Een paar maanden geleden was ik naar een festival en daar heb ik, via een vriend, een xtc-pilletje gekregen. Nu heb ik wel vaker xtc gehad en dat ging bijna altijd zoals je zou verwachten, de ene keer wat heftiger als de andere, maar de uitwerking op zich was hetzelfde.
Behalve deze keer, ik kwam wel in een soort van high-staat, al was dat ook minder dan normaal, maar wat ik vooral NIET kreeg was energie. Sterker nog; ik werd er moe van.. Of voor mijn gevoel is 'drowzy' een betere omschrijving. Ik ging om de vijf minuten gapen en kon mijn ogen nauwelijks open houden. Het was niet een vervelend gevoel, maar als je op zo'n festival bent wil je toch juist graag energie krijgen om lekker te dansen.
Hoe dan ook, ik dacht dat het aan mij zou liggen, dat ik de uitwerking deze keer onbewust had tegengehouden. Ik heb de rest van de dag niks meer genomen en aan het einde van de dag was ik niet moe meer. Nu was ik afgelopen weekend opnieuw naar een ander festival en ik heb nog eens eenzelfde pil geprobeerd en toen gebeurde hetzelfde. Terwijl mijn vrienden beide keren juist best wel hard gingen op deze pillen.
Die vriend van me had nog andere pillen bij zich die van een 'oudere bestelling' over waren, ik had nog maar een halve gehad en nam daar ook nog een halve van bij en deze werkten wel!
Het is dus vooral een vraag uit nieuwsgierigheid: hoe kan het ten eerste dat xtc uberhaupt zo'n uitwerking kan hebben? Maar vooral ook: hoe kan het dat deze pillen deze uitwerking alleen op MIJ hebben en niet op mijn vrienden? Heeft iemand een idee?