Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

een vriend opgepakt met drugs.

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor frietzak21 » za feb 28, 2015 5:18 pm

Hoi. Ik lees al een tijdje dingen mee op dit forum en nu zelf maar ff een account aangemaakt. Zelf ben ik een recreative gebruiker. Weet niet of dit in het goede deel van het forum staat.

Een vriend van me is gepakt met drugs een paar dagen terug en ik ben heel erg beniewd wat zijn straf ongeveer zal worden ik las op internet dat het een soort puntensysteem is maar snap er niet z0 veel van mischien hebben jullie een idee? Hij was gepakt met zo.n 500 pillen.350 gr wiet. En 600 gr speed.

Gr frierzak
frietzak21
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: za feb 28, 2015 5:02 pm

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor Aebi » za feb 28, 2015 5:26 pm

Ik heb er weinig verstand van, maar denk niet dat dit onder "gebruikershoeveelheid" valt en hij dus behoorlijk de sjaak is.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor Fool » za feb 28, 2015 5:32 pm

Volgens een simpele rekensom zal je maat ONGEVEER 1/3*2.5*600+500*2*1.25 ~= 1750 punten (dit valt in de tweede schaal) hebben voor harddrugs hebben. Qua softdrugs staat de teller dan op 0.5*0.082*350 ~= 14 punten (dit valt in de eerste schaal).*

*note dat ik geen jurist ben en ik dit ook maar van het internet pluk

Over hoe ze deze waardes gaan combineren durf ik niet te zeggen, wel staat er al strafmaat het volgende:
"Voor softdrugs geldt een boete van 58 euro per punt."
"Een strafbaar feit levert een aantal strafpunten op. Aan de hand van verzwarende of verlichtende factoren kan het aantal punten verhoogd of verminderd worden. Elk punt kost je € 29 boete, twee uur taakstraf of 1 dag gevangenisstraf."

Lijkt me niet dat dit met een sisser af gaat lopen...
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor Partypipo » za feb 28, 2015 5:36 pm

Is dit de nieuwste truc om te laten doorschemeren dat je dealer bent?

En als dit een serieuze post is: dit is drugs bezitten met de intentie het te gaan verkopen. Daarbij denk je eerder aan gevangenisstraf dan aan boetes. Mogelijk wordt er een onderzoek gedaan naar hoe lang dit mogelijk al aan de gang is en als er een soort van bewezen kan worden dat je ongeveer zoveel verdiend hebt met illegale activiteiten dan komt er ook nog een belastingaanslag achteraan + rente + boete voor het niet betalen van je inkomstenbelasting. En als je een uitkering hebt gehad terwijl je illegaal inkomsten erbij had en je daar ineens een belastingaanslag voor krijgt, krijgt de uitkeringsinstantie dit ook te weten en moet je de onterecht verkregen uitkering terug betalen + rente + boete.

Dus, dit zal best wat problemen gaan opleveren.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor frietzak21 » za feb 28, 2015 5:48 pm

Thanks voor de reacties. en nee partypipo dit was een serieuse vraag. Was erg benieuwd wat je voor zo.n hoeveelheid kon krijgen ondat ik er geen verstand van heb. gr frietzak
frietzak21
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: za feb 28, 2015 5:02 pm

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor KetaMan » za feb 28, 2015 7:34 pm

Denk bij deze hoeveelheden aan zware straffen... maatje van me heeft al gezeten voor 20 pillen en wat sos.
´ik snap het, maar ook weer helemaal niet´ - Ketamine - 2016
Avatar gebruiker
KetaMan
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 442
Geregistreerd: za feb 07, 2015 5:41 pm
Woonplaats: noord korea

Re: een vriend opgepakt met drugs.

Berichtdoor ParadijsVogel » za feb 28, 2015 9:05 pm

Fool schreef:Volgens een simpele rekensom zal je maat ONGEVEER 1/3*2.5*600+500*2*1.25 ~= 1750 punten (dit valt in de tweede schaal) hebben voor harddrugs hebben. Qua softdrugs staat de teller dan op 0.5*0.082*350 ~= 14 punten (dit valt in de eerste schaal).*

*note dat ik geen jurist ben en ik dit ook maar van het internet pluk

Over hoe ze deze waardes gaan combineren durf ik niet te zeggen, wel staat er al strafmaat het volgende:
"Voor softdrugs geldt een boete van 58 euro per punt."
"Een strafbaar feit levert een aantal strafpunten op. Aan de hand van verzwarende of verlichtende factoren kan het aantal punten verhoogd of verminderd worden. Elk punt kost je € 29 boete, twee uur taakstraf of 1 dag gevangenisstraf."

Lijkt me niet dat dit met een sisser af gaat lopen...


Dit klopt inderdaad wel zo'n beetje als vuistregel. Verder ligt het er een beetje aan of je een milde rechter of een goed verhaal hebt. Het wordt in ieder geval wel een tijdje brommen.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner