Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

ervaring met ambulante hulp

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor sjern » vr okt 02, 2015 3:40 pm

Hoi. Ik ben Sharon. Voor mijn studie doe ik een onderzoek naar de effectiviteit van hulp aan huis bij mensen met een verslaving. Er is de afgelopen jaren veel bezuinigd in de verslavingszorg. Er verdwijnen veel klinische bedden en de behandeltijd wordt steeds korter. Wat ik me afvraag is of de ambulante hulp (gesprekken met psychiater enz) echt werkt voor mensen die willen stoppen met gebruik of dat dit vooral veel geld bespaard voor de zorgverzekeraar. Daarom ben ik op zoek naar mensen die op dit moment ambulante hulp ontvangen en over hun ervaringen hiermee willen praten. Dit kan zowel negatief als positief zijn natuurlijk. Het doel is voornamelijk om een beeld te krijgen hoe iemand met een (ex)verslaving deze hulp ervaart.

Als je hier iets over kwijt wilt kan je me mailen. sharon.stork@student.hu.nl. Je kan er natuurlijk voor kiezen om anoniem te blijven.

Groeten Sharon
sjern
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: vr okt 02, 2015 3:30 pm

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor Fool » vr okt 02, 2015 4:59 pm

Ik denk dat de mensen bij wie het geholpen heeft hier niet meer vertoeven en je dus nogal biased resultaten krijgt als dit je enige bron van mensen zoeken is. ;)
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor Try-out » za okt 03, 2015 1:24 am

Fool schreef:Ik denk dat de mensen bij wie het geholpen heeft hier niet meer vertoeven en je dus nogal biased resultaten krijgt als dit je enige bron van mensen zoeken is. ;)


Super dus!

Onderzoek ook trouwens! ALS mensen op DRUGSFORUM er zelfs geen problemen mee hebben. Dan zit de zorg dus super.

Waarom zoeken naar problemen die er niet zijn?

'Zhe governement' is controlling Zhe Answers?

#interviewer #needs #sleep.. #pepbinge #conspiring-government

Truste :woeh:
Try-out
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: vr apr 10, 2015 11:03 am

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor Perry » za okt 03, 2015 1:36 am

What about ambulance hulp? :grin: Ik heb wel al twee keer in 'n ambu gezeten, niet drugsgerelateerd, maar je bent zelf een ambulance.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor sjern » ma okt 05, 2015 11:50 am

Het kan natuurlijk uit het onderzoek komen dat er niks mis is met de verslavingszorg en dat is ook helemaal niet erg. Maar als er mensen zijn die hier problemen mee hebben, moet dat natuurlijk ook gehoord worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat mensen te lang op een wachtlijst moeten staan voor een kliniek of ze worden niet goed doorverwezen door de huisarts. Maar er zullen ook mensen zijn die helemaal niet naar een kliniek willen en op eigen kracht willen afkicken.
sjern
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: vr okt 02, 2015 3:30 pm

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor Poseidon » ma okt 05, 2015 7:21 pm

sjern schreef:Het kan natuurlijk uit het onderzoek komen dat er niks mis is met de verslavingszorg


Er is heel veel mis met de verslavingszorg Sharon. Mensen worden vaak niet serieus genomen of krijgen geen goede nazorg. Over de commerciëel ingestelde kant van dit spectrum waar een waardeloze behandeling in ruil voor tienduizenden euro's uit eigen zak geboden word, kunnen we maar beter helemaal zwijgen.

Verder klopt wat Fool zegt als een bus: de succesverhalen tref je hier niet aan en een deel van de hier aanwezige members hoopt stiekem dat er een reddende engel zal verschijnen zodat ze een punt achter hun bad habits kunnen zetten. Het is nogal vissen in troebel water hier voor je. 8-)

Zal je mailen
Laatst bijgewerkt door Poseidon op ma okt 05, 2015 7:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: ervaring met ambulante hulp

Berichtdoor Poseidon » ma okt 05, 2015 7:37 pm

Oh wacht...ik krijg helemaal geen ambulante hulp dus behoor niet tot je doelgroep. Je hebt dus niks aan een mail van me. :smokin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner