Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

pep tijdens werk

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

pep tijdens werk

Berichtdoor speedworks » za mei 10, 2014 9:50 am

Hallo allemaal

Ik ben al jaren zelfstandig ondernemer en het loopt allemaal prima. de laatste jaren heb ik alleen wel een slechte gewoonte gecreeerd. het begon als een experiment en nu is het een gewoonte.

op de dagen dat het druk is, meestal 3 x per week, neem ik een heel klein beetje pep in een bommetje om lekker geconcentreerd te kunnen werken. ik neem het smorgens in en het is ongeveer een lijntje van 1 mm dik en 4 cm lang. De rest van de dag neem ik niet meer. Ik eet er bewust gezond bij. wel rook ik die dagen veel en ga vrij laat slapen, vaak met behulp van een lorazepam.

ik wil deze gewoonte niet zomaar opgeven aangezien t voor mij geld opleverd. als ik het een x niet doe dan heb ik ook totaal geen zin om te werken.

mijn vraag is, ben ik nu verslaafd? ik moet er niet aan denken om het te laten. die 3 dagen zijn altijd super productieve dagen zowel op werk als in huis. de andere dagen sport ik intensief en let ik op mijn voeding en slaap veel. hoe gevaarlijk is dit en hoe slecht?
speedworks
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: za mei 10, 2014 9:43 am

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor speedworks » za mei 10, 2014 9:59 am

ik ben trouwens wel verslavingsgevoelig, pas een alcoholprobleem overwonnen en vroeger een wiet en partydrugs probleempje gehad. ik merk ook dat ik uitkijk naar het gebruiken ervan. de dagen dat ik het niet doe moet ik mezelf echt pushen om mijn verplichtingen na te komen en actief te zijn.
speedworks
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: za mei 10, 2014 9:43 am

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor Abysmal » za mei 10, 2014 11:30 am

Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige, maar je geeft zelf al aan dat je verslavingsgevoelig bent. Dus of je nu al verslaafd bent of niet is niet de vraag waar je je mee bezig moet houden. Ik zou stoppen nu je er nog over nadenkt, voordat het zo ver komt dat je niet meer kán stoppen..
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Avatar gebruiker
Abysmal
Onbegrensd Lomp
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 494
Geregistreerd: zo jan 05, 2014 12:13 am
Woonplaats: Vlakbij

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor French-tic-tacs » za mei 10, 2014 12:10 pm

Verslaafd ben je (nog) niet vind ik, maar wel absoluut gevaarlijk bezig vind ik.

Je bent gevoelig voor verslaving en verslaafd zou ik zeggen als je elke dag gebruikt en dan ook meer dan wat je nu gebruikt, op die drie dagen 1 vrij licht bommetje valt nog wel mee.
Je bent op weg om verslaafd te worden denk ik.

je doet dit al jaren? Dan heb je toch ook tolerantie, heb je nog altijd genoeg aan 1 bommetje?
En die andere dagen heb je altijd het sober gehouden? Nooit periodes dat je meer dan 3x nam of periodes dat je meerdere bommetjes nam?
Dit geeft me eerder de indruk dan dat je niet verslavingsgevoelig bent ( voor pep dan) als je het zelf niet gezegd had, vond dit wat vreemd, je hebt toch op zn minst een sterk karakter hebt om je aan die regels te houden.
Als je dit pas 2 maanden deed ofzo zou ik zeggen kap ermee nu je nog kan, maar je doet het al jaren.......maar je kent jezelf het best.
Ik ga het dus ook niet aanmoedigen......
Je kan snel van 3x 1 klein bommetje naar 7x meerdere bommetjes gaan ( maar je doet dit dus al jaren?
Avatar gebruiker
French-tic-tacs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 29
Geregistreerd: ma mei 07, 2012 7:49 am

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor Prototype » za mei 10, 2014 12:25 pm

Aan gezien je aangeeft echt niet meer zonder wil zou ik zeggen dat je een lichte verslaving hebt.
Je zou het er met je huisarts over kunnen hebben en dan evt dex amfetamine of metylfenidaat bespreken.
Speed functioneel gebruiken gaat in veel gevallen niet goed, het is veel te makkelijk om te misbruiken. :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor Poseidon » za mei 10, 2014 2:26 pm

Of je verslaafd bent...dat merk je als je uitprobeert of je een of een paar weken zonder kan functioneren en intussen ook niet naar speed hunkert.
Probeer het eens uit zou ik zeggen. :)
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor Einstein » za mei 10, 2014 9:18 pm

Dit soort trucjes veranderen vaak moeiteloos in gewoontes. Omdat functioneel speedgebruik een makkelijke oplossing is is het ook handig genoeg om zomaar in een verslaving te veranderen. Ik zou hiermee echt oppassen. Of je op dit moment al verslaafd bent of niet kan ik niet zeggen vanachter mijn laptopje, maar het zit er dik in dat het ooit zover kan komen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: pep tijdens werk

Berichtdoor Paradise » ma mei 11, 2015 3:43 pm

Hij is verslaafd aan schitteren op het werk, niet aan pep.

Ja hij zegt ook dat het een gewoonte is bij hem :P Caffeïne wordt ook moeiteloos een gewoonte.
Denk niet dat veel dokters de rilatin en dex gaan voorschrijven voor jouw probleem, de extra cash.
Het zou niet iedere week mogen zijn, weet niet over welke sector het gaat maar bij een groot deel van bedrijven zijn er toch die piek periodes en dan gaat het weer wat slomer.

Als die bommetjes dikker worden ben je slecht bezig.
Ik weet niet over hoeveel miligram het hier gaat, ma is het niet zoveel,
valt die tolerantie wel mee.
Bij mijn dex op recept groeit de tolerantie toch niet.

Denk niet dat ie verslavingsgevoelig is voor pep ...
zelf ben ik zowat werk verslaafd, als het slecht gaat met de zaken kan het met zo een gewoonte dan wel makkelijk uit de hand lopen.
Om dit door te doen, zou ik het toch laten in de weken waar het wat rustiger gaat ... zodat het niet je leven is snap je?

Ben je werk/prestatie verslaafd, wat je wel bent denk ik als je 3 maal per week pept.
Maar eigenlijk niks hebt met pep ( zelf vind ik er niks plezant aan, als ik dex is het voor werk ... )
Dan nog kan het goed mis gaan, je moeder sterft of andere stress uit de sociale omgeving, relatiebreuk, weet ik veel ... zo werd het bij mij effe anders ... toen het beter werd
was het back to weinig pep ... heb wel hulp gezocht, om beter om te gaan met werk/stress.

Owja: Misschien is je bommetje te sterk, als je het 's morgens neemt
en moet slapen met lorazepam.
Lage dosissen amfetamine zouden niet zo schadelijk zijn.
Maar benzo's maken je hersenen zeker niet fitter en de tolerantie komt vlugger.


En als je wil stunten met pep,
ga niet sukkelen met lijntjes van ongeveer zo groot en ongeveer zo lang in een bommetje.
Zo bedrieg je jezelf, korter en dunner worden die lijntjes niet wel net wat langer.
Doe als de echte professional en maak caps, de inhoud consistent exact hetzelfde.
En laat je pep ook testen ... he
Dat knoeien met vloeitjes en lijntjes van *ongeveer* is vragen om miserie.

Maak je "bommetjes" kleiner en leef verdomme in een wereld waar gemotiveerd werken zonder pep ook bestaat, normaal is.
Een echte vrouw/mens/man kan wel een dagje financieel helden zonder
een bommetje te droppe vroeg in de morgen.
Nu is je cash en werk toch te afhankelijk van je pep ...
Het is cool als het vlot gaat, ma de persoon die je bent is wel het slabbetje geen zin in werken zonder pep. Da moe je veranderen of kappen, zo kan je niet verder man. Beter gaat het niet worden.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner