Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC en urineren - week 33, 2010

Alle officiële antwoorden van het Trimbos-instituut worden hier verzameld.

XTC en urineren - week 33, 2010

Berichtdoor Drugs Infolijn » za feb 26, 2011 2:29 am

Vraag:
Het is algemeen bekend dat men tijdens een trip op MDMA moeite heeft met te urineren, is er iets dat helpt om beter te urineren ?
Ik heb afgelopen week al vanalles zien passeren hier op het forum, van extra zout eten tot GHB nemen.
Ik begrijp dat het met het ADH-hormoon heeft te maken. Maar ik ben eens benieuwd wat jullie daar voor uitleg op kunnen plakken. Van het moment dat het ADH-hormoon begint te werken tot hetgene wat je zou kunnen doen om het probleem te verhelpen.
Er staat in principe redelijk veel over geschreven op internet, maar de meeste informatie van jullie vindt ik altijd zeer duidelijk en verhelderend. Vandaar dat ik het aan jullie vraag.


Antwoord:
MDMA stimuleert het vrijkomen van het antidiuretisch hormoon (ADH). Dit hormoon zorgt ervoor je niet kunt plassen. Het water blijft dan in je lichaam, waardoor de waterhuishouding in je lichaam wordt verstoord. MDMA verstoort ook nog eens de regulatie van het plassen door zijn sympathicomimetisch effect. Een sympathicomimeticum is een middel dat een stimulerende werking heeft op het sympathisch zenuwstelsel. Dit deel van het zenuwstelsel bereidt het lichaam voor op actie. Een sympathicomimeticum kan lichamelijke reacties oproepen zoals verhoging van het hartritme, verhoging van de bloeddruk, vernauwing van de bloedvaten. Er is bij ons niets bekend dat dit kan beïnvloeden. Bovendien lijkt het ons zeer onverstandig om allerlei middeltjes te gebruiken tegen een al verstoord mechanisme.

Als je daarnaast ook nog veel water drinkt in korte tijd in combinatie met de verhoogde aanwezigheid van ADH, kan dit leiden tot watervergiftiging. De hoeveelheid water in je lichaam is dan te groot geworden in verhouding tot de hoeveelheid natrium (zout) in je lichaam. Door de lage concentratie natrium vloeit water van het bloed de hersencellen in, waardoor deze opzwellen (hersenoedeem). Omdat de schedel niet meegeeft, kan hersenoedeem leiden tot een verhoogde druk in de schedel, infarcten, coma en dood.

We raden dan ook aan niet te veel water te drinken (1 tot 2 glazen per uur) .
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Vraag van de Week

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron