Hallo medeforummers,
Ik zit al een tijdje met een aantal vragen die - zelfs na het doorspitten van verschillende sites en fora - nog altijd onbeantwoord zijn. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Ik ben tevens nieuw op DF, al heb ik aardig wat uurtjes meegelezen.
Voorafgaand aan de vragen die ik heb, lijkt het me misschien handig om jullie wat info te geven over mezelf. Ik ben een vrouw van 20, leef gezond en heb verder geen last van psychische of lichamelijke aandoeningen. Ik ben 1.65 en weeg 51 kilo. Ik heb 3 keer XTC gebruikt met 1 pauze van 6 maanden en 1 pauze van 13 maanden.
In oktober (afgelopen jaar) heb ik XTC gebruikt, een kwartje van een 200mg pil (getest). Over het algemeen viel deze pil prima, op een paar momenten van angst en misselijkheid na. Twee weken laten bezocht ik een ander feest, uiteraard nuchter. Ik kreeg toen ineens het gevoel alsof ik flauw ging vallen, mijn hartslag vloog omhoog en ik voelde me enorm ziek. Kon niet eten, drinken of iets dergelijks. Ik ben toen maar naar huis gegaan, aangezien staan al een opgave was.
In de weken erna kreeg ik op random momenten last van deze klachten en begon ik me erin te verdiepen. Het leek veel op de klachten van een angststoornis. Ik heb hulp gezocht via de huisarts, ben daar nu sinds januari mee bezig, maar het haalt niets uit. De angstklachten blijven, alle therapie en informatie, het doet gewoon niets... Ik wilde af en toe nog wel een jointje roken of een wijntje drinken, maar zelfs dat kan niet meer.
Mijn vragen luiden als volgt:
- Zowel de huisarts als de psycholoog denken dat deze "angststoornis" voorkomt uit dat ene kwartje XTC, maar ik twijfel hieraan. Pas twee weken erna kwamen de klachten opzetten, en we zijn nu 5 maanden verder. Wat denken jullie?
- Waarom gaan de klachten niet over, zelfs na therapie (EMDR i.c.m. cognitieve gedragstherapie)?
- Zijn er meer mensen met zo'n ervaring? Lees: zonder vervuilde pillen/achterlijk hoge dosis/frequent gebruik.
- Weet iemand wat ik hieraan kan doen, dat WEL werkt? Het is niet dat ik de therapie geen kans geef, maar het is zo gefocust op de manier van denken en doen tijdens zo'n aanval, terwijl dat juist niet het probleem is. Het komt random opzetten en ik maak mezelf niet gek.
Als er nog vragen zijn, beantwoord ik die uiteraard graag!
Alvast bedankt
Unexist