Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tramadol afgebouwd

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Halfay » zo jul 19, 2015 8:53 pm

Hallo,

Ik ben nieuw hier op drugsforum.info, wat een heerlijke website. Zo informatief en je kunt ook andersmans ervaringen lezen. Really nice.

Ik ben een half jaar geleden begonnen met tramadol druppels in te nemen voor het heerlijke warme en gelukzalige gevoel dat je ervan kreeg maar voor ik het goed en wel besefte was ik er aan verslaafd. Op een bepaalde moment zat ik zelf aan 400 mg per dag. Na heftige ruzies met men vriendin en emotioneel dat ik er van werd en een valse gevoel van geluk dat ik ervan kreeg vond ik dat het tijd was om af te bouwen. Dit is me aardig gelukt tot ik aan 50 mg per dag zat en waar ik nu de voorbije 5 weken op blijf hangen.

Ik heb al geprobeerd om te stoppen maar dan ga ik rechtsreeks cold turkey wat totaal niet aangenaam is en om één of ander reden (Psychologisch waarschijnlijk) krijg ik mijn dosering maar niet naar beneden.

Mijn vraag is, voor de mensen die ervaring hiermee hebben. Zou het lukken om gewoon te stoppen en in de plaats elke late namiddag 2 glazen rode wijn te drinken om de afkicksverschijnselen wat te onderdrukken en na een week gewoon te stoppen met drinken of is dit de meest idiote vraag dat ik stel en zou ik de afkick nog altijd even hard voelen.

Alvast bedankt voor de antwoorden wat ze ook mogen zijn.
Halfay
Newbie
Offline
 
Posts: 20
Geregistreerd: zo jul 19, 2015 8:37 pm

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Maus » zo jul 19, 2015 9:23 pm

Schakel voor dit soort vragen een medicus in die verstand van afkicken van drugs heeft.

Succes 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Poseidon » zo jul 19, 2015 9:40 pm

Halfay schreef:
Mijn vraag is, voor de mensen die ervaring hiermee hebben. Zou het lukken om gewoon te stoppen en in de plaats elke late namiddag 2 glazen rode wijn te drinken om de afkicksverschijnselen wat te onderdrukken en na een week gewoon te stoppen met drinken of is dit de meest idiote vraag


Absoluut geen belachelijke vraag. Als de alcohol je volfoende ontspant; kan dat het stoppen vergemakkelijken. Meestal raden artsen een kalmeringsmiddel als bijv. oxazepam of diazepam (valium) aan om de overgang van opiaatrush naar een clean bestaan te vergemakkelijken.
Heb zelf succesvol mijn lange periode van morfine/oxycontingebruik beëindigd met een combinatie van een lichte dosis oxazepam en dagelijks enkele glazen rode wijn. Na een weekje stopte het gesloopte gevoel en het heavy getranspireer en was er geen psychische trek meer.

De moeite van het proberen waard dus. Succes!
Laatst bijgewerkt door Poseidon op ma jul 20, 2015 8:08 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Halfay » zo jul 19, 2015 10:03 pm

Poseidon schreef:
Halfay schreef:
Mijn vraag is, voor de mensen die ervaring hiermee hebben. Zou het lukken om gewoon te stoppen en in de plaats elke late namiddag 2 glazen rode wijn te drinken om de afkicksverschijnselen wat te onderdrukken en na een week gewoon te stoppen met drinken of is dit de meest idiote vraag


Absoluut geen belachelijke vraag. Als de alcohol je volfoende ontspant; kan dat het stoppen vergemakkelijken. Meestal raden artsen een kalmeringsmiddel als bijv. oxazepam of diazepam (valium) aan om de overgang van opiaatrush naar een clean bestaan te vergemakkelijken.
Heb zelf succesvol mijn lange periode van morgine/oxycontingebruik beëindigd met een combinatie van een lichte dosis oxazepam en dagelijks enkele glazen rode wijn. Na een weekje stopte het gesloopte gevoel en het heavy getranspireer en was er geen psychische trek meer.

De moeite van het proberen waard dus. Succes!


Dank je wel! Met deze antwoord ben ik zeker iets mee, zowiezo morgen is naar de dokter gaan om dit met haar te overleggen.

En na een week had je niets meer van afkicksverschijnselen?
Halfay
Newbie
Offline
 
Posts: 20
Geregistreerd: zo jul 19, 2015 8:37 pm

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Poseidon » zo jul 19, 2015 10:25 pm

Nee. Totaal niet. Is al weer 2 of 3 maanden geleden geloof ik.
Heb trouwens een vermoeden dat tramadol stukker minder aan je zuigt dan die morfineshit maar dat kan v persoon tot persoon verschillen.

Je kan het ook eerst zonder hulp van een arts proberen maar als ie tof is kan het helpen. Mijn internist zei dat ik er niet verslaafd aan zou raken en hij had gelijk.
Heb je het ook aanvankelijk om medische redenen voorgeschreven gekregen?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Halfay » zo jul 19, 2015 11:29 pm

Poseidon schreef:Nee. Totaal niet. Is al weer 2 of 3 maanden geleden geloof ik.
Heb trouwens een vermoeden dat tramadol stukker minder aan je zuigt dan die morfineshit maar dat kan v persoon tot persoon verschillen.

Je kan het ook eerst zonder hulp van een arts proberen maar als ie tof is kan het helpen. Mijn internist zei dat ik er niet verslaafd aan zou raken en hij had gelijk.
Heb je het ook aanvankelijk om medische redenen voorgeschreven gekregen?


Ik heb daarom 2 uur geleden 2 drupels genomen wat overeenkomt met 25 mg tramadol en 2 glazen rum bij gedronken en inderdaad ik voel me heerlijk ontspannen.
Vanaf morgen stop ik met tramadol en drink ik gewoon wat glazen wijn.
Het kan ook geen kwaad denk ik om bij zo een lage dosis tramadol alcohol bij te drinken of vergis ik me?
Halfay
Newbie
Offline
 
Posts: 20
Geregistreerd: zo jul 19, 2015 8:37 pm

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Poseidon » zo jul 19, 2015 11:46 pm

Nee als je niet meer dan 2 alcoholische consumpties combineert met zo'n lage dosis tramadol kan er weinig mis gaan.

Je kan ook morgen 1 druppel nemen
Overmorgen overslaan
De dag daarna een halve
Weer een dag overslaan
een nog kleiner druppie op de laatste dag en verder tanden op elkaar als het ff moeilijk wordt.

Dit korte schema kan het makkelijker maken voor sommigen. Is afkomstig uit ziekenhuis van pijnbestrijdingsafbouw.
Zoek verder zoveel mogelijk chille afwisseling. Lekker in de zon zitten of fietsen, zwemmen, films kijken...wat je zelf tof vindt. Goed gezond eten ook. Lekkere maaltijden die je doen genieten en evt aanvullende vitamines. 1000mg vita C geeft een erg goed ondersteunend gevoel. Te koop als bruistablet bij Kruidvat, Ethos etc.

Gaat je lukken :wink:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Zelfkweek » ma jul 20, 2015 9:26 am

Ik heb gelezen dat als je getapered heb naar 25mg je gewoon kan stoppen cold turkey. Volgens de informatie die ik kan vinden mij ga je bijna geen afkick verschijnselen voelen (beetje depresief, maag krampen, nachtzweet, rusteloos) als je met succes getapered hebt naar 25 mg.

Een verslaving vervangen met alcohol lijkt me niet echt de slimste beslissing... binnen een dag of 2 gaan het 3 glazen wijn worden, dan 4 etc... het zal snel een gewoonte worden en die kan dan ook omslaan naar een verslaving.

Indien mogelijk gewoon proberen stoppen zonder alcohol (die verslaving is nog veel smeriger dan tramadol)

gl
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor M99 » ma jul 20, 2015 10:48 am

Halfay schreef:Zou het lukken om gewoon te stoppen en in de plaats elke late namiddag 2 glazen rode wijn te drinken om de afkicksverschijnselen wat te onderdrukken en na een week gewoon te stoppen met drinken.


Na een weeklang dagelijks 2 glaasjes vino nippen ben je echt nog geen alcholist Zelfkweek.
Avatar gebruiker
M99
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 94
Geregistreerd: wo jun 10, 2015 3:48 pm

Re: Tramadol afgebouwd

Berichtdoor Zelfkweek » ma jul 20, 2015 4:02 pm

M99 schreef:
Halfay schreef:Zou het lukken om gewoon te stoppen en in de plaats elke late namiddag 2 glazen rode wijn te drinken om de afkicksverschijnselen wat te onderdrukken en na een week gewoon te stoppen met drinken.


Na een weeklang dagelijks 2 glaasjes vino nippen ben je echt nog geen alcholist Zelfkweek.


True true en dat zeg ik ook niet he, ik bedoel enkel maar opletten dat je niet 1 verslaving vervangt door een andere :) Als je zelfcontrole hebt dan is dat zeker geen probleem om een glas of 2 wijn per dag te drinken (maar hij is nu verslaafd aan tramadol omdat hij het lekker vond, dus volgens mij heeft hij op vlak van drugs geen zelfcontrole)

Persoonlijk vind ik het al gevaarlijk om iets dagelijks te doen.. word snel een gewoonte die ik moeilijk kan doorbreken en die dan meestal veranderd naar een of andere vorm van verslaving.

Iemand die al met verslavingen heeft gekampt zal in de toekomst dan nog gevoeliger zijn voor een "nieuwe" verslaving.
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner