Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

KO tijdens paddotrip - week 39, 2010

Alle officiële antwoorden van het Trimbos-instituut worden hier verzameld.

KO tijdens paddotrip - week 39, 2010

Berichtdoor Drugs Infolijn » za feb 26, 2011 2:40 am

Vraag:
Ik vraag me af waarom mensen KO gaan tijdens een paddotrip, Ik heb het zelf voorgehad, mijn trip 8u ver op 2 porties en niets meer bijgenomen. Ik had goed gegeten voor ik aan de trip begon en tijdens de trip heel regelmatig water gedronken (+/-1,5 liter). Het deed zich voor bij het naar binnen gaan van een koude naar een warme plaats (frituur). Ik heb wel nu en dan last van lage bloeddruk. Volgens reacties van mensen zou dit meer voorkomen.


Antwoord:
Er zijn meerdere verklaringen denkbaar voor het flauwvallen tijdens een paddotrip. Een te lage bloedsuikerspiegel door bijvoorbeeld een tekort aan voedsel is een mogelijkheid. Zeker omdat er mensen zijn die voor ze paddo's gebruiken met opzet weinig eten, om het effect te vergroten. In jouw geval is dat minder logisch, omdat je aangeeft goed te hebben gegeten voor je aan de trip begon.
Een verandering in de bloeddruk kan inderdaad ook een verklaring zijn. We weten dat paddo’s (licht) bloeddrukverhogend kunnen werken. Mogelijk kan dit in combinatie met jouw lage bloeddruk voor bloeddrukschommelingen zorgen. Paddo’s kunnen overigens sowieso al leiden tot duizeligheid.
Waar in jouw geval geen sprake van is, maar wat in andere gevallen ook een verklaring zou kunnen zijn, is dat paddo’s gecombineerd worden met cannabis. Paddo’s en cannabis versterken elkaars werking. Het gevolg is dat klachten zoals duizeligheid en bloeddrukschommelingen ook versterkt kunnen worden, met flauwvallen als gevolg. Overigens geldt ook voor cannabis alleen dat mensen er van kunnen flauwvallen. Dit heeft ook vaak te maken met bloeddrukschommelingen.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Vraag van de Week

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner