Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Klimtox » wo sep 18, 2013 2:41 pm

Wat vinden jullie hier nou van. Is er een verschil in "verslaving" tussen het ieder weekend aan bijvoorbeeld de pep te zitten, of het ene weekend pep, weekend daarna XTC, weekend daarna coke, etc.

Sommige vrienden noemen me namelijk verslaafd, maar ik heb niet 1 drug die ik veel doe. Ik doe gewoon elk/om het weekend weer wat anders. Vinden jullie dat hier verschil in zit?
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Poseidon » wo sep 18, 2013 3:02 pm

Er wordt wel eens de term roesverslaving gehanteerd: het obsessieve verlangen om in een andere mentale toestand terecht te komen. Maakt niet uit waarmee, als je maar waus bent.
Je komt niet op me over alsof je jezelf koste wat kost in dit soort wanhopig escapisme stort.

Gewoon eens lekker het ene en de volgende week het andere consumeren is hele andere koek dan verslaving. Daarbij moet je meer denken aan honderden keren per dag hunkeren naar een bepaalde dope en dan ook nog eens toegeven aan die drang.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Hamukun » wo sep 18, 2013 3:05 pm

Hmm, zelf heb ik denk ik wel een soort roesverslaving. Dat ik het wel fijn vind om in andere sferen te verkeren, en welke sferen dat exact zijn maakt dan minder uit.

Dat is heel wat anders dan een lichamelijke afhankelijkheid van een bepaald middel, maar lijkt misschien op geestelijke afhankelijkheid. Persoonlijkt lijkt het me ook geen enkel probleem, zolang je weet wat je doet en geen lichamelijke of geestelijke schade riskeert. Wel kan de maatschappij er negatief tegenover staan, wat weer not nadelige gevolgen kan leiden.

Overigens probeer ik dan ook niet elke week drugs te gebruiken, wat op zich wel goed gaat; met uitzondering van alcohol, marihuana en nicotine.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Klimtox » wo sep 18, 2013 3:07 pm

Het is inderdaad niet zo dat ik wanhopig probeer in een andere toestand te komen. Ben vaak genoeg ook een maand lang clean (afgezien van wat alcohol escapades zo nu en dan :beer: ).

Het topic is ook niet persee bedoelt voor mijn specifieke geval hoor, het is meer dat ik geinteresseerd ben in wat de DFers hier van vinden :) Ik kan me voorstellen dat je namelijk iemand die wekelijks aan de pep zit "verslaafd" kan noemen. Vaak zijn dit ook mensen die er doordeweeks al aan denken. Maar ik vind persoonlijk dat het wel een ander verhaal is met verschillende drugs.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor ParadijsVogel » wo sep 18, 2013 3:19 pm

Ik vind iemand die elk weekend een keer pep neemt ook nog niet verslaafd, hooguit onverstandig.

Soms hunker ik zelf wel naar goed naar de kloten gaan, maar niet elk weekend. Ik gebruik ook niet elke week, met uitzondering van alcohol, nicotine en THC. Eigenlijk zou ik met de wiet/hasj eens moeten kappen.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Klimtox » vr maart 07, 2014 5:58 pm

:grin:
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor ParadijsVogel » vr maart 07, 2014 6:01 pm

Ik neem het eerste deel van mijn post hierboven terug...
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Trippie » vr maart 07, 2014 7:21 pm

Ik denk zelf dat het beter is om af te wisselen, dat is ook wat ik zelf doe.
Kwestie van dat je telkens andere receptoren belast, dan hebben de vorige wat meer tijd om zich te herstellen. Je krijgt zo ook minder last van tolerantie. Ik denk ook dat, ook al bestaat natuurlijk nog steeds het concept roesverslaving, je veel minder snel verslaafd wordt op deze manier.

Verder heb ik hier totaal geen medische referenties voor of zo, ben eigenlijk wel benieuwd wat iemand met wat meer medische achtergrond hierover kan vertellen.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor snuifduif » vr maart 07, 2014 7:27 pm

Klopt minder belastend voor je lichaam, echter raak je alsnog verslaafd alsof je 1 soort middel gebruikt lijkt me.
Want zodra je nuchter bent heb je altijd de neiging naar 'iets' :#: :woeh:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Dopamientje » vr maart 07, 2014 9:13 pm

Je kan er veel langer van genieten als je altijd wat anders neem. Elke week "experimenteren".
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Vinz » vr maart 07, 2014 9:16 pm

We hebben helaas niet allemaal zo'n levendige fantasie dopamientje :lol:
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Trippie » vr maart 07, 2014 9:40 pm

snuifduif schreef:Klopt minder belastend voor je lichaam, echter raak je alsnog verslaafd alsof je 1 soort middel gebruikt lijkt me.
Want zodra je nuchter bent heb je altijd de neiging naar 'iets' :#: :woeh:


Ik ben het er mee eens dat je ook verslaafd kan worden op deze manier maar toch iets minder snel lijkt me.

Ten eerste zal lichamelijke verslaving veel minder snel of zelfs niet voorkomen als je genoeg afwisselt tussen de verschillende klassen drugs. Dat scheelt al een hoop lijkt me.
Ten tweede lijkt het me ook wel dat het mentale aspect veel minder impact heeft als je niet naar een specifiek gevoel hunkert. Je zal bijvoorbeeld nooit het gevoel hebben dat je zonder een bepaalde stof niet meer kan functioneren, want het grootste deel van de tijd zit die stof helemaal niet in je lichaam.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Soma » vr maart 07, 2014 10:52 pm

Niet altijd dezelfde ( behalve mn dagelijkse dextroamfetamine-retard ), ook niet meer wekelijks.
Vroeger gebruikte ik wekelijks wel vooral xtc, ook pep( vaak meth ipv gewone amf),coke en thc.

Tegenwoordig minder frequent, ook minder straatpep en coke, wel meer ghb en ket ( kwam ook pas tegen 2000 echt op de markt zo) en ook hou ik van voorlopig nog lage doses lsd (bij t uitgaan dan, niet op goa-feesten, wel in clubs als decadance,fuse(techno) of cafe d'anvers,wil je niet op 100-200 mcg zitten, wil het wel nog eens doen in andre setting ( lsd dan in dosis rond 200 mcg)....dus sowieso afwisseling voor mij, en ohja ook 2 C-B vind ik super, thc nog altijd ook....en ben ook nieuwsgierig naar andere ( exotische?) stofjes....
alcohol en benzo's ben k minder voor ( te lichamelijk verslavend, te weinig meerwaarde);behalve dan een clonazepammetje na het stappen ofzo samen met wat thc


:rock2:
- I can line dance if you can hold the straw steady -
Avatar gebruiker
Soma
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 81
Geregistreerd: ma okt 01, 2012 4:15 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Frissa » ma maart 24, 2014 2:19 am

elk weekend pep :hulde: kben niet verslaafd, het is gewoon :love:

voor iemand die de andere dingen wel de moeite vind is afwisselen wel het beste denk ik, is ook veel leuker denk ik.
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Avatar gebruiker
Frissa
Legendary
Moderator
Offline
 
Posts: 2321
Geregistreerd: za maart 22, 2014 11:28 am
Woonplaats: Belgie

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Klimtox » ma maart 24, 2014 10:36 pm

Leke confronterende bump dit 8-)
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Frissa » ma maart 24, 2014 10:46 pm

:woeh:
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Avatar gebruiker
Frissa
Legendary
Moderator
Offline
 
Posts: 2321
Geregistreerd: za maart 22, 2014 11:28 am
Woonplaats: Belgie

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor spikeycloud » zo mei 07, 2017 1:49 pm

Klimtox schreef:Het is inderdaad niet zo dat ik wanhopig probeer in een andere toestand te komen. Ben vaak genoeg ook een maand lang clean (afgezien van wat alcohol escapades zo nu en dan :beer: ).

Het topic is ook niet persee bedoelt voor mijn specifieke geval hoor, het is meer dat ik geinteresseerd ben in wat de DFers hier van vinden :) Ik kan me voorstellen dat je namelijk iemand die wekelijks aan de pep zit "verslaafd" kan noemen. Vaak zijn dit ook mensen die er doordeweeks al aan denken. Maar ik vind persoonlijk dat het wel een ander verhaal is met verschillende drugs.


Nuchter ben je toch ook niet elke dag in de zelfde toestand? Ik kan me nuchter de ene dag ook totaal anders voelen en de dingen beleven dan de andere dag.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Elk weekend dezelfde drug of elk weekend een andere

Berichtdoor Poseidon » di mei 09, 2017 2:34 am

Wat je zegt klopt maar ik denk niet dat Klimtox je woorden nog zal lezen. Die is al lang pleite en clean.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner