Hallo allemaal, ik ben een jongen van 17 jaar oud en word eind dit jaar 18, ik ben verslaafd geweest aan speed (eigenlijk nog steeds verslaafd, want van een verslaving kom je natuurlijk de rest van je leven niet af). Mijn ouders waren erachter gekomen dat ik speed gebruikte, omdat ze tijdens de vakantie naar Disneyland Parijs wat speed hadden gevonden in een postkistje die ik had meegenomen ((ik weet het. Echt een behoorlijk domme plek om op vakantie speed in te bewaren zonder dat je nieuwsgierige stiefmoeder in je spullen zit te neuzen) ook heel stom van me geweest om een hele bonk natte mee te nemen. Dat is omdat mijn vriend die het verkoopt 2 jaar naar de afkick moest, wat inderdaad behoorlijk lang is, en daarom had ik ook 100 gram ingeslagen, en ik had beter een stuk of 2-3 sealtjes kunnen vullen, of alles verdelen over meer plastic zakjes, dan was dit allemaal niet gebeurd). Eigenlijk best ik tegelijkertijd ook blij dat ik hierdoor kon afkicken, want achteraf vergeleek ik mezelf met de faselijst die hier op het forum staat, en blijkbaar stond ik in fase 4. Fase 1&2 zijn nog de positieve fases, maar 3&4 vormen al tekenen van een ontwikkelde verslaving. Ik wil nu eigenlijk bewuster omgaan met het gebruik en zo af en toe om de paar weken wat recreatief gebruiken op een feest of zo, en ook niet meer zulke idiote verstopplekken bedenken. De volgende keer als ik iets heb, dan stop ik het wel in een (Bluetooth) speaker of in een dubbele wand. Maar hebben jullie toevallig tips hoe ik het gebruik genoeg kan beperken en dat ik geen complete verslavings terugval ga krijgen. Ik ben inmiddels al 5 maanden gestopt met speed en ik heb eigenlijk wel weer eens een keer zin om weer wat te doen. Op dit moment heb ik eigenlijk voor het allereerst coke gebruikt, ik had een zakje op straat gevonden (dat is al het zoveelste wat ik vandaag op straat heb gevonden samen met 2 briefjes van 20 euro) met 1 gram inhoud en heb getest of het speed of coke was, ik kon meteen merken dat het coke was door te proeven, en als de plek op je tong waar je het mee aanraakt licht verdoofd raakt, dan heb je alvast 1 kenmerk, nadat ik het geprobeerd had merkte ik dat het veel minder brand in je neus en dat je neus en gehemelte een tijdje verdoofd raken. Ik heb een redelijk positieve indruk gekregen van coke, alleen het grootste nadeel is wel dat 1 of 2 mespuntjesmespuntje niet langer werken dan een half uur tot een uur, dus nu snap ik waarom niemand zijn coke zal uitdelen, ik weet in ieder geval zelf dat dit een eenmalig gebruik zal zijn en dat ik het nooit zelf ga kopen. En als ik het zou moeten vergelijken speed dan is speed 10x zo goed en ook nog eens 10x goedkoper. Maar ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben voor recreatief gebruik en dat ik nooit meer echt verslaafd zal worden.
Gr Kleine J