Standaard topic, ik weet het. Maar ik miste deze nog wel op de nieuwe pagina.
Ik vindt het fijn om van mensen verhalen over hun eerste maal MDMA te horen. De mijne was namelijk niet zo lang geleden.
Ik ging met 4 vrienden naar Soenda Indoor in Central Studios te Utrecht op 29 januari 2011. We gingen al vaker naar techno feestjes maar we hadden nog nooit gebruikt omdat we er geen behoefte aan hadden. Uiteindelijk kwam het eens tot sprake en na wat research op internet over de gevoelens werden we ontzettend nieuwsgierig. We spraken alle 5 mensen aan die we kende die (regelmatig) gebruiken en vroegen wat voor een pilletjes ze ons konden geven. Uiteindelijk was er iemand die de befaamde oranje q-dance pillen voor ons had. Gelukkig wel laten testen, uitslag was 180-185 mg. Leek me verstandig om te beginnen met een halve.
Eenmaal aangekomen op Soenda hadden we geen idee waar we die mooie dingetjes moesten slikken(wc, lounchebanken etc.), waarschijnlijk vrij gebruikelijk voor mensen die het voor het eerst doen. Uiteindelijk om 1 uur midden op de dansvloer terwijl Alexander Kowalski de mensen gek aan het maken was. Ik was vrij zenuwachtig maar geen vervelende zenuwen, ik had er ontzettend veel zin in! Het duurde vrij lang voordat hij insloeg, zeker zo'n 45 minuten. Ik merkte er in precies niet super veel van(waarschijnlijk omdat ik 1,95m lang ben en 90 kilo weeg). Dus ik nam meteen een kwartje erbij. Toen hij overlapte kwam ik meteen in contact met alles en iedereen. Iedereen wist ik verschrikkelijk te waarderen. Het leukste van de avond was dat ik naar boven ging(lounchen) en nam plaats naast een gast die zó hard ging. Ik schrok er een beetje van maar ik heb nog wel zo'n half uur met hem staan kletsen terwijl hij bijna niet te verstaan was. Wat ik wel verstond was dat zijn wangen helemaal kapot waren dus ik heb hem mijn pakje kauwgom gegeven waarna hij me bijna dood knuffelde.
Rond een uur 4 nam ik nog een kwartje om tot 6 uur door te gaan. Ik bleef heerlijk op 1 lijn. Terug in de trein zaten we met wat gasten die een jointje opstaken en daar hebben we heerlijk mee gechilld/gespaced. Een avond om nooit te vergeten!
Echter, iemand vertelde mij die avond dat als hij slechts 1 slokje bier dronk, hij meteen het effect deels voelde verminderen. Is dit zo erg? Bier lijkt mij overigens dan niet eens lekker, alle lege Sprite flessen op Soenda zijn grotendeels door mijn toedoen!
P.S. Er werden geen flesjes water verkocht, alleen bekertjes. Is de rede hiervan dat iedereen dat dan niet gaat vullen bij de toiletten? Zo ja, heeft dit weinig zin, de bekertjes werden ook volop hervuld bij de toiletten.
Maattilo