snuifduif schreef:Klinkt mij als een roesverslaving. Die ontstaan dikwijls uit verveling, dat je gewoon te veel vrije tijd hebt.
Zit je veel thuis? Bv te gamen of iets dergelijks.
Sporten zou kunnen helpen
Naphtha schreef:Nee daar heb je gelijk in.. Als je nou stopt met je studie word je denk ik juist een junk later.
Gek genoeg.. Mss na je studie?
snuifduif schreef:Je moet zelf ook écht willen stoppen. Als je zelf wel inziet dat je beter kunt stoppen maar het eigenlijk ook wel lekker vind om zoveel te gebruiken gaat een opname ook niet helpen
HieronymusIV schreef:true.. Maar Benzo's?
@snuifduif
Nou alles is altijd vrij snel op en aangezien ik geen valium boom heb...
Dus ja, maarja waarom in nature's name Tranquillizers ? Daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.
Kijk ik snap dat jullie geen psychologie hebben gestudeerd ( niet allemaal ten minste). En mezelf beschrijven in schrift gaat ook zo lang duren maar nooit geschoten.
snuifduif schreef:Ik zou eerst de opleiding afronden
Praat even voor jezelf. Wat me meer bevreemdt is dat ik nog nooit een hetero knul heb gezien die verslaafd is aan 'medicijnen'.Frog schreef:snuifduif schreef:Ik zou eerst de opleiding afronden
Als dat gaat lukken zonder te veel extra schade aan te richten, maar al wel vast plannen maken dat je 2 dagen na je graduation in de kliniek zit, gewoon als stok achter de deur.
Gele Banaan schreef:Praat even voor jezelf. Wat me meer bevreemdt is dat ik nog nooit een hetero knul heb gezien die verslaafd is aan 'medicijnen'.Frog schreef:snuifduif schreef:Ik zou eerst de opleiding afronden
Als dat gaat lukken zonder te veel extra schade aan te richten, maar al wel vast plannen maken dat je 2 dagen na je graduation in de kliniek zit, gewoon als stok achter de deur.
Gele Banaan schreef:Praat even voor jezelf. Wat me meer bevreemdt is dat ik nog nooit een hetero knul heb gezien die verslaafd is aan 'medicijnen'.Frog schreef:snuifduif schreef:Ik zou eerst de opleiding afronden
HieronymusIV schreef:Ik besef mij wel degelijk dat ik een probleem heb, alleen de oorzaak is me een raadsel.
Claviceps schreef:
Een antwoord vinden op een dergelijke vraag als "wat veroorzaakt mijn verslaving" is dan ook een moeilijke kwestie. Zelfs al zou je een trauma kunnen aanduiden als mogelijke oorzaak, uiteindelijk is niet met zekerheid te zeggen dat dit de aanleiding was.
In behandeling gaan bij een psycholoog is in ieder geval een goede stap. Trauma's en andere problematiek kunnen zeker een rol spelen binnen verslaving. Goede hulp hier in vinden kan je wellicht helpen om sterker in je schoenen te staan en technieken aanleren om beter de verleiding te kunnen weerstaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten