Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Simon » zo jul 10, 2011 9:55 am

Hallo mensen,

Ik ben hier nog vrij nieuw maar ik geniet nu al ontzettend van het forum. Alleen de tripreports zijn al een prachtige bron van informatie. Ik ben een 26-jarige man die pas het afgelopen jaar is begonnen met drugs. Ik was er eindelijk klaar en volwassen genoeg voor, vond ik. In een half jaar tijd heb ik gebruikt: lachgas, XTC, GHB en speed. Lachgas was mijn eerste drug (alcohol niet meegerekend) maar ik heb in maart toen ook eindelijk XTC geprobeerd. En over deze ervaring wil ik iets weten.

Ik kreeg een Q-dance pil aangeboden op een dubstepfeest, maar aangezien ik toen compleet onwetend was over dosering e.d., nam ik de hele pil in één keer. Tijdens je eerste keer 180mg MDMA binnenkrijgen, is... wat heftig. Wobbelend beeld, extreem vervormend muziek, stemmen die harder en demonisch klinken, etc. Vraag me niet hoe, maar ik heb ondanks paniekideeën mezelf op het toilet weten te kalmeren door dingen tegen mezelf te zeggen als "You're the boss of this, man. Probeer ervan te genieten. Het komt goed. Je gaat gewoon FUCKING hard. You'll be fine."

De rest van de nacht was een blur. Maar blijkbaar heb ik tegen onbekende meisjes dingen gezegd als: "Oh je bent zoooo mooi! En er komt licht uit je tanden!"

Hoe dan ook, het punt van deze thread is dat ik nooit bang ben geweest voor drugs, maar sinds die avond dus, eh, wel. Begrijp me niet verkeerd; nadat dat eerste verschrikkelijke (half) uur voorbij was, heb ik de avond van m'n leven gehad (en dat ultieme gevoel van euforie was dan ook heerlijk) maar de dag erna realiseerde ik me wel wat de kracht van drugs waren. Die shit kan mensen veranderen. Het kan je overnemen. En ondanks dat ik nog steeds van plan ben om veel verschillende soorten drugs te proberen (voornamelijk de hallucinogenics, voor meer spirituelere redenen) durf ik het eigenlijk niet meer goed. Ik heb een heel goed, gezond, verantwoordelijk leven, en de gedachte dat ik dat verpest doordat ik iets stoms doe in een bad trip o.i.d. dat zit me nu dwars. Dag en nacht zelfs, is die gedachte er, want drugs is wel nog steeds het meest intrigerende onderwerp in m'n leven. Daarom lees ik er ook veel over. Waaronder hier.

Hoe dan ook, ik heb een raar soort angst gekregen voor drugs door die XTC-ervaring, voornamelijk omdat ik dingen als LSD wil proberen maar ontzettend bang ben de naarste visuals die je je maar kunt bedenken, en ik wil weten hoe ik van deze 'angst' afkom, basically.

Daarnaast nog een ander punt: sinds die keer XTC (twee keer ondertussen) merk ik dat ik ietwat veranderd ben. Het is alsof ik de effecten van de XTC niet alleen soms nog voel (bv. bij bepaalde types muziek) maar ook alsof ik dingen weer wat onschuldiger (en daardoor intenser) zie. Harde muziek klinkt weer meer 'evil' terwijl ik de afgelopen jaren een metalnummer of dubstepnummer juist niet meer evil vond klonken omdat ik het zoveel luisterde. Ook ervaar ik m'n emoties ietsjes intenser, of beter gezegd, ik voel m'n emoties veel meer schakelen de hele tijd. Dit komt allemaal door die keer XTC, dat weet ik zeker. Bijna alsof het dus iets heeft 'unlocked' in m'n hersenen. De vraag bij mij is nu echter: "Heb ik iets 'ontgrendeld', wat dus goed is, of heb ik iets kapotgemaakt?"

Of stel ik me nu gewoon aan als behoorlijke newbie-drugsgebruiker?

Bedankt voor jullie aandacht en tijd.
Laatst bijgewerkt door Simon op zo jul 10, 2011 11:06 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Simon
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 73
Geregistreerd: za jul 09, 2011 1:19 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Oppepper » zo jul 10, 2011 10:57 am

Dat laatste weet ik niet te beantwoorden, maar ik wil je wel wat info geven over de xtc.
Een vriend van mij heeft op de een of andere manier iedere keer last van precies hetzelfde als wat jij omschrijft, ook het eerst half uurtje, dan is hij gekalmeerd en de rest van de avond gaat het top.
Jij bent dus zeker niet de enige daarin, en ik denk dat als je gewoon oppast met doseringen je ook de drugs kunt gebruiken die je nog wilt gaan gebruiken. 8-)
'Ik zeg altijd maar: beter opbranden dan uitdoven.'
-Jules Deelder
Avatar gebruiker
Oppepper
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 702
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:31 pm

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Veggol » zo jul 10, 2011 11:03 am

Die dosering was gewoon overkill. Het valt me nog mee dat je niet over je nek ging ;)

En je laatste vraag daar kan ik niet veel over zeggen. Ik denk dat het vooral tussen je oren zit :) Maarja wie ben ik? Niemand kan jou vertellen wat het precies is. Daarvoor is er gewoonweg te weinig bekend.

@Hieronder. Dat had ik dan een beetje verkeerd begrepen :)
Laatst bijgewerkt door Veggol op zo jul 10, 2011 11:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Veggol
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: do feb 24, 2011 8:13 pm
Woonplaats: Oost

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Simon » zo jul 10, 2011 11:09 am

Ik ben ook niet zozeer op zoek naar een uitleg van wat ik denk te 'ervaren', maar wellicht zijn er mensen die iets soortgelijks voelen.
Avatar gebruiker
Simon
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 73
Geregistreerd: za jul 09, 2011 1:19 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor dexdude2 » zo jul 10, 2011 12:09 pm

Simon schreef:Ik ben ook niet zozeer op zoek naar een uitleg van wat ik denk te 'ervaren', maar wellicht zijn er mensen die iets soortgelijks voelen.


De angst die je omschrijft heb ik ook een hele poos gevoeld. Echter toen ik een paar succesvolle XTC "trips" achter elkaar had is het vrijwel helemaal weggegaan. En ook die versterking en schakelen van emoties vind ik wel in mezelf. En dat had ik niet voordat ik xtc en andere drugs begon te gebruiken. Je bent dus denk ik niet de enige..
Marihuana - Proud supporter of the snackfood industry
Avatar gebruiker
dexdude2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:38 pm
Woonplaats: Het noorden

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Dopey » zo jul 10, 2011 12:12 pm

Het is zeker geen onbekend fenomeen, zeker niet bij hogere dosissen.
Voor de rest kunnen we er weinig over zeggen denk ik.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Ivo » zo jul 10, 2011 1:16 pm

De meeste mensen hebben wel een lichte "angst" als ze iets nieuws proberen, maar een normale dosis en genoeg op voorhand inlezen en het komt wel in orde :)

Bij LSD bvb ook, gewoon tegen jezelf zeggen dat het wel goed komt en je er gewoon het beste van moet maken. Als je geen drugs neemt rond mensen die het écht niet mogen weten kan er vrij weinig misgaan.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor Frog » zo jul 10, 2011 10:39 pm

Dat schakelen achteraf en de emoties heftiger voelen ken ik wel, was ook pas een goede 2 maanden en weekje of wat gestop met antidepresiva.
Door dat je je seratonine "opmaakt" kan je best een stuk gevoeliger worden ineens.
heb de dagen na gebruik bij de meest simple vormen van emotie op tv zitten janken als een klein kind, dingen ineens vet geweldig vinden, dan weer depri swingt een stuk meer.
Nu is het redelijk hersteld denk ik, hoewel ik me antidepresiva ook wel mis.
Het zou kunnen van de seratonine wat ik vertelde, maar het zal ook gedeeltelijk de ervaring zijn geweest en de angst die je hebt om wat nieuws te gaan gebruiken.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Angst. En kan XTC iets hebben... 'unlocked'?

Berichtdoor kofixteprate » zo jul 17, 2011 1:55 pm

Ik heb zelf ook nog iedere keer als ik iets neem dat stemmetje in m'n achterhoofd die me probeert over te halen dat ik dit niet moet doen.. een dosis gezonde spanning hoort er naar mijn mening bij als je je drugsgebruik een beetje goed voorbereid.

Zelf heb ik in een zelfde situatie gezeten als jij, ik was ook ''bang'' van pilletjes (en andere drugs) na een aantal keren te hebben gebruikt, terwijl ik er niet eens een slechte ervaring mee heb gehad. Pas na anderhalf tot twee jaar heb ik besloten weer eens eentje naar binnen te gooien (dit is zo'n 3/4 maanden geleden gebeurd). Vanaf toen ben ik me ook pas weer bezig gaan houden met het experimenteren met andere drugs.

Wil je 'n nieuw iets proberen? Zoek er zoveel mogelijk informatie over op zodat je weet waar je aan begint, doseer niet te hoog en zorg voor een relaxte omgeving. Het belangrijkste is denk ik zelf *willen*, en dus niet angstvallig maar wat nemen in de hoop dat je géén bad trip krijgt bij wijze van spreken.

ME GUSTA!
kofixteprate
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 97
Geregistreerd: do mei 26, 2011 8:07 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron