Partypipo schreef:Een kliniek is ook maar zo goed als de mensen die er gebruik van maken.
Een kliniek helpt je afkicken en geeft hoogstens wat tools mee om dingen niet meer te hoeven gebruiken.
Maar zolang je niet weet hoe je een dag door moet komen zonder drugs ga je zeer zeker weer terug verslaafd raken.
Zoek een hobby, zoek werk of ander werk, ga als vrijwilliger iets doen, dat soort dingen. Dan is je leven gewoon leuk en heb je geen of bijna geen drugs meer nodig.
Was het maar zo simpel als jij nu schetst. Met 'niet weten hoe ik de dag moet doorkomen' bedoel ik natuurlijk niet dat ik geen bezigheden kan verzinnen. Ik bedoel dat ik al een tijd niet meer functioneer zonder die zooi. Niet kan slapen, niet het huis uitdurf, totaal geen energie heb etc. Ik gebruik drugs om mijn werk, hobby's en sociale contacten te kunnen voortzetten. Maar de laatste tijd gaat het ook mét gebruiken steeds slechter, lichamelijk en geestelijk. Lijkt wel of ik niet meer mét drugs kan functioneren, maar zonder al helemaal niet.
Jij zegt dus dat het er niet zoveel toe doet naar welke kliniek je gaat, zolang je zelf maar gemotiveerd bent? Ik geloof zeker dat je eigen motivatie uiteindelijk doorslaggevend is, maar ik ben er van overtuigd dat een therapie die bij je past ook heel belangrijk is!