Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
ParadijsVogel schreef: Belangrijk is ook dat je met voorlichting begint voordat je kind aan de dope begint.
Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
supermario schreef:ParadijsVogel schreef: Belangrijk is ook dat je met voorlichting begint voordat je kind aan de dope begint.
Maar verlaag je hierdoor de drempel niet zodat hij toch drugs gaat gebruiken?
lemonhaze5 schreef:Mijn ouders hebben me nooit iets verboden en zijn ook heel open over alcohol en drugs. Als ik iets zou willen weten, kan ik het vragen en ze zullen nooit boos worden als ik iets heb geprobeerd. Ik denk dat dit echt de beste houding is, want als je het gaat verbieden of boos wordt als ze vertellen dat ze weleens drinken/ blowen/een pilletje gebruiken zullen ze het de volgende keren stiekem doen.
Ik denk dat het handig is om ze over de gevaren te vertellen en erbij te zeggen dat als ze het dan toch willen gebruiken ze er verstandig mee om moeten gaan en het liefst dat ze het gewoon vertellen! Zoals anderen al zeggen.. als ze willen experimenteren met drugs doen ze dat toch wel, dus dan het liefste op een verantwoorde manier denk ik zo.
Ik zelf vertel mijn ouders niet wat ik doe, maar ik ben er wel heel voorzichtig mee! Ik zag een paar jaar geleden dat vriendinnen, omdat ze bijvoorbeeld niet mogen drinken van hun ouders, het stiekem en overdreven veel gaan doen. Pubers doen wat ze niet mogen, dat maakt het juist leuker.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
lemonhaze5 schreef:@gman007 Als mijn ouders hadden gezegd dat ik geen drugs mocht proberen, had ik het juist gedaan. Waarschijnlijk nog eerder dan nu! Dat weten mijn ouders ook en daarom zijn ze heel vrij met mij.. vandaar mijn mening over dit onderwerp en ik bekijk het dus ook alleen van mijn kant! Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt trouwens, over dat het aan de situatie ligt en allesss.
Gman007 schreef:Wat sluit je tegenwoordig mooi aan op mijn posts tomz0r. Ik zou je bijna aardig gaan vinden.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Tomz0r schreef:Oh ik had het niet eens gelezen.
En ik ben in een serieuze bui deze week, weet niet wat er met me aan de hand is
Tomz0r schreef:Ze verboden het eerst maar nadat ze er achter kwamen dat ik XTC gebruikte toen ik net 17 was of zo kreeg ik een gesprek van een uur wat best nuttig was. Ze wisten dat verbieden op dat moment tegen mijn eigenwijze puberhoofd geen effect had, dus ze hadden het wel goed aangepakt. Ze hadden er over gelezen op wikipedia en zo en ze hadden het liever niet maar als ik het deed dan heel voorzichtig en weinig. Ze wisten over die 3 maanden regel en zo. Daarna had ik beloofd het tegen ze te zeggen als ik het zou gebruiken want dat wilden ze graag, maar omdat ik zelf geen ongemakkelijkheid wou en hun geen ongerustheid en slapeloze nachten wou bezorgen heb ik er niks meer over gezegd tegen hun. Maar ik denk dat het wel de reden is geweest dat ik het maar 3 keer per jaar bleef doen en mijn vrienden wat meer doorslagen.
Hoe ik het zelf zou doen als ouder zou hier wel bij in de buurt komen denk ik, al ligt het ook aan het karakter en vriendengroep van het kind. Eerst toch verbieden (niet te streng natuurlijk) zodat mijn kind geen onnodige interesse er in krijgt, en mocht hij in het ergste geval toch wat doen dan even lezen er over en afspraken maken.
Gman007 schreef:lemonhaze5 schreef:@gman007 Als mijn ouders hadden gezegd dat ik geen drugs mocht proberen, had ik het juist gedaan. Waarschijnlijk nog eerder dan nu! Dat weten mijn ouders ook en daarom zijn ze heel vrij met mij.. vandaar mijn mening over dit onderwerp en ik bekijk het dus ook alleen van mijn kant! Voor de rest vind ik wel dat je gelijk hebt trouwens, over dat het aan de situatie ligt en allesss.
Dus je was sowieso hopeloos verloren geweest
Keer terug naar Voorstellen voor "vraag van de week"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten