Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Coke voelt niet meer lekker na enige tijd - week 6, 2011

Alle officiële antwoorden van het Trimbos-instituut worden hier verzameld.

Coke voelt niet meer lekker na enige tijd - week 6, 2011

Berichtdoor Drugs Infolijn » za feb 26, 2011 3:07 am

Vraag:
Ik heb deze vraag een tijdje geleden al in het cocaïne sub-forum
gezet maar heb er niet echt een heel duidelijk antwoordt op gekregen.

Als ik cocaïne op had voelde ik me eigen altijd wel lekker, heel veel praten en
het flexe gevoel .
Maar sinds een paar maanden merk ik hier helemaal niks meer van.
Als ik nu ook maar 1 lijn op heb voel ik me eigen depressief, ongemakkelijk,
geen zin in communicatie en ik voel een soort van hoofdpijn.
( geen echte hoofdpijn maar toch wel een soort druk op mijn hoofd.)

De coke is altijd van dezelfde persoon afgekomen.
Ik heb na de eerste negatieve ervaring een tijd gewacht
voordat ik het weer deed (4 weken) maar dat hielp niks.

En mijn vraag is dan natuurlijk: Hoe komt dit en wat kan ik er tegen doen?

Antwoord:
Helaas hebben we hier geen duidelijke verklaring voor. Dat jouw cocaïne steeds van dezelfde persoon is gekomen zegt helemaal niets over de samenstelling ervan. Hier kan dus ook een oorzaak liggen, maar waarschijnlijk is een van onderstaande punten:

1. Op het moment dat je gebruikte zat je niet lekker in je vel waardoor het niet zo lekker viel. Doordat je na die keer er rekening mee hield dat het weer niet lekker zou kunnen vallen is dat ook gebeurd. Het vervelende effect is dus eigenlijk een self-fulfilling prophecy geworden.

2. Misschien zit je de laatste maanden sowieso minder goed in je vel. Of slik je medicijnen die invloed hebben op je dopaminerge systeem. Hierdoor kan dopamine, de belangrijkste stof in de hersenen bij de werking van cocaïne, zijn werk minder goed doen.

3. Als je nog niet lang cocaïne gebruikt, kan je veel effect ervaring doordat het middel nieuw voor je is. De opwinding van het gebruik versterkt het effect van de coke dan. als je vaker cocaïne gebruikt zou het ook zo kunnen zijn dat je op een bepaald moment de effecten voor jezelf overschat of idealiseert. Op het moment dat je dan ook daadwerkelijk gaat gebruiken kan het alleen maar tegenvallen.

We hebben deze vraag ook aan een externe deskundige voorgelegd. Als hier nog meer uitkomt zullen we het toevoegen aan dit antwoord.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: Coke voelt niet meer lekker na enige tijd - week 6, 2011

Berichtdoor Hashja » di maart 15, 2011 8:32 pm

De laatste keer dat ik coke heb gebruikt viel het ook niet lekker. Ik werd er ook ongemakkelijk van etc. En ik zat absoluut niet slecht in mijn vel. Mijn persoonlijke mening is dat het aan je cocaïne heeft gelegen.
Die laatste van mij was 14% zuiver en verontreinigd met onder andere fenacetine en levamisole. Het kan zijn dat deze hiervoor zorgen in combinatie met weinig cocaïne.
Meer over deze versnijdingsmiddelen staat in het Cocaïne sub-forum.
Avatar gebruiker
Hashja
houdt van jou!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 647
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Space

Re: Coke voelt niet meer lekker na enige tijd - week 6, 2011

Berichtdoor Tisjeboy » di maart 15, 2011 8:35 pm

Even off topic: Welkom Trimbos! :D.

On topic: zal idd wel wat troep ingezeten hebben, als je nog wat over hebt laat het dan even testen bij een testcentrum. De locaties zijn op internet te vinden.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Vraag van de Week

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron