Beste lezers,
Even 'n kleine voorstelling. Man van 21 die problemen heeft met het afbouwen van diazepam.
Ik ben er reeds mee begonnen om met een GHB verslaving te kunnen stoppen. Ik heb het zo'n 6 maanden geslikt. Ben begonnen op 50mg en heb dat toen zelfstandig afbouwd naar 15mg. De stap van 15 naar 10 was me toen steeds teveel en ben toen naar een arts gestapt.
De arts stelde een afbouwschema voor met een afbouw van 2mg per week. Dat trok ik behoorlijk goed tot ik ineens enorme ontwenning kreeg toen ik van 6 mg naar 4mg ging. Hoofdpijn, enorme spanning in mijn lichaam die doorloopt tot me nek. Daarbij slapeloosheid, maagkrampen, angst, zweten etc etc. Ik heb toen een enorme terugval gehad waarbij ik echt een binch had van dagen waarbij ik soms 40mg slikte. Ik had namelijk nog zat diazepam over die ik van de zwarte markt had.
Na die binch lukt het me maar niet om een stabiele dosering te vinden. Ik slikte namelijk soms ook maar 10, 15 of 20mg.
Mijn arts stelde voor om een periode elke dag 10mg te slikken. Ik wou dit wel proberen maar nadat de ontwenning me teveel werd na een aantal dagen 10mg heb ik zelf de dosis verhoogd naar 12mg per dag. Ik had immers nog genoeg 2mg tabletten opgespaard tijdens m'n terugval.
3 dagen geleden van 12mg naar 10mg gegaan en ik voel me echt klote! Alle voorgenoemde ontwenningsverschijnselen weer. Ik voel de spanning ook behoorlijk in me armen nu tijdens het typen.
Ik heb genoeg diazepam maar dinsdag een afspraak met de arts om de afbouw weer op te pakken. Terwijl ik er nu midden in zit. M'n arts stelde al een detox voor, en die is denk not amused als ik dit ga vertellen dat ik wéér ben teruggevallen. Ik schaam me enorm tegenover me arts.
Ik moest dit gewoon even van me afschrijven hier. Ik zal wel updaten wat er verder gaat gebeuren. Aan de ene kant wil ik zo graag doorzetten nu maar aan de andere kant is de afkick bijna niet te doen. En heb de aankomende 2 weken veel belangrijke dingen te doen op m'n studie. Dus ja.. Lastig!!!!