Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogelijk?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogelijk?

Berichtdoor TripAnt » zo jun 28, 2015 9:31 pm

Ik ben dus gisteren uit geweest, geweldig festival, nu had ik me voorgehouden om alleen methylfenidaat te nemen en drank.. De methylfenidaat ben ik ergens kwijtgeraakt, drank had ik op ergens een minimale hoeveelheid pep kunnen scoren rond 2 u, mocht men pink dippen maar er hing bijna niks aan men pink.. heb ook niks gevoeld van de pep. Nu komt het probleem waar ik me zorgen om maak, ik was de vrienden waar ik mee was kwijtgeraakt en voelde me even kut, wat mensen van op school gevonden en jaja, die hadden pillen bij.
Ik maar denken dat die pep verwaarloosbaar was (ik denk dat nog altijd een beetje, maar twijfel) en toch een halve pil genomen +- 100-120 mg (dat halfje), ik ben vrij lekker gegaan. Mijn laatste keer was begin maart en daarvoor november, dus heb er altijd tijd tussen gelaten. Die voorlaatste keer in november had ik wel echt TE veel op (218 mg ik weeg 60) en heb het daarna ook geweten.. zwaar afgezien.. Nu zit ik hier met wat hoofdpijn, pijn in men kaken en veel spieren (ook gewoon door het dansen). Het ding waar ik bang voor ben: tussen de keer in maart en gisteren ben ik depressