Beste DF'ers,
Ik heb Besloten om voor onbepaalde tijd (zoals het er nu uitziet permanent) mijn druggebruik te beperken tot enkel cannabis en psychedelica, (een biertje of 2 op een feestje kan er natuurlijk altijd wel in). Dit omdat ik tot het besef ben gekomen dat ik sinds een maand of 2 veel meer drugs ben aan het gebruiken dan goed voor me is. Niet dat ik echt ergens afhankelijk van ben, ik heb ook totaal geen last van onthoudingsverschijnselen of dergelijke.
De ironie wil dat ik dit inzicht heb gekregen toen ik een bad trip had op de acid op Reggae Geel. Ik heb een vrij moeilijke periode achter de rug (eigenlijk is het einde nog niet echt in zicht) waarin ik een aantal keer heel erge ruzie heb gehad met mijn ex waar ik maar moeilijk over geraak en heb tijdens deze trip de hele 8 maanden lang durende periode van ruzie en verdriet beleefd vanuit haar ogen, Hier ben ik tot het besef gekomen wat zij 8 maanden voordien al wist.. Nl. dat ik te veel gebruik. Ik heb dan ook beslist om met onmiddellijke ingang met de meeste harddrugs te stoppen.
De meeste omdat ik psychedelica nog wel, al zij het wel veel minder wil gebruiken omdat ik het gevoel heb dat (vooral LSD) mij kan helpen bepaalde dingen uit mijn verleden beter te begrijpen en uiteindelijk verwerken, zoals hier ook gebeurd is volgens mij.
Ik maak dit topic aan omdat ik graag wat input vanuit een anders standpunt had ontvangen. Of ik hier op de juiste manier mee omga, of dat ik misschien beter een volledig ander pad bewandel.
Barst los!