Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Extreme moeheid

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Extreme moeheid

Berichtdoor Tomaat » zo mei 26, 2013 12:48 pm

Een vriend van mij is tegenwoordig altijd extreem moe na het nemen van MDMA, raar genoeg heeft hij het met pillen veel minder/niet.
Met extreem moe bedoel ik echt bijna staan slapen op de dansvloer, hoofd knikkebollen. Over het algemeen is het na een uur of wat wel over.
Ik heb nog verhalen gehoord van mensen die er last van hadden.

Iemand enig idee hoe dit te verklaren valt en of het te voorkomen is?
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Italiano » zo mei 26, 2013 2:41 pm

Tolerantie? Te hoge dosis genomen?

Tussen MDMA en pillen zit geen verschil in ieder geval.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor BOOBS » zo mei 26, 2013 2:54 pm

Ik heb dat ook wel eens. In mijn geval is het dat dat me hoofd er niet naar staat. Ik ben dan bv gestrest met school en onderbewust niet helemaal zorgeloos. Dat in combinatie met dat ie net niet lekker door komt, alsof me lichaamsafweer sterker is dan de dosis en daarom zo moe wordt omdat er een oorlog gaande is daarbinnnen.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Cloudio » zo mei 26, 2013 4:02 pm

Kan wellicht aan de dosering liggen van de MDMA, dat hij of te weining neemt... het fijne is met een pilletje is dat de dosering altijd wel goed gaat of je nou een hele sterke pil hebt van 220 gewoon een halve neemt of 1tje van 120 de hele neemt
Cloudio
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: zo feb 10, 2013 12:36 pm

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Tomaat » zo mei 26, 2013 10:41 pm

Hoezo door tolerantie? Door tolerantie moet je meer nemen dan voordien voor hetzelfde effect. Tolerantie zorgt toch niet voor een totaal tegenovergesteld effect?
Zijn dosering ligt eerder hoog door een zekere tolerantie.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Partypipo » zo mei 26, 2013 10:58 pm

Te hoge dosis, volgens mij...
Gevolg van tolerantie: je neemt meer, want je voelt niks. En dan ben je ineens te gaar en val je in slaap (en kots je alles onder bijvoorbeeld)...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Stefaan » ma mei 27, 2013 12:18 am

Je lichaam produceert wel melatonine vanuit serotonine, en melatonine kan je slaperiger maken. Of dit een direct verband is icm XTC is dan weer moeilijk te onderbouwen, maar het is een optie.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Einstein » ma mei 27, 2013 12:54 am

Door bepaalde tolerantie kan het effect van een drug wel veranderen - dat is tenslotte ook waardoor het love-gevoel afneemt. Een drug als MDMA knalt op meerdere soorten receptoren tegelijk en de ene receptor is het sneller beu dan de andere. Overigens hoeft dit geen kwestie van tolerantie te zijn, mijn kameraad Mr. T wordt ook altijd doodmoe van XTC en MDMA, maar volgens mij is hij er erg gevoelig voor. Hij heeft het in ieder geval nooit vaak gedaan, dus tolerantie zal niet aan de orde zijn.
Denk niet dat het iets met melatonine te maken heeft. De paar keer dat ik Mr. T hard zag gaan (/half in slaap zag vallen) zag hij er zo extreem uit dat ik me niet kan voorstellen dat dat veroorzaakt werd door een vagelijk verwant stofje als melatonine :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Stefaan » ma mei 27, 2013 1:14 pm

Hoe kan het dan dat door tolerantie een gebruiker slaperiger wordt dan voor inname van de drug, terwijl xtc zelfs met tolerantie tot een bepaalde mate de heropname van dopamine tijdelijk blokkeert? Serotonineniveau's dalen op het moment dat je op een normale avond gaat slapen en melatonine niveau's gaan omhoog, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat serotonine daar de veroorzaker van zou zijn. Wat wel een optie zou zijn is dat je hersenen gewoon er genoeg van hebben en je een soort van flauw valt/out gaat, net als bij extreme pijn oid.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Einstein » ma mei 27, 2013 1:27 pm

Serotonine kan wel degelijk een rol spelen bij vermoeidheid. Het kan er wel mee te maken hebben dat er een veelvoud aan verschillende serotoninereceptoren bestaat, misschien dat mensen die toevallig over veel exemplaren van een bepaald receptorsubtype beschikken geneigd zijn om moe te worden van MDMA. Dat de stortvloed aan serotonine die door MDMA vrijgemaakt wordt in één keer door het lichaam omgezet wordt tot melatonine lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk (het gaat hier ook niet om een naeffect van dagen later, maar om de trip zelf).
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Partypipo » ma mei 27, 2013 2:19 pm

Ik heb het idee dat wanneer ik iets te veel neem dat ik zo ongeveer out ervan ga. Als ik dan op de bank zit ofzo val ik in slaap...
Maar het kan ook zijn dat het ergens anders mee te maken heeft, want ik heb sowieso altijd heel erg problemen met in slaap vallen (vannacht heel de nacht wakker geweest, grrr. Heb nog geprobeerd een slaapmutsje te nemen door een halve fles wijn naar binnen te gieten. Heeft niks geholpen, dan had ik nóg meer moeten nemen. Zoveel dat ik niet op tijd nuchter zou zijn om te werken...).
En met drugs op (pep of mdma) val ik bijna direct in slaap zodra ik ervoor ga liggen. Dus misschien dat ik soms zo moe ben (zonder dat ik echt voel, omdat ik dat standaard ben door mn slaapproblemen) dat ik door de drugs gelijk in slaap val, ook al wil ik dat dan nog niet. Dus dan heeft het misschien niks met de dosis te maken en meer met hoe moe mijn lichaam eigenlijk is.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Extreme moeheid

Berichtdoor Tomaat » di mei 28, 2013 11:03 am

Echt raar wat voor effect drugs op sommige mensen en hun receptoren hebben...
Naar wat ik begrepen heb is er niet echt een kant-en-klaar antwoord (de een zegt te hoge dosis, de ander te lage bv), maar verneukte (of in de war gebrachte) receptoren is de meest plausibele verklaring.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner