Hoi allemaal,
Ik werk sinds kort als researcher aan de vierdelige documentaire-serie Verdoofd voor op NPO3! Voor die vier docu's ben ik op zoek naar mensen die verslaafd zijn, of mensen die misschien net zijn gestopt (met hulp van plantmedicijnen).
Dus ik ben nu overal rond aan het vragen om in contact te komen met zoveel mogelijk mensen. We zitten nu nog in de research-fase, waarin ik met zoveel mogelijk mensen in contact probeer te komen. Die eerste gesprekken blijven privé. Ik ben nu nog gewoon nieuwsgierig.
In de documentaire-serie gaan we uiteindelijk een aantal (dagelijkse) gebruikers volgen om de kijker een dieper besef te geven van wat het daadwerkelijk betekent om verslaafd te zijn. Waarom raakt iemand verslaafd en waarom is het zo moeilijk om blijvend af te kicken?
Als kijker krijg je hopelijk inzicht in de hulpverlening, via de levens van mensen die een nooit aflatende drang hebben om verdoofd te zijn.
De documentaires moeten onbevooroordeeld laten zien dat mensen met een verslaving ook gewone mensen zijn, ook al ziet hun leven er soms anders uit.
We hopen daarmee het zwart-wit denken te bestrijden, de vooroordelen te nuanceren en uiteindelijk zo een steentje bij te dragen om de stigmatisering tegen te gaan.
De documentaireserie zal ergens in de herfst worden uitgezonden op NPO3. De komende twee maanden trekken we uit om op zoek te gaan naar persoonlijke verhalen.
Dus ben jij of ken je iemand die me meer kan vertellen over hoe het is om verslaafd te zijn? Dan kom ik graag met je in contact!
Je kunt me een PM sturen of mailen naar tom.kiel@zodiaknederland.nl