Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Psychonautisch afkicken.

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor The Dude » za jun 04, 2011 12:38 pm

"Wie aan de drank is geraakt en ontdekt dat hij niet kan stoppen, zal zwaardere middelen moeten gebruiken. Artsen geven dan soms kalmeringsmiddelen. Je kunt het echter ook psychonautisch proberen; Op de eerste dag neem je in de tijd waarin je anders in de kroeg zat ecstasy; de volgende avond ga je vroeg naar bed. De avond daarna neem je psilo of mescaline (zie aldaar), daarna weer een dag pauze. In de derde fase eet je een groot stuk zelfgebakken hasjtaart. Je hebt nu een week geen alcohol gedronken en je bent niet naar het cafe geweest. Kijk vervolgens een paar dagen aan hoe je er wat je alcoholverslaving betreft voor staat. Als je nog steeds het gevoel hebt dat je naar de kroeg moet, herhaal je desnoods de hele procedure. Daarna zul je enige tijd nodig hebben om je ervaringen te verwerken." (Bron: Uitjebol)

Ik las dit stukje in uitjebol (niet echt een goed boek, maar leuk als je er interesse in hebt). Het heeft me wel aan het denken gezet, zou het kunnen werken? Ik zou graag wat meningen van jullie willen horen en of jullie er ervaring mee hebben?

Groet,
The Dude.
''Well, you know. That's like your opinion, man.''
Avatar gebruiker
The Dude
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 534
Geregistreerd: do feb 24, 2011 11:12 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor DrippTone » za jun 04, 2011 12:45 pm

Ik zou dat achterlijke schema van uit je bol niet proberen. Maar je kan zeker afkicken dmv psychedelica te gebruiken. Denk aan Iboga en Ayahuasca.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Einstein » za jun 04, 2011 12:55 pm

Ja, dit lijkt me te veel op vage kwakzalverij. Iboga wordt inderdaad wel gebruikt om verslavingen te bestrijden, LSD is vroeger ook onderzocht als medicijn tegen alcoholisme, hoewel dat nooit wat geworden is. Wie weet is het wel nuttig, het zou zomaar kunnen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Ciakranar » za jun 04, 2011 10:37 pm

Dit schema draait er vooral om om het alcoholgebruik te onderbreken door het hoofd genoeg te geven om mee bezig te kunnen zijn. Ik denk dus dat het hier alles behalve om het effect draait. Of dit nou een goede methode is, tsja, ik denk het niet, als je verslaafd bent aan alcohol en je gaat opeens zonder alcohol zitten trippen, dan denk ik dat het een flinke bad trip wordt met ontwenningsverschijnselen en allemaal onderdrukte zooi die kankerhard naar boven komt. En of dat je nou extreem veel goed gaat doen in je leven, tsja, het kan, maar ik acht het niet als een veilige methode die in >50% van de gevallen positief werkt.
Done: LSD, paddo's, truffels, DMT, 2c-b, ketamine, N2O, N2O 2.0, alcohol, wiet, MDMA, diazepam, temazepam, oxazepam, midazolam, alprazolam, lorazepam, 4-AcO-DMT, caffeïne

To do: DXM, PCP, ayahuasca, flunitrazepam, opium
Avatar gebruiker
Ciakranar
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 213
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 8:46 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Dopey » zo jun 05, 2011 12:09 pm

Ja, dit lijkt me echt een goed stappenplan!

:|
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Arizona » ma jun 06, 2011 9:46 am

Ik denk niet dat dit gaat werken (uitzonderingen daar gelaten, maar die redden het dan ook wel zonder de "uit je bol methode")
Walk away..
Avatar gebruiker
Arizona
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo maart 06, 2011 9:09 am

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Russ » di jun 07, 2011 9:03 am

Klinkt wel interessant, heb wel eens soortgelijke procedures gezien in een documentaire waar de patiënt een hoge dosis psilocybine toegediend kreeg, met een oogmasker en begeleidt door de therapeut en een familielid.
Volgens mij moet de psychedelische ervaring wel sterk genoeg zijn om resultaat te krijgen.

Het schema van hierboven stel ik me toch echt wel serieuze vragen bij, het lijkt eerder op een vervanging van roes dan een echte oplossing, je gaat ook geen alcoholverslaafde aanraden om elke keer dat hij zin heeft in alcohol ghb te nemen.

Volgens mij heeft om de maand voor een paar maand eens (onder gecontroleerde toestand) flink trippen wel potentieel om beter te kunnen omgaan met afkicken op mentaal vlak
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Bunnie » ma apr 22, 2013 1:42 am

The Dude schreef:"Wie aan de drank is geraakt en ontdekt dat hij niet kan stoppen, zal zwaardere middelen moeten gebruiken. Artsen geven dan soms kalmeringsmiddelen. Je kunt het echter ook psychonautisch proberen; Op de eerste dag neem je in de tijd waarin je anders in de kroeg zat ecstasy; de volgende avond ga je vroeg naar bed. De avond daarna neem je psilo of mescaline (zie aldaar), daarna weer een dag pauze. In de derde fase eet je een groot stuk zelfgebakken hasjtaart. Je hebt nu een week geen alcohol gedronken en je bent niet naar het cafe geweest. Kijk vervolgens een paar dagen aan hoe je er wat je alcoholverslaving betreft voor staat. Als je nog steeds het gevoel hebt dat je naar de kroeg moet, herhaal je desnoods de hele procedure. Daarna zul je enige tijd nodig hebben om je ervaringen te verwerken." (Bron: Uitjebol)

Ik las dit stukje in uitjebol (niet echt een goed boek, maar leuk als je er interesse in hebt). Het heeft me wel aan het denken gezet, zou het kunnen werken? Ik zou graag wat meningen van jullie willen horen en of jullie er ervaring mee hebben?

Groet,
The Dude.


Niet echt een goed boek zeg je :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
hoe kom je daar nou bij , ben je wel helemaal wijs jij :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
/////Uit je Bol is één van de beste boeken ooit :wave:
Transhumanism,CIA’s MK-Ultra program and their totalitarian dream of creating Huxley’s Brave New World, a dystopia where we will be deluded into loving our servitude through psychedelic drugs and mindless sex.
Avatar gebruiker
Bunnie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:26 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Aaltje » ma apr 22, 2013 6:52 am

Echt niet.
Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor The Dude » ma apr 22, 2013 8:04 am

Bunnie schreef:
The Dude schreef:"Wie aan de drank is geraakt en ontdekt dat hij niet kan stoppen, zal zwaardere middelen moeten gebruiken. Artsen geven dan soms kalmeringsmiddelen. Je kunt het echter ook psychonautisch proberen; Op de eerste dag neem je in de tijd waarin je anders in de kroeg zat ecstasy; de volgende avond ga je vroeg naar bed. De avond daarna neem je psilo of mescaline (zie aldaar), daarna weer een dag pauze. In de derde fase eet je een groot stuk zelfgebakken hasjtaart. Je hebt nu een week geen alcohol gedronken en je bent niet naar het cafe geweest. Kijk vervolgens een paar dagen aan hoe je er wat je alcoholverslaving betreft voor staat. Als je nog steeds het gevoel hebt dat je naar de kroeg moet, herhaal je desnoods de hele procedure. Daarna zul je enige tijd nodig hebben om je ervaringen te verwerken." (Bron: Uitjebol)

Ik las dit stukje in uitjebol (niet echt een goed boek, maar leuk als je er interesse in hebt). Het heeft me wel aan het denken gezet, zou het kunnen werken? Ik zou graag wat meningen van jullie willen horen en of jullie er ervaring mee hebben?

Groet,
The Dude.


Niet echt een goed boek zeg je :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
hoe kom je daar nou bij , ben je wel helemaal wijs jij :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
/////Uit je Bol is één van de beste boeken ooit :wave:


Niet echt goed boek omdat er vet veel onzin in staat, zoals dit stuk.

En als je Uit je Bol een van de beste boeken ooit vind, kan ik je aanraden om meer te lezen.
''Well, you know. That's like your opinion, man.''
Avatar gebruiker
The Dude
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 534
Geregistreerd: do feb 24, 2011 11:12 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Einstein » ma apr 22, 2013 4:52 pm

In geval van lichamelijke afhankelijkheid van alcohol is het simpelweg levensgevaarlijk om op die manier af te kicken.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Ivo » ma apr 22, 2013 5:16 pm

Bunnie schreef:
The Dude schreef:"Wie aan de drank is geraakt en ontdekt dat hij niet kan stoppen, zal zwaardere middelen moeten gebruiken. Artsen geven dan soms kalmeringsmiddelen. Je kunt het echter ook psychonautisch proberen; Op de eerste dag neem je in de tijd waarin je anders in de kroeg zat ecstasy; de volgende avond ga je vroeg naar bed. De avond daarna neem je psilo of mescaline (zie aldaar), daarna weer een dag pauze. In de derde fase eet je een groot stuk zelfgebakken hasjtaart. Je hebt nu een week geen alcohol gedronken en je bent niet naar het cafe geweest. Kijk vervolgens een paar dagen aan hoe je er wat je alcoholverslaving betreft voor staat. Als je nog steeds het gevoel hebt dat je naar de kroeg moet, herhaal je desnoods de hele procedure. Daarna zul je enige tijd nodig hebben om je ervaringen te verwerken." (Bron: Uitjebol)

Ik las dit stukje in uitjebol (niet echt een goed boek, maar leuk als je er interesse in hebt). Het heeft me wel aan het denken gezet, zou het kunnen werken? Ik zou graag wat meningen van jullie willen horen en of jullie er ervaring mee hebben?

Groet,
The Dude.


