FRESH schreef:Hey,
De meeste op zichzelf staande dingen die je gebruikt lijken me niet zo'n probleem, maar wat me wel opvalt is dat, als ik het zo goed lees, je zowat iedere week of in ieder geval iedere twee weken minstens iets uit het lange lijstje gebruikt, anders kom je niet aan die aantallen. Psychedelica zullen het probleem niet zijn schat ik in, maar wat me wel opvalt zijn:
1. Amfetamine / Modafinil (beetje zelfde soort stofjes)
2. Heroïne (vrij frequent gebruik in mijn ogen en zo ik lees boeit het je niet eens echt..?)
3. Ketamine (vrij frequent gebruik, dit gaat tolerantie kosten op den duur)
4. LSD (de dosering en frequentie vind ik persoonlijk vrij hoog).
Hoe sta je tegenover deze 4 bovengenoemde stoffen? Welke twee zou je kunnen skippen en welke twee zou je niet willen missen en waarom?
Heb je zelf niet het idee dat je vrijwel altijd wat moet nemen of onder invloed bent / wilt zijn?
Zeer goed inhoudelijke feedback, ik doe mijn best om er goed antwoord op te geven. Wat betreft de aantallen: Ja, ik gebruik bijna elk weekend wel wat. Niet per se in grote hoeveelheden (kan bijvoorbeeld een lijntje keta zijn, of een trekje van de joint.
1. Amfetamine / modafinil: Amfetamine is inderdaad iets wat ik bewust terug aan het dringen ben. Modafinil zie ik weinig issue in, het spulletje is vergelijkbaar met caffeine qua schadelijkheid voor zover ik weet.
2. Heroine: Die springt natuurlijk in het oog. De reden dat ik er laconiek over doe is omdat ik afgelopen 6 jaar geen verschil ben tegengekomen in mijn gebruiksfrequentie van opiaten noch in de manier waarop ik er tegen aan kijk. Het is verder ook niet iets "structureels" - als ik met die vriendin ga chillen heb je best kans dat ik een pufje neem van haar, maar ik haal het zelf niet, denk er in het dagelijks leven niet aan, en kan geen reden bedenken waarom ik het vaker zou willen gaan doen.
Ik word er suf en ongemotiveerd van en dat is niet echt handig. En verder is heroine zelf niet ongezond; het spul zelf is niet toxisch. Een overdosis is lethaal, en de levensstijl die bij heroineverslaving om de hoek komt kijken is funest. Maar gezien ik lage hoeveelheden chinees is het risico op OD ~0% (gezien ik ook altijd erg pure heb, dus dat ik opeens iets krijg van 10 keer sterker gebeurt niet.) en gezien ik geen verslaving heb en niet injecteer zie ik de andere dingen er ook niet toe doen. Het ergste wat ik me kan voorstellen is dat bij het kotsen (gebeurt heel soms als je geen tolerantie hebt, en die heb ik nooit) het zuur niet zo goed is voor je keel/tanden. Als er nog verdere risico's verbonden zijn aan het gebruik hoor ik die graag!
3. Ketamine: Inderdaad, drug of choice voor laagdrempelig recreatief gebruik, wat alcohol voor de meeste mensen is. Ik heb ook wel wat tolerantie inderdaad; zie niet echt wat ik er mee zou moeten doen, mijn vriendengroep gebruikt het vaak en zelf dan nuchter erbij gaan zitten in het weekend vind ik kut. Daarnaast is het ook niet zo dat ik het hele weekend wappie ben; Vaak wordt er maar 1-5 uur lang gebruikt.
4. LSD: Ik heb bij deze frequentie geen last van HPPD. Daarvoor moet ik het elke 3-4 weken gebruiken (iets wat ik in het begin deed). Van LSD heb ik alleen maar positieve effecten gehad ooit: Van verbetering in visuele creativiteit tot motivatie om meer te sporten tot filosofische inzichten. Wat bad trips betreft, die gebeurt misschien eens in de 40 keer (en dan meestal niet de hele trip maar een gedeelte) maar daarin ga ik nooit "flippen" - ik vind het gewoon ongelovelijk naar. Als zoiets gebeurt neem ik 30 mg diazepam, en ga ik op de grond zitten en in mezelf keren op een veilige plek tot het voorbij is.
Mijn fundering van rationeel, wetenschappelijk en anti-zweverig nadenken is daarnaast extreem sterk, dus dat er rare zweverige denkbeelden door ontstaan kan ik me niks bij voorstellen. Wat betreft gezondheid is LSD niet toxisch; Wel haal ik dan vaak een nacht door, wat natuurlijk niet zo gezond is. Ik kan verder geen reden bedenken waarom de LSD een issue zou kunnen zijn, maar als iemand anders er een heeft hoor ik het graag.
Heb je zelf niet het idee dat je vrijwel altijd wat moet nemen of onder invloed bent / wilt zijn?Nee, enkel dat er elk weekend bijna wel iets gebruikt wordt. Door de weeks blijf ik behalve de modafinil clean, maar daar heb ik niet meer effect van dan van koffie.