Ik heb een probleem met medicatie. Ik gebruik 30mg diazepam per dag zo nodig mag ik daarvan 3x in de week 5mg extra van nemen (dit probeer ik zo min mogelijk te doen),100mg Sertaline (zoloft) en sinds gisteren is mijn baclofen van 3x 10m naar 5x 10mg baclofen gegaan.
Ik heb een hele historie van drugs en medicatie gebruik, vooral veel speed/coke/pillen en GHB en diazepam.
Vorig jaar augustus was ik opgenomen voor mijn speed verslaving gebruikte toen meer dan 10gram per week en ik zat al anderhalf jaar aan 40mg diazepam. Ik dacht als ik toch in de kliniek zit dan wil ik ook van de afhankelijkheid van diazepam af, ze hebben in 2 weken tijd van 40mg diazepam naar 0 afgebouwd (veelt te snel). Ik ben toen 3 weken wakker geweest, alle afkickverschijnselen gehad die je maar kunt krijgen van benzo's daarna nog 4 maanden in post withdrawal volgehouden voordat ik het niet meer trok en weer aan GHB begon in decemenber.
Toen in februari de afkickkliniek in gegaan voor mijn GHB versalving, afbouw ging heel goed tot ik opeens 2 en half uur na gewoon mijn gift gekregen te hebben ineens hevig begon te zweten en te trillen, controles gedaan en had een bloeddruk van 210/180 met een hartslag van 175 dus toen hebben ze me gelijk 10mg diazepam gegeven, daarna kreeg ik weer last van diazepam ontwenning (kindling).
Na 2 en halve week was ik weer uit de afkickkliniek, maar door die 1 x 10mg diazepam die ze me gaven kwam ik weer in ontwenning van benzodiazepines... dus het duurde niet lang voordat ik weer aan de GHB zat, ik denk zo rond eind maart. Ik had nog geen 24 uur achter elkaar gebruikt en ik stopte en ik kreeg ontwenning of ik er al maanden aan had gezeten, dus na 24 uur was ik al weer afhankelijk ik heb het echt geprobeerd niet te nemen maar na 12 uur niet genomen te hebben begonnen mijn afkick symptomen echt te gevaarlijk te worden en besloot ik maar gewoon weer verder te gebruiken. Zo rond mei was ik het zat en heb ik zelfmoordpoging gedaan maar ik kwam uit coma met nog een GHB afhankelijkheid en ik had alle GHB die ik had ingenomen en er was geen plek in een kliniek, crisis dienst heeft toen een plek kunnen regelen op een PAAZ waar ze mij Xyrem konden geven. Maar de hoeveelheid Xyrem die ik kreeg was ik veel te laag ingeschat en ik kreeg dus hevige ontwenning, en daar doen ze controles niet als afkickklinieken en ze wouden niet verhogen dus gooide ze er maar diazepam op als ik weer begon te shaken of me bloeddruk en hartslag gevaarlijk hoog waren, in Juli was er eindelijk plek in de afkick in om af te bouwen, ik mocht niet meer terugkeren op de beschermd wonen groep waar ik daarvoor woonde dus heb 8 weken in de kliniek gezeten tot ze een andere plek voor mij hadden.
Ik was al suïcidaal toen ik op die nieuwe groep kwam, maar dat weet ik goed te verbergen omdat ik al vanaf me 11e levensjaar met depressiviteit en met deze gevoelens rond loop. Na een maand eerste zelfmoord poging, toen kreeg ik 50mg Zoloft en 3x 5mg diazepam. Na een dag 3x 5mg diazepam genomen te hebben was het al weer feest, me lichaam was er aan gewend en ik kon onmogelijk slapen... in de loop van de tijd hebben ze me diazepam naar 30mg verhoogd. En van 50mg Zoloft deed nog steeds niets en van 30mg diazapm had ik nog steeds alleen maar ontwenning, en toen hebben ze mijn Zoloft ook nog eens verhoogd naar 100mg daar werd ik zo slecht van dat ik weer een zelfmoord poging deed.
Maar nu sinds 2 weken zit ik aan de baclofen, mijn psychiater wou de diazepam niet verhogen maar wel baclofen voor schijven, de eerste week kreeg ik 3x 10mg per dag om 08u, 12u en 16u ik kon daardoor nog steeds niet slapen. Dus sinds gisteren naar 5x per dag 10mg om 08u, 12u, 16u, 19u en 22u. Maar vanmorgen word ik dus wakker met een typische Gabba-B afkick: shaken als een gek, zweten en onrust. Heb dus toen gewoon mijn ochtend medicatie genomen: 100mg Zoloft, 10mg diazepam en 10mg baclofen, na een half uur was het shaken wel weer over. Maar om half 12 begon ik ineens alweer te shaken als een gek terwijl ik om 12 uur mijn baclofen zou moeten krijgen, om 12 uur baclofen genomen maar na een uur nog steeds aan het shaken dus toen maar 5mg diazepam zo nodig genomen.
Heeft iemand een verklaring voor die typische Gabba-B ontwenning terwijl ik pas 2 weken baclofen gebruik en pas sinds gisteren een verhoging heb gehad? Heb mijn psychiater al gesproken die heeft ook geen verklaring, die heeft nu besloten om die van 19u weg te laten en te kijken of het dan wel goed gaat want met 3x per dag had ik geen last van Gabba-B ontwenning....
En voor de duidelijkheid, ik heb sinds Juli nauwelijks drugs gebruikt en al helemaal geen GHB. Alleen een paar XTC pillen en 2x speed (voordat ik Zoloft had) en als laats op oudjaarsdag alcohol.