Niet echt een goed boek zeg je :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
hoe kom je daar nou bij , ben je wel helemaal wijs jij :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf: :conf:
/////Uit je Bol is één van de beste boeken ooit :wave:


"Neem om de 2 dagen harddrugs" is echt een achterlijke manier om af te kicken... Lijkt me geen goed boek als er nog zo'n dingen in staan.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Stefaan » ma apr 22, 2013 7:00 pm

Toch vind ik dat er wel een kern van waarheid in zit, maar de beste methode is het zeker niet. Genoeg mensen hier die met smart wachten tot hun 3 maanden voorbij zijn en ze weer xtc kunnen gebruiken, en om die wachttijd te overbruggen wat andere stofjes gebruiken af en toe. Dat is in feite hetzelfde principe.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Einstein » ma apr 22, 2013 11:23 pm

Mwa, lichamelijke alcoholafhankelijkheid is toch wel een ander verhaal dan heel erg graag een XTC-pil willen klappen. Kunnen allemaal nare en vaak zelfs gevaarlijke lichamelijke bijwerkingen bij komen kijken en om mensen dan te adviseren om maar lukraak wat andere drugs achterover te slaan lijkt me niet zo fris.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Stefaan » ma apr 22, 2013 11:25 pm

Dat ben ik ook zeker met je eens.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor dedoosvanAndreas » di apr 23, 2013 9:56 pm

Google maar eens 'beat poets' + 'ayahuasca'. Best effectief voor die heren.
Benieuwd naar mijn stem en je eigen geheimen? http://dedoosvanandreas.blogspot.com
Avatar gebruiker
dedoosvanAndreas
Newbie
Offline
 
Posts: 20
Geregistreerd: ma apr 15, 2013 8:08 pm
Woonplaats: Wisselend

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Ben » zo sep 15, 2013 4:04 pm

The Dude schreef:"Wie aan de drank is geraakt en ontdekt dat hij niet kan stoppen, zal zwaardere middelen moeten gebruiken. Artsen geven dan soms kalmeringsmiddelen. Je kunt het echter ook psychonautisch proberen; Op de eerste dag neem je in de tijd waarin je anders in de kroeg zat ecstasy; de volgende avond ga je vroeg naar bed. De avond daarna neem je psilo of mescaline (zie aldaar), daarna weer een dag pauze. In de derde fase eet je een groot stuk zelfgebakken hasjtaart. Je hebt nu een week geen alcohol gedronken en je bent niet naar het cafe geweest. Kijk vervolgens een paar dagen aan hoe je er wat je alcoholverslaving betreft voor staat. Als je nog steeds het gevoel hebt dat je naar de kroeg moet, herhaal je desnoods de hele procedure. Daarna zul je enige tijd nodig hebben om je ervaringen te verwerken." (Bron: Uitjebol)

Nee, kijk, ik zal je uitleggen hoe je van een drankverslaving afkomt. Eerst doe je een week elke dag vitamine C tabletten slikken. Dit voor de complexie van de lichaam, ingewikkelde shit, ik zal niet te veel de diepte induiken (dat durf ik namelijk wel eens, hahah, hoogbegaafd, weetje).
Dan doe je een week lang elke morgen 1 a 2 XTC pillen slikken (groene androids heb ik gebruikt). Dan doe je een week lang TERUG drinken, maar ALLEEN spiritus (weeral ingewikkelde procedures waarover ik niet de diepte zal induiken - dat durf ik namelijk wel eens ;) ). En DAN elke dag masturberen! Het werkt Vreemd hé!
Avatar gebruiker
Ben
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 384
Geregistreerd: zo sep 15, 2013 3:17 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Poseidon » zo sep 15, 2013 7:36 pm

Ben schreef: Het werkt Vreemd hé!

Ben niet zo onder de indruk van je bijdrage(n) :#:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Ben » zo sep 15, 2013 7:39 pm

Dan mag je m'n zak opblazen ;).
Avatar gebruiker
Ben
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 384
Geregistreerd: zo sep 15, 2013 3:17 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Enya » zo sep 15, 2013 8:25 pm

:lol:
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo sep 15, 2013 8:35 pm

Sowieso zijn psychedelica geen wondermiddel hiervoor. Afkicken moet je altijd zelf doen.

Wellicht dat het in sommige gevallen de overtuiging kan scheppen dat het beter is om te stoppen, omdat deze overtuiging vaak wordt weggestopt. Maar als je besluit psychedelica te nemen om dat inzicht te krijgen, dan ben je waarschijnlijk al in een stadium dat je wil stoppen. En in dat geval kan de valse hoop op psychedelica juist averechts werken omdat niet uitgegaan wordt van eigen kracht. Deze eigen kracht is natuurlijk essentieel om te stoppen.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Gonzo » zo sep 15, 2013 8:38 pm

Ga er nu niet op in Tommie...

:roll2:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo sep 15, 2013 8:40 pm

Als jij nou morgen even rond half 9 op je balkon gaat staan dan zwaai ik even naar je vanuit de tram. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Psychonautisch afkicken.

Berichtdoor Claviceps » ma sep 16, 2013 12:02 am

Poseidon schreef:Ben niet zo onder de indruk van je bijdrage(n) :#:

Gezien de post count en reply is het waarschijnlijk een nieuwe account van een vast lid die even graag wil trollen.

Het enige wat er nog te zeggen valt over dit topic is dat het gevuld staat met slechte adviezen :P
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron