Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Wil je iets kwijt over je verslaving, heb je een vriend die te veel neemt, of zoek je steun bij het stoppen?
Alles wat met verslavingen te maken heeft hoort hier, of het nu drugs-gerelateerd is of niet.

Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor sannie2015 » ma aug 10, 2015 7:42 am

Hallo allemaal,

Ik heb hier al eerder rondgesurft op dit forum en dit bevalt me wel. Vandaar dat ik zojuist heb besloten om mijn probleem te posten. :rock2:

Ik geloof dat ik een probleem heb... Een probleem van ongeveer een jaar nu denk ik.
Het begon allemaal vrij onschuldig. Het af en toe gebruiken van een pilletje, waar ik niet zoveel aan vond, maar later gebruik van 4MMC. Dat had wel meer effect... en steeds meer gaan gebruiken in het weekend...en dan heb ik het ook over elk weekend.

Een bommetje is gebruikelijker de laatste tijd omdat het zo slecht is voor je neus.
In het begin was het gezellig, leuke nachten beleeft samen met mijn vriend... maar ik merk dat ik steeds meer nodig heb en de nachten zijn eigenlijk niet meer zo leuk als eerst.
Ik snuif steeds meer.... het worden flinke lijnen en ik drink er ook nog eens stevig bij.
Vervolgens is het ochtend. Slaan we standaard een hele nacht over (mijn vriend en ik) en kan ik nog steeds niet slapen. Ik put mezelf uit. Hier heeft mijn vriend ook last van. Enfin het schiet allemaal niet meer op.

Het heeft een enorme aantrekkingskracht maar eigenlijk wil ik er mee stoppen.

Ik merk dat het teveel bijverschijnselen heeft. Ik voel me dood en doodmoe, ben ontzettend geprikkeld door alles, heb aan iedereen een hekel, heb enorme rugpijn, blijf misselijk en ik voel me vaak down. Ik vraag me af hoe lang ik nodig heb om te herstellen.
Ik voel me futloos, ben traag, heb nergens zin in en waardeer de mensen niet meer om me heen.
Dit is een negatieve spiraal.

Ik gebruik nu elk weekend... wie doet dit ook en hoe moet ik hier in hemelsnaam vanaf komen?
Ik wil weer gezond worden want zoals het nu gaat gaat het niet goed.
Dus beste mensen: Wie heeft tips voor mij?? :shock:

Thanksss :hulde: sannie
sannie2015
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: ma aug 10, 2015 7:28 am

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Perry » ma aug 10, 2015 7:44 am

Kan gebeuren. Altijd bijpakken.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Prototype » ma aug 10, 2015 7:53 am

Mephedrone staat er wel om bekend dat je er compulsief door blijft bijpakken.
Ik heb zelf nog geen ervaring met deze stof dus ik kan je geen specifieke tips geven, maar dit lijkt me net als bij speed een gevalletje ijzeren wilskracht hebben en zo niet het simpelweg niet in huis halen. ( ik kan ook geen speed in huis hebben zonder het meteen te misbruiken )
Ik raad je dit ook ten zeerste aan omdat mephedrone ook een hoop serotonine verbruikt wat écht een hoop rotklachten veroorzaakt.
Succes met stoppen en laat hier nog eens weten hoe het gaat! :wave:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor sannie2015 » ma aug 10, 2015 9:59 am

Heyyy, dank je voor jullie reacties... Nou, dat compulsief bijpakken herken ik maar al te goed. Het maakt niet uit hoeveel er in huis is.. dat bijpakken gebeurt aan de lopende band.
Ik heb het nu niet in huis maar een vriend heeft het voor ons besteld. En gisteravond kwam ik alweer in de verleiding maar hij is gelukkig op vakantie. Dus het feestje ging lekker niet door.
sannie2015
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: ma aug 10, 2015 7:28 am

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Ted Bundy » ma aug 10, 2015 10:31 am

Eens beginnen met gewoon niet meer gebruiken helpt al een heel eind.
Prototype schreef:
Ted Bundy schreef:
Bourjois schreef:Mensen die wiet roken zijn doorgaans mensen die graag comfortabele kleding verkiezen boven merkkleding. Walgelijk.
Avatar gebruiker
Ted Bundy
Donateur
Offline
 
Posts: 1912
Geregistreerd: vr jan 10, 2014 9:50 pm

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Hassan » ma aug 10, 2015 11:07 am

geef toe aan je verslaving en accepteer het feit dat je een junk bent, dan leef je veel gemakkelijker.
Hassan
Offline
 

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Perry » ma aug 10, 2015 11:08 am

:lol:

Om toch nog ietwat serieus te zijn:
Het gaat hier om 4-MMC, niet heroïne ofzo. Je kan gewoon stoppen met wilskracht.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Partypipo » ma aug 10, 2015 12:25 pm

JongGeleerd schreef::lol:

Om toch nog ietwat serieus te zijn:
Het gaat hier om 4-MMC, niet heroïne ofzo. Je kan gewoon stoppen met wilskracht.

Zegt degene die nergens mee kan stoppen
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor sannie2015 » ma aug 10, 2015 12:53 pm

Het beginnen met niet-gebruiken lijkt me een hele logische, verstandige stap...maar dat is juist zo lastig.

Inderdaad JongGeleerd: Het gaat niet om heroine. Gelukkig niet zeg. Ooit wel een keer aan gedacht maar dat leek me beetje zinloos.

Vanmorgen voel ik me prima en ik kijk weer eens recht uit mijn ogen wat alweer een tijd geleden is en ja hoor... er is weer een mogelijkheid om evt te gebruiken en dan krijg ik alweer zin.

Nu denk ik: Ach, het is vakantie en hoe schadelijk is het nu werkelijk?

En Druks: We kunnen het via dealer krijgen en via een vriend. Het is so damn easy. Dit maakt het ook wel weer leuk. Wat ik het lekkere eraan vind is dat je een tijdje op een totaal andere planeet kunt verkeren. Verrassend hoe 4MMC werkt. Ik heb XTC hier in huis liggen maar dat bevalt me helemaal niet. Ik word misselijk, down en het valt "zwaar"op de maag. Ik raak het ook niet meer aan. Ik werd er ook zo traag van en ik houd meer van up-tempo.

Maar: Hoe schadelijk is 4MMC als je het 1 x per week gebruikt? Weet iemand dat van jullie?

Waarschijnlijk heb ik ook zo'n kater na het gebruiken omdat ik overdoceer.
Hoeveel mag ik gebruiken?
sannie2015
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: ma aug 10, 2015 7:28 am

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Partypipo » ma aug 10, 2015 4:06 pm

4mmc is een research chemical, niemand weer hoe schadelijk zoiets is.

Er zijn wel een aantal dingen hier al genoemd die mogelijk behoorlijke lichamelijke problemen kunnen geven. En doordat je serotonine huishouding in de war wordt gegooid (en misschien je hersenen wel permanent veranderen?) kan je je geestelijk erg slecht gaan voelen.

Serotonine verbruikers worden hier aangeraden niet vaker dan 4x per jaar te doen, met steeds 3 maanden pauze ertussen. 1x per week is dus veel te vaak.

Met iedere verslaving kan je in theorie stoppen. Zelfs met een heroïne verslaving. Als je de moeite niet wil doen om het nummer van je dealer weg te gooien, dan gaat het al zeker niet lukken. Je moet het echt zelf willen en je moet er zelf moeite voor doen. Dan kan een verslavingsarts ofzo je daarbij ondersteunen. Niemand anders kan jouw verslaving stoppen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor snuifduif » ma aug 10, 2015 5:27 pm

JongGeleerd schreef:veel negatieve comments waren. Deze heb ik als erg demotiverend ervaren en zo heb ik het gelukkig nog nooit bij anderen gezien. Nogmaals, dit is geen vingertje wijzen of schuld buiten mezelf zoeken, maar slechts op de hoogte brengen van het feit dat zoiets wel iets doet met de pauzerende / stoppende.
Zeg dus liever niets dan iets negatiefs.


JongGeleerd schreef:Kan gebeuren. Altijd bijpakken.

JongGeleerd schreef::lol:

Om toch nog ietwat serieus te zijn:
Het gaat hier om 4-MMC, niet heroïne ofzo. Je kan gewoon stoppen met wilskracht.



:#: ²
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Maus » ma aug 10, 2015 5:36 pm

Hi sannie2015!

Bij verslavingsissues adviseer ik eigenlijk altijd hetzelfde: ga (samen met je vriend) naar je huisarts en meld hem of haar je probleem. Hij of zij kan je vervolgens doorverwijzen naar een verslavingsarts.

Denk dat je aan een serieuze verslaving vast zit die behoorlijk schadelijk kan gaan uitpakken voor je fysieke en/of psychische gezondheid :#:

Sterkte en succes! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor frozentoast » di aug 11, 2015 12:52 pm

Offtopic gedoe weggehaald.

Als jij denkt dat je verslaafd bent moet je ook daarnaar handelen, en stappen gaan zetten om die afhankelijkheid te verminderen. Er staan hier goede tips die een klinische opname nog onnodig kunnen maken, maar overtuig jezelf dat het je zoveel meer oplevert door (een lange tijd) te stoppen met 4MMC of zelfs alle stimulanten, dan doorgaan met gebruiken.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Perry » di aug 11, 2015 12:56 pm

snuifduif schreef:
JongGeleerd schreef:Om toch nog ietwat serieus te zijn:
Het gaat hier om 4-MMC, niet heroïne ofzo. Je kan gewoon stoppen met wilskracht.



:#: ²

Omdat mijn reactie hierop ook is weggehaald (het had ook even verplaatst kunnen worden :#: )
Ik bedoelde enkel te zeggen dat je niet een zware lichamelijke afkick ondergaat als je instant stopt
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Italiano » di aug 11, 2015 2:28 pm

Sannie2015, besef dat je je doordeweeks minder voelt door je drugsgebruik (in jouw geval misbruik). Je moet je goed kunnen voelen zonder drugs, probeer een balans te vinden. Gebruik van drugs is niet perse een probleem maar het moet niet je dagelijks functioneren gaan belemmeren. Op deze manier ben je een doodlopende weg in geslagen. Probeer erachter te komen waar dit verkeerde gebruik vandaan komt. Dat lijkt me nodig om verandering van gedrag te realiseren. Op die manier kun je op lange termijn zowel je leven als het feesten leuk houden.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor stifler » di aug 11, 2015 5:00 pm

Hahaha JG 8-)
stifler
Newbie
Verbannen
 
Posts: 6
Geregistreerd: di mei 26, 2015 10:03 pm

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor frozentoast » di aug 11, 2015 5:16 pm

JongGeleerd schreef:
snuifduif schreef:
JongGeleerd schreef:Om toch nog ietwat serieus te zijn:
Het gaat hier om 4-MMC, niet heroïne ofzo. Je kan gewoon stoppen met wilskracht.



:#: ²

Omdat mijn reactie hierop ook is weggehaald (het had ook even verplaatst kunnen worden :#: )
Ik bedoelde enkel te zeggen dat je niet een zware lichamelijke afkick ondergaat als je instant stopt

Je kan ook niet zo happen, of een van je vele andere topics als uitlaatklep gebruiken. Daarnaast snap ik je opmerking niet aangezien speed/meth/coke-verslaafden het vaak zwaar aan wilskracht missen om te stoppen, juist vanwege de cravings en lethargie bij het nuchter zijn (dit weet je zelf ook wel).
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Perry » di aug 11, 2015 5:26 pm

Ik bedoel enkel te zeggen dat als je wilt stoppen en je best doet, dit kan zonder afbouwschema/detox. Dat is een groot voordeel ten opzichte van middelen die zware lichamelijke afhankelijkheid veroorzaken.

Mijn ervaring met speed is dat stoppen niet moeilijk is, mits goed gepland, maar gestopt blijven wel. Qua planning is het verstandig het niet te beginnen in een drukke periode, omdat je eerst zware vermoeidheid en veel slapen kan verwachten.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor snuifduif » di aug 11, 2015 5:27 pm

JongGeleerd schreef:Omdat mijn reactie hierop ook is weggehaald (het had ook even verplaatst kunnen worden :#: )
Ik bedoelde enkel te zeggen dat je niet een zware lichamelijke afkick ondergaat als je instant stopt

En je vond het zelf niet zwaar bagatelliserend?
Iemand geeft aan moeite te hebben met stoppen en jij komt eraan zeilen met "Oh je moet gewoon niet meer gebruiken, iedereen moet dat kunnen"
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor Perry » di aug 11, 2015 5:30 pm

Als jij vond dat mijn post dat weerspiegelt, dan ja. Mijn opzet was meer motiverend bedoeld.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor stifler » di aug 11, 2015 5:32 pm

Wat ik me af vraag is of jullie na al die pogingen elke keer zitten te hopen dat JG zegt "ok je hebt gelijk". 8-)
stifler
Newbie
Verbannen
 
Posts: 6
Geregistreerd: di mei 26, 2015 10:03 pm

Re: Waarschijnlijk verslaafd.... en nu?

Berichtdoor snuifduif » di aug 11, 2015 5:43 pm

Wij weten heus wel dat JG nooit een cm zal toegeven.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron