Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Helemaal geen gevoel?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Basshoven » di nov 19, 2013 9:42 pm

Ik begrijp wel dat hij bedoelt "geen optie" als in "het gaat nu effe niet" of "ik wil niet". Maar dat is een keuze die je maakt, en die keuze om niet te stoppen is mogelijk dankzij het gegeven dat stoppen een optie is. Je zegt dat iets geen optie is, en de betekenis van die zin fundeert op het feit dat die optie juist wel bestaat. In feite zie ik die uitspraak dus als een afschuiving van persoonlijke verantwoordelijkheid, daarom zeg ik: stoppen is wel een optie.
Basshoven
Offline
 

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor FranX » di nov 19, 2013 9:48 pm

Even een vraag aan jullie vanaf de zijlijn:

Als je inderdaad frequent en (te)veel gebruikt hebt zoals in het geval van de poster en je stopt met gebruik, wat merk je dan in de periode die volgt?

Is het dan zo dat je inderdaad de serotonine receptoren hebt verneukt en feitelijk nergens meer van kan genieten?

Komt de oude drugsvrije levensvreugde nog wel terug of heb je dan toch ergens het gevoel 'iets voorgoed te hebben verloren'?
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Basshoven » di nov 19, 2013 10:04 pm

@ FranX,

Ik heb vroeger echt onverantwoord gebruikt. Dan heb ik het wel over 7 jaar geleden. Hield me niet echt aan regels, gebruikte dagelijks cocaïne en wiet, MDMA gebruikte ik gewoon als ik er trek in had, onafhankelijk van een bepaald set regels.

Toen ben ik overal maar mee gekapt, en ik kan je vertellen dat het eerste jaar best pijnlijk was. Dat zal te maken hebben met cocaïne ontwenning samen met de wiet ontwenning en ook met de opgelopen schade door MDMA gebruik. Dat eerste jaar was niet aangenaam. Was vaak down, had vreemde episodes in mijn hoofd, problemen met slapen, geen geheugen, best wel mentaal ontregeld in het algemeen.

Jaar twee ging echt al een stuk beter. Ik was toen over het dieptepunt heen en merkte echt wel een stijgende lijn. Ik denk dat dat kwam omdat de cocaïnelust voornamelijk uit mijn geest verbannen was.

Het derde jaar ging het zo goed dat ik mezelf op een hoogtepunt voelde wat ik voorheen nog niet had ervaren. Ben intensiever gaan tekenen, heel veel gaan lezen, interesses ontwikkelden zich en alreeds bestaande interesses breidden zich uit, uiteindelijk ook filosofische boeken gaan lezen van Kant en Spinoza o.a. Ook gewoon intellectuele toename was duidelijk merkbaar.

Nog een jaar of wat verder zat ik op de universiteit.

Nu ben ik een erg gelukkig mens. Ik leef voor mn schilderen, en drugs zie ik hoogstens als iets wat ik af en toe kan gebruiken om mijn wereldbeeld mee te verrijken.

Ik kan geen stoornissen in mijn hoofd aanwijzen die het gevolg kunnen zijn van misbruik, omdat de dingen waar ik nu last van heb al had voordat ik ging gebruiken. Ik denk dus wel dat, als je het volhoudt om echt jaren van de dope af te blijven, dat je hersenen zich heel wat kunnen herpakken, ja. Bij mij is de levensvreugde zeker teruggekomen, sterker nog, het is krachtiger dan vroeger omdat ik mijn levensdoelen heb weten te vinden dankzij een heldere geest.

Aan de andere kant heb ik altijd meer cocaïne en wiet misbruikt, MDMA ook wel maar nooit wekelijks of dagelijks, zal wel maandelijks zijn ofzo.
Basshoven
Offline
 

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor DutchCookie » di nov 19, 2013 10:17 pm

Basshoven schreef:
DutchCookie schreef:
Basshoven schreef:En zeggen dat dat "geen optie" is, dat is natuurlijk onzin. Stoppen is altijd een optie, tenzij er iemand naast je zit die je elke dag onder dwang ecstacy-pillen voert.


:#:

Je mag het belachelijk vinden, maar in welke zin kan stoppen geen optie zijn, dan?

Stoppen is altijd een optie. De mogelijkheid om te stoppen of minderen ligt altijd open. Wel lekker makkelijk om te zeggen dat dat niet zo is.



Dat was niet wat ik belachelijk vond het ging me meer om dit stukje
Basshoven schreef:tenzij er iemand naast je zit die je elke dag onder dwang ecstacy-pillen voert.
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Basshoven » di nov 19, 2013 10:24 pm

achzoo :grin:

Het was de eerste situatie die me te binnen schoot waarbij stoppen echt geen optie zou zijn :P ;)
Basshoven
Offline
 

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor FranX » di nov 19, 2013 10:49 pm

Basshoven schreef:@ FranX,

Ik heb vroeger echt onverantwoord gebruikt. Dan heb ik het wel over 7 jaar geleden. Hield me niet echt aan regels, gebruikte dagelijks cocaïne en wiet, MDMA gebruikte ik gewoon als ik er trek in had, onafhankelijk van een bepaald set regels.

Toen ben ik overal maar mee gekapt, en ik kan je vertellen dat het eerste jaar best pijnlijk was. Dat zal te maken hebben met cocaïne ontwenning samen met de wiet ontwenning en ook met de opgelopen schade door MDMA gebruik. Dat eerste jaar was niet aangenaam. Was vaak down, had vreemde episodes in mijn hoofd, problemen met slapen, geen geheugen, best wel mentaal ontregeld in het algemeen.

Jaar twee ging echt al een stuk beter. Ik was toen over het dieptepunt heen en merkte echt wel een stijgende lijn. Ik denk dat dat kwam omdat de cocaïnelust voornamelijk uit mijn geest verbannen was.

Het derde jaar ging het zo goed dat ik mezelf op een hoogtepunt voelde wat ik voorheen nog niet had ervaren. Ben intensiever gaan tekenen, heel veel gaan lezen, interesses ontwikkelden zich en alreeds bestaande interesses breidden zich uit, uiteindelijk ook filosofische boeken gaan lezen van Kant en Spinoza o.a. Ook gewoon intellectuele toename was duidelijk merkbaar.

Nog een jaar of wat verder zat ik op de universiteit.

Nu ben ik een erg gelukkig mens. Ik leef voor mn schilderen, en drugs zie ik hoogstens als iets wat ik af en toe kan gebruiken om mijn wereldbeeld mee te verrijken.

Ik kan geen stoornissen in mijn hoofd aanwijzen die het gevolg kunnen zijn van misbruik, omdat de dingen waar ik nu last van heb al had voordat ik ging gebruiken. Ik denk dus wel dat, als je het volhoudt om echt jaren van de dope af te blijven, dat je hersenen zich heel wat kunnen herpakken, ja. Bij mij is de levensvreugde zeker teruggekomen, sterker nog, het is krachtiger dan vroeger omdat ik mijn levensdoelen heb weten te vinden dankzij een heldere geest.

Aan de andere kant heb ik altijd meer cocaïne en wiet misbruikt, MDMA ook wel maar nooit wekelijks of dagelijks, zal wel maandelijks zijn ofzo.


Heel erg bedankt Basshoven voor je openheid en indrukwekkende verhaal waar, denk ik, sommigen mensen steun aan kunnen hebben.
Als ik jou zo beluister dan is vermeende schade door MDMA (al dan niet in combinatie met C en W) gebruik kennelijk omkeerbaar.

Ik ben in ieder geval oprecht blij dat het goed met je gaat en je kan genieten van je passies.

Ik ben benieuwd of ook anderen na een periode van zwaar gebruik gelijkwaardige ervaringen hebben en een gezonde come-back hebben gemaakt.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Perry » wo nov 20, 2013 12:38 am

FranX schreef:Even een vraag aan jullie vanaf de zijlijn:

Als je inderdaad frequent en (te)veel gebruikt hebt zoals in het geval van de poster en je stopt met gebruik, wat merk je dan in de periode die volgt?

Is het dan zo dat je inderdaad de serotonine receptoren hebt verneukt en feitelijk nergens meer van kan genieten?

Komt de oude drugsvrije levensvreugde nog wel terug of heb je dan toch ergens het gevoel 'iets voorgoed te hebben verloren'?

Ik had het niet zo extreem misbruikt als postert meneer, maar heb geruime tijd wekelijks gebruikt en met hele kleine uitzondering eens doordeweeks als moeders niet thuis was.
Ben drie maanden depressief geweest toen ik stopte.
Echt nergens meer zin in hebben, nergens meer van kunnen genieten.
Daarna begon ik weer langzaam te genieten en ik kan nu weer volop gelukkig zijn.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Lager » wo nov 20, 2013 1:32 am

JongGeleerd schreef:
FranX schreef:Even een vraag aan jullie vanaf de zijlijn:

Als je inderdaad frequent en (te)veel gebruikt hebt zoals in het geval van de poster en je stopt met gebruik, wat merk je dan in de periode die volgt?

Is het dan zo dat je inderdaad de serotonine receptoren hebt verneukt en feitelijk nergens meer van kan genieten?

Komt de oude drugsvrije levensvreugde nog wel terug of heb je dan toch ergens het gevoel 'iets voorgoed te hebben verloren'?

Ik had het niet zo extreem misbruikt als postert meneer, maar heb geruime tijd wekelijks gebruikt en met hele kleine uitzondering eens doordeweeks als moeders niet thuis was.
Ben drie maanden depressief geweest toen ik stopte.
Echt nergens meer zin in hebben, nergens meer van kunnen genieten.
Daarna begon ik weer langzaam te genieten en ik kan nu weer volop gelukkig zijn.


Mag ik vragen hoeveel weken/maanden je dit hebt gedaan, daar ben ik best benieuwd naar.
Avatar gebruiker
Lager
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 240
Geregistreerd: di aug 20, 2013 3:10 am

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Perry » wo nov 20, 2013 1:35 am

Half jaar denk ik zo, misschien iets langer.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Fret » wo nov 20, 2013 1:37 am

Chrisveen schreef:Soms neem ik wel 3 - 4 pillen zonder enig effect.

:#:
Chrisveen schreef:Ik gebruik al best wel een lange tijd maar ook redelijk vaak.

:#:
Chrisveen schreef:Soms wel meerdere keren in de week.

:#:
Chrisveen schreef:Iemand een oplossing?


wat denk je zelf?

Edit: wo jan 23, 2013 8:58 pm, beetje laat, dat dan weer wel
"Ik ben hier emotioneel te onzeker voor Ernie." -Bert, 2015

Avatar gebruiker
Fret
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 786
Geregistreerd: wo jun 26, 2013 9:04 pm
Woonplaats: Bij mijn moeder thuis in de kelder

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Hassan » za nov 23, 2013 7:59 pm

stop er mee! hoelang het zal duren en of je ooit nog iets zult gaan voelen weet ik niet, maar 1 jaartje is wel het minimum wat je zal moeten wachten.
Hassan
Offline
 

Re: Helemaal geen gevoel?

Berichtdoor Vinnie » za nov 23, 2013 8:58 pm

hier nog wat informatie over mdma :twisted:

De chemische structuur van MDMA lijkt zowel op die van mescaline als van methamfetamine. De stimulerende werking op het centrale zenuwstelsel en de psychedelische effecten worden veroorzaakt door de neurotransmitter serotonine en in mindere mate door dopamine. MDMA veroorzaakt een tijdelijk sterk verhoogde vrijgifte van serotonine in de synaptische spleet, blokkeert de heropname en blokkeert de aanmaak. De serotoninevoorraden in de neuronen raken uitgeput en de concentratie in de synaptische spleet neemt toe. Dit effect begint meestal binnen een uur en duurt gemiddeld 3 tot 6 uur. Daarnaast blokkeert MDMA de heropname van de neurotransmitters noradrenaline en (in mindere mate) dopamine.
De effecten van MDMA zijn onder meer een gevoel van euforie, vergezeld met ontspanning, empathie en energie. Het seksuele verlangen neemt toe. Dit kan zich uiten in een sterk verliefd gevoel en een sterke emotionele binding met andere gebruikers. Soms komen ook impulsieve en paranoïde reacties voor. MDMA verhoogt het prestatievermogen en het libido (echter, het krijgen van een erectie gaat vaak moeilijk en er is een vermindering van het vermogen tot het bereiken van een orgasme).
De eetlust en de slaapbehoefte worden onderdrukt, maar het gevoel van dorst neemt soms toe, zelfs wanneer het lichaam geen watertekort heeft. Dit kan leiden tot consumptie van grote hoeveelheden water, leidend tot verlaagde natriumconcentraties in het bloed (hyponatremie), en uiteindelijk hersenoedeem en zelfs de dood. Tevens gaat de lichaamstemperatuur omhoog; afhankelijk van verschillende omstandigheden zoals buitentemperatuur en de mate van activiteit van de gebruiker gaat het dan om een paar tienden tot één of twee graden Celsius.
Na MDMA-gebruik is de serotoninevoorraad in de hersenen behoorlijk geslonken - bij regelmatig gebruik in korte tijd wordt deze zelfs in haar geheel verbruikt, omdat serotonine niet snel aangemaakt wordt. Problemen met de concentratie en het geheugen zijn vrij gebruikelijk in de week na MDMA-gebruik. Ernstiger psychische problemen zoals depressie, paniekaanvallen, flashbacks en waanvoorstellingen kunnen ook optreden, zelfs na eenmalig MDMA-gebruik.
Overdosering met MDMA kan (in relatief zeldzame gevallen) dodelijk zijn. Stijging van de lichaamstemperatuur als een direct gevolg van MDMA en serotoninestimulatie (soms verschijnselen die overlappen met het serotoninesyndroom), gefaciliteerd door een warme omgeving en langdurige fysieke activiteit (zoals dansen) kan hyperthermie en dehydratie (uitdroging) veroorzaken, gevolgd door het uitvallen van verschillende organen: rabdomyolyse, acuut nierfalen, diffuse intravasale stolling, schade aan lever en hersenen en epileptische insulten.Deze stijging van lichaamstemperatuur is groter wanneer MDMA gecombineerd wordt met cannabis. Om het risico op oververhitting te verminderen is het aan te raden isotone dranken te drinken in voldoende hoeveelheid en bovendien regelmatig een hete dansvloer te verlaten en te pauzeren in een koele omgeving. Combinatie met fluoxetine, ritonavir of cannabis wordt afgeraden.
Een 53-jarige Amerikaanse psychiater die in de gevangenis zat, pleegde zelfmoord met MDMA. Hij had een afscheidsbrief op zak.
Welke dosis MDMA dodelijk, of omgekeerd welke dosis veilig is, valt niet goed te voorspellen, omdat met MDMA officiële toxiciteitstudies nooit zijn uitgevoerd, en gegevens over de giftigheid bij dieren niet goed te vertalen zijn naar de situatie bij de mens. Op basis van onderzoek bij ratten wordt verondersteld dat inname van 2-3 tabletten (tegelijk) al tot schadelijke gevolgen voor de hersenen leidt.
De langetermijnconsequenties van het chronisch gebruik van MDMA betreffen met name verstoringen van het kortetermijngeheugen, ook bij matige gebruikers.
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron