Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Verslaving(?) hulp nodig

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Verslaving(?) hulp nodig

Berichtdoor Lager » ma jul 09, 2018 3:13 pm

Oke, ik zit dus al een tijd echt ergens mee en ik weet niet wat ik moet doen. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven.

Een aantal jaren geleden begonnen mijn vrienden en ik met het experimenteren van drugs. In die tijd had ik een vriendin, die ik nu nog steeds heb. Ik had toen met mijn vriendin duidelijke afspraken gemaakt om niet maar dan 1x in de 6 weken drugs te gebruiken. Deze afspraak is altijd redelijk goed nagekomen, op 1x na. Ik had toen een keer speed genomen terwijl die 6 weken nog niet voorbij waren. Ik heb dat toen eerlijk gezegd, waarop mijn vriendin best boos was geworden, logisch natuurlijk.

Ongeveer een jaar geleden is het alleen helemaal fout gegaan. Mijn vriendin heeft namelijk liever dat ik helemaal geen coke gebruik. Alleen is dat dus een jaar geleden wel gebeurd, en ik durfde dat niet te vertellen, omdat ik bang was voor haar reactie. Het lijkt wel alsof er daarna een knop is omgegaan in mijn hersenen. Na die eerste keer coke is het namelijk steeds vaker voorgekomen dat ik coke begon te gebruiken. Dit gebeurde soms 1x per week en soms 1x per maand, maar ik durfde dit niet te vertellen aan mijn vriendin.

Dit gaat nu ongeveer al een jaar zo door, en ik voel me er zo verschrikkelijk kut over. Elke keer als ik weer wat gebruikt heb voel ik me zo schuldig tegenover mijn vriendin, ik hou namelijk wel heel veel van haar. Ik probeer daarom ook nu te stoppen met drugs, maar ben al een aantal keer teruggevallen. Die terugval heeft dan voornamelijk weer te maken met dat als ik alcohol drink, ik niet meer aan de gevolgen denk. Het gaat wel steeds beter met stoppen, want het lukt nu soms weken totdat ik weer die stomme fout bega. Ik heb ook geen nummers van dealers en vermijd zoveel mogelijk mensen waarvan ik weet dat ze drugs gebruiken.

Waar ik nu dus mee zit is dat het al redelijk vaak voorgekomen is dat ik heb gelogen over mijn drugsgebruik tegen mijn vriendin. Ik haat mezelf op dit moment echt zo erg en ik denk het het beste is om alles maar gewoon op te biechten. Ik word er namelijk helemaal gek van, ik denk over deze situatie namelijk erg veel na op een dag en ik wil er nu gewoon eerlijk over zijn. Ik ben helemaal klaar met dat liegen de hele tijd.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie en wat zou een goede aanpak zijn? Hebben jullie misschien nog tips of adviezen?
Avatar gebruiker
Lager
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 240
Geregistreerd: di aug 20, 2013 3:10 am

Re: Verslaving(?) hulp nodig

Berichtdoor Perry » di jul 10, 2018 2:41 pm

Druks schreef:Gewoon eerlijk zijn naar je vriendin. Maar zij moet jou ook de ruimte geven om wat te kunnen gebruiken zonder dat daar meteen moeilijk over gedaan wordt. Dat betekend wel dat je ook met haar rekening moet houden en dat je dus niet te veel, te vaak gaat gebruiken. En als je dan een keertje te veel hebt gebruikt dat je dat dan gewoon normaal kan vertellen zonder dat er meteen ruzie en gezeik ontstaat want juist daardoor ga je geheimen houden.

Succes!

in een ideale wereld..
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Verslaving(?) hulp nodig

Berichtdoor Drientje » di jul 10, 2018 4:51 pm

Als jullie al zolang samen zijn dan kan ik me bijna niet voorstellen dan dit een breekpunt gaat zijn. Wees eerlijk. Als je je zo kut voelt dan is je relatie veel belangrijker dan die coke.

Maar er zit ook een kern van waarheid in wat Druks zegt. Misschien wordt het tijd dat je de 6 weken regel onder de loep neemt en gaat kijken waarom jullie die regel ingevoerd hebben. Beetje versoepeling mag wel in mijn ogen.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Verslaving(?) hulp nodig

Berichtdoor Selem » do jul 19, 2018 2:56 am

Druks schreef:
Perry schreef:
Druks schreef:Gewoon eerlijk zijn naar je vriendin. Maar zij moet jou ook de ruimte geven om wat te kunnen gebruiken zonder dat daar meteen moeilijk over gedaan wordt. Dat betekend wel dat je ook met haar rekening moet houden en dat je dus niet te veel, te vaak gaat gebruiken. En als je dan een keertje te veel hebt gebruikt dat je dat dan gewoon normaal kan vertellen zonder dat er meteen ruzie en gezeik ontstaat want juist daardoor ga je geheimen houden.

Succes!

in een ideale wereld..


Het is een proces, natuurlijk, en dan is het streven naar een ideaalbeeld juist heel goed. Natuurlijk zullen er ruzies blijven maar als het goed is wordt dit steeds minder en makkelijker te bespreken met elkaar. Dat is mijn ervaring in ieder geval.


Ik ga mijzelf bij zowel Druks als Perry aansluiten. In een ideale wereld ging het gedeelte "Gewoon eerlijk zijn tegen je vriendin." altijd goed. Zij toont respect voor jouw coke gebruik en er is een gesprek mogelijk :rock2: . Helaas is de wereld verre van ideaal, daar kunnen wij hoog of laag om springen, maar het is gewoon de waarheid :kleuter: .

Uit eigen ervaring weet ik hoe kut het is om met een schuldgevoel rond te lopen (of het schuldgevoel terecht is, laten we even in het midden). En als ik jouw verhaal zo lees, is dit toch echt iets waar je gevoelsmatig mee worsteld. In dat geval moet je dit sowieso met je vriendin bespreekbaar maken. Een relatie moet een vertrouwensbasis hebben waarin jij (en je vriendin net zo goed) durft te praten (lees: je veilig genoeg voelt om te kunnen praten). Dit stukje vertrouwen en de veiligheid die daarmee komt, is essentieel voor jullie beide, zowel in jullie relatie, als voor jullie persoonlijke ontwikkeling.

Dus nee, geen ideale wereld. Maar als je een relatie wilt waarin jullie beide groeien en leren, ga je er niet mee wegkomen om hiermee rond te blijven lopen :woeh: .
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron