Hoi allemaal,
Tegenwoordig denk ik heel veel na over het leven. Ik weet niet goed of dit door mijn xtc gebruik komt of door andere factoren in mijn leven, maar eerlijk gezegd denk ik toch het eerste. Sinds een bad trip op xtc afgelopen oktober ben ik me anders gaan gedragen / anders gaan denken.
Na die keer xtc in oktober heb ik wat paniekaanvallen ervaren. Deze hebben me bang gemaakt; twee maanden lang heb ik met een angstige blik naar de wereld gekeken. Gelukkig ebde dit langzaam weg, maar deze angst heeft plaatsgemaakt voor onbegrip. Onbegrip in mijn hoofd over het leven en over mijn eigen ik.
Het is lastig uit te leggen, maar ik leef tegenwoordig veel bewuster. Ik ben me veel meer bewust van mezelf, van mijn bewegingen, de tijd waarin we leven etc. Ik vraag me steeds meer af waarom ik in dit lichaam geboren ben, waarom ik deze 'ziel' mag zijn. Wij bekijken de wereld allemaal vanuit ons eigen perspectief en vergroten de wereld als het ware voor onszelf uit, terwijl er nog 7 miljard andere 'ikken' op de aarde rondlopen. Wat stelt je eigen wereld dan nog voor? Soms roept dit in mij lichte angst op, dan voel ik me opeens heel nietig.
Ondanks deze angst voel ik me echter ook dankbaar: ik had net zo goed in het lichaam van iemand in Afrika geboren kunnen worden. Waarom heb ik het recht om dit leven te leven?
Ik weet het, het klinkt allemaal heel vaag. Maar ik vroeg me af of mensen dit herkennen, mensen die ook geregeld xtc (of iets anders) gebruiken of hebben gebruikt. Is jullie kijk op de wereld ook veranderd of ben ik nou veel te filosofisch bezig? Ik merk namelijk geregeld dat ik mezelf een beetje verlies in deze gedachten, dan begin ik zelfs mijn eigen bestaan in twijfel te trekken... Weet niet of deze gedachten nu een verrijking voor me zijn of dat ik er liever vanaf wil