door Jmths » za jun 13, 2020 1:38 pm
Hangt ook een beetje af van de setting waarin je MDMA gebruikt, sommige locaties kun je geen fatsoenlijk gesprek voeren. Maar ook wel deels van de insteek waarmee je MDMA gebruikt. Met twee personen deed ik regelmatig samen psychedelica en daar had ik op een gegeven moment nog net niet het gevoel dat er sprake was van telepathie, onder invloed van psychedelica ga je weinig kunnen verbergen voor een ander in ieder geval en daar beginnen mensen meestal ook niet zo snel aan tenzij ze zich al comfortabel voelen bij de andere persoon. Als je niet comfortabel bent met huilen in bijzijn van een ander kun je beter geen psychedelica gebruiken zogezegd.
MDMA ligt net iets anders maar dat veroorzaakt ook wel sterke (vaak empathische) gevoelens natuurlijk. Mensen kunnen zeer open minded (en wat ongeremd) worden onder invloed van MDMA wat een gesprek zeker van vergemakkelijken. Sommige mensen zeggen wel eens dat de gevoelens van liefde nep zijn onder invloed van MDMA, ik denk dat de clichés van communicatie echter op dit vlak alleen al voldoende meerwaarde kunnen bieden. Elkaar beter begrijpen doet wonderen en als je zelfs dan nog een bepaalde affiniteit niet zo voelt bij een bepaald persoon is dat ook prima, dat hoeft ook niet altijd.
Goed gezelschap is toch zeker 50% al dan niet 80%, ik denk dat MDMA in setting met mensen met wie je al lange tijd goed contact hebt zeker leuk vermaak kan wezen. Ik associeer MDMA vrij sterk met intimiteit, het juiste gezelschap daarbij kan ik wel waarderen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy
"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos