Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wat doet amfetamine met je blaas/darmen? - Week 1, 2011

Alle officiële antwoorden van het Trimbos-instituut worden hier verzameld.

Wat doet amfetamine met je blaas/darmen? - Week 1, 2011

Berichtdoor Drugs Infolijn » za feb 26, 2011 3:00 am

Vraag:
Hi, veel mensen die speed nasaal gebruiken, krijgen last van darm/blaasspasmen? Veelvuldig naar het toilet moeten,of continu het gevoel hebben te moeten plassen? Waaraan zou dit liggen?
Om er even aan toe te voegen, wanneer ik weet dat ik over een uur een lijntje ga snuiven, moet ik ook altijd al gelijk schijten. Over een Pavlov reactie gesproken...


Antwoord: Amfetamine werkt niet eenduidig op het darmstelsel en de blaas. Bij de één kan het een hele andere uitwerking hebben dan de ander: soms krijgt iemand extra aandrang om naar het toilet te gaan, terwijl in andere gevallen er juist geen enkele aandrang is zolang iemand onder invloed is. De persoonlijke component weegt erg zwaar.
Daarnaast is het zo dat (prettige) spanning de werking van de darmen ook kan beïnvloeden; de spierspanning van de darmen kan verhogen. Het vooruitzicht van kunnen snuiven kan ervoor zorgen dat je opwinding voelt dat je darmen erop reageren, met als gevolg een toiletbezoek.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Vraag van de Week

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron