Hoi,
Hier het zelfde euvel na gebruik van XTC (maar precies ook wanneer ik pure MDMA neem ipv een pilletje). Het maakt ook geen verschil in de hoeveelheid. Na het pakken van 1 pilletje (pilletjes zijn altijd 'zuiver') ben ik steevast op maandag hondsberoerd. Ik kan er de klok op gelijk zetten dat op maandag rond 15:30u ik binnen enkele sec. ineens doodziek wordt terwijl de dag ervoor er geen vuiltje aan de lucht is geweest en ik me helemaal prima voel en normaal heb gegeten en alles heb gedaan. Het gevoel van wagenziek 2.0. Iedere beweging met mijn hoofd of ogen is een trigger en laat me in zweet uitbreken terwijl ik vervolgens geen druppel zweet produceer en moet overgeven. Ik pak alleen xtc op een feestje en dat is +/- 3 á 4 keer per jaar. Het ziek zijn is echt iets van de afgelopen 3 jaar. Voorgaande jaren nooit geen last van gehad (en pakte toen veel veel meer dan nu tegenwoordig) Ik drink er overigens nooit alcohol bij maar gewoon frisdrank of water. Ik noem het ziek zijn maar het is niet ziek zijn zoals griep of verminderde weerstand. Kan me de dag niet herinneren dat ik griep heb gehad en zelfs een verkoudheid gaat mijn deur de afgelopen jaren keurig voorbij. Verklaren kan ik het niet maar ik kan wel wat zaken opnoemen die voor mijn gevoel er mee te maken zouden kunnen hebben:
1: Ik drink altijd erg weinig (misschien 2 à 3 glazen vocht op een gemiddelde (werk)dag. Misschien dat het daardoor slecht uit mijn systeem gaat en het 'ophoopt' ipv afgevoerd wordt?
2: Ik ben heel mijn leven al extreem gevoelig voor wagen, lucht en zeeziekte. Geen kermisattracties voor mij en zelfs in een lift sla ik al groen uit en op een pontje ben ik 'zee'ziek. Heb overigens geen zwakke maag wat betreft eten (eet alles!) dus dat zou dan een voordeel moeten zijn...maar Helaas...
3: Oh, ook bij te veel drank (te veel is voor mij een stuk of 6/7 glazen wijn bijvoorbeeld) niet gewoon een kater maar dan ook zo ziek als een hond de dagen erna... Misselijk, overgeven de hele rimram.
4: ik zweet vrijwel niet (dus zweet de troep ook niet uit mijn lijf) + wijzig drinken is een slechte combi
5: ik wordt extreem ziek van opiaten. Dus morfine mag ik niet (na operaties ed.) maar ook Aleve/advil etc is al genoeg om me uit te schakelen. Alleen paracetamol is oké.
Voor een feestje eet ik altijd ruim voldoende en heb eigenlijk een gewoon verantwoord voedingspatroon.
Het enige wat bij mij een beetje helpt voor de xtc nasleep is door op maandag rond 14:00 een primatour reistabletje in te nemen voor het gezeik weer losbarst. Dit lijkt het toch wat minder heftig te maken maar niet weg te nemen. Verschil is er wel! Van Primatour wordt ik alleen super duf (dan nog 10x meer dan wanneer ik deze neem voor reisdoelen) en dit is dan weer echt niet handig op mijn werk en in de auto naar huis.. Ik moet dan vechten voor mijn slaap en zorg dus wel dat ik geen auto meer hoef te rijden maar thuis ben. Soms duurt het ziek zijn maar een halve dag maar soms ook 3 (afschuwelijk lange dagen) voor de zekerheid pak ik dus 2 dagen lang primatour om het ergste te onderdrukken. Ik ben dus van mening dat het toch iets met je evenwichtsorgaan te maken zou kunnen hebben..
Ik heb verder weinig last van het depri-gevoel. Hooguit depri van het kotsen en de zuuraanvallen op mijn tanden

Maar goed.. Voor mij is het punt gekomen dat ik geen pilletje meer pak omdat het zieke gevoel niet opweegt tegen een leuk(er) feestje.