips :) !
Mistermister7
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: di jul 26, 2016 4:53 am

Re: Benzo verslaving

Berichtdoor Mistermister7 » do jul 28, 2016 6:24 am

Maurits schreef:Hou ons op de hoogte.


Bedankt voor je interesse, zal ik doen.
Mistermister7
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: di jul 26, 2016 4:53 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner