Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

(Dex)Amfetamine verslaving.

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

(Dex)Amfetamine verslaving.

Berichtdoor Dexdexdex » zo apr 23, 2017 6:53 pm

Hoi Mede Df'ers,

Ik gebruik sinds twee jaar Dexamfetamine waarvan nu 1 jaar niet meer op recept.
Vanaf dag 1 dat ik met Dex in aanraking kwam, wist ik dat ik nooit meer iets anders wilde, want er ging voor mij als chaotische ADD'er een enorme wereld open, die mijn leven toen op positieve manier veranderde.

Na 6 maanden begon zich tolerantie op te bouwen en ging ik naar 10x5mg per dag, en had ik ook ontdekt hoe ontzettend fijn het is als je er 4 tegelijk neemt. Zo schrijf ik op een goede dag heel de dag muziek, kan ik heerlijk studeren en voel ik me de persoon die ik wil 'zijn'.

Eenmaal 1 jaar verder is het compleet uit de hand gelopen en slik ik 35x5mg per dag.
Het slapen is al maanden extreem verstoord en ik haal dan ook 3 nachten per week door, met als uiteindelijk gevolg: Een semi-Psychose/Waanbeelden wereld.

Doordat Dex/pep dusdanig verradelijk is voor mij, zie ik zelf na flink gebruik de nadelen over het hoofd en dat heeft ervoor gezorgd, dat ik op een dag zoveel Dex heb geslikt dat m'n hart op hol sloeg en ik psychisch helemaal de weg kwijt raakte, omdat ik een enorme angststoornis hebt ontwikkeld.
Daar ben ik uiteindelijk precies een jaar geleden 2 maanden voor opgenomen geweest op een PAAZ afdeling en ben daar overgegaan op een SSRI(Citalopram) en Concerta 36/18mg over de dag.

De angstproblemen waren dan ook tot 3 maanden geleden erg mild, totdat ik besloot dat ik verlangde naar het leven met Dex en zodoende dus ook weer wat heb besteld.

De eerste maand voelde ik me weer helemaal het mannetje en ging alles 10x zo goed, maar al snel was ik weer net zo verslaafd en ben ik inmiddels overgestapt naar normale amfetamine,omdat Dex niet aan te slepen is qua prijs.
Dit betekend dat ik nu weer elke week bij de eerste hulp zit, klapperkakend smekend om 10 karige benzotjes om het gemak even te houden..

Fuck wat haat ik het dat dit middel zo ontzettend fijn werkt..

Inmiddels heb ik wel mijn intake bij Bouman Verslavingszorg in Dordrecht gehad en zit ik ze op de huid, omdat ik zo graag hulp wil!

De vraag is nu alleen, hoe ga je de komende weken doorkomen? Iemand die me wat bruikbaar advies kan geven :) ?
Dexdexdex
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo feb 15, 2017 1:37 am

Re: (Dex)Amfetamine verslaving.

Berichtdoor WorkhardPlayhard » zo apr 23, 2017 8:58 pm

Geen ervaring mee man, maar ik wil je wel even veel succes wensen. Je bent duidelijk op de goede weg. Keep on going :rock:
WorkhardPlayhard
Newbie
Verbannen
 
Posts: 2
Geregistreerd: zo apr 23, 2017 8:41 pm

Re: (Dex)Amfetamine verslaving.

Berichtdoor Adolf_Seeligmüller » zo apr 30, 2017 3:23 pm

Dit betekend dat ik nu weer elke week bij de eerste hulp zit, klapperkakend smekend om 10 karige benzotjes om het gemak even te houden..


Dit vind ik vreemd.

Ik ken aardig wat mensen die 'verslaafd' zijn aan amfetamine en dit maanden of jarenlang dagelijks gebruiken. Ik reken mijzelf ook tot deze groep. Desondanks ken ik niemand die regelmatig op de eerste hulp zit vanwege een overdosis pep.

De hoeveelheid die nodig is om medische hulp noodzakelijk te maken is vele malen groter dan de hoeveelheid die medisch of praktisch nut heeft. Met andere woorden: dit heeft niets meer te maken met ADD-medicatie of zelfmedicatie.

Een andere mogelijkheid is dat je de bijwerkingen van racemix amfetaminezout misinterpeteert als een overdosis. Vergeet niet dat 'straatspeed' meer lichamelijke klachten geeft dan dexamfetamine. Laat je speed testen en was deze eventueel met aceton om de risico's te beperken.

Je zegt zelf al dat je een angststoornis hebt ontwikkeld. Hoogstwaarschijnlijk heb je meer baat bij een wekelijks bezoek aan een psychiater dan een handje benzo's van de EHBO.

Wat betreft de overbruggingsperiode tot je bij een hulpinstelling terecht kunt; daar kan ik je weinig tips over geven. Ik gebruikte de afgelopen maanden dagelijks amfetamine en sliep een tijd lang zo'n 10 tot 15 uur per week en gebruik daarnaast dagelijks GHB. Stoppen met speedgebruik is voor mij echter nooit moeilijk geweest. Ook ik heb ooit de diagnose ADD gekregen (hoewel ik hier weinig waarde aan hecht).

Ik kan je wel een paar algemene tips geven om te stoppen met gebruiken als je hier zeker van bent:

- Zorg dat je niks in huis hebt, geen dex, ritalin, pep, piperazines, efedrine, cathonine etc.
- Informeer je dealer. Niet iedere dealer werkt hieraan mee maar sommigen zijn erg begripvol en verkopen je niks nadat je hierom hebt gevraagd.
- Spreek niet af met vrienden of kennissen die gebruiken.
- Creëer een routine. Zorg dat je dagen goed gevuld zijn en dat je niet urenlang niks zit te doen.
- Gooi je snuifbuizen, weegschaal, gripzakjes en andere drugs gerelateerde instrumenten weg.
- Tenslotte, wees eerlijk met jezelf: wil je echt stoppen of twijfel je?

Ik zou graag meer horen over je bezoeken aan de EHBO. Wat was de aanleiding? Hoe werd je behandeld? Wat waren je symptomen? Hoe vaak ben je geweest? Welke medicatie kreeg je?

Sterkte.
''Aan het hoofd der bedwelmende middelen staat de morphine. Het groote gevaar om in het tot gewoonte maken van het gebruik van dit middel te vervallen, ligt in de lafheid van de tegenwoordige menschen.''
-Adolf Seeligmüller (1891)

''Coca is a far more potent and far less harmful stimulant than alcohol, and its widespread utilization is hindered at present only by its high cost.''
-Sigmund Freud (1884)
Avatar gebruiker
Adolf_Seeligmüller
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 327
Geregistreerd: di okt 27, 2015 4:44 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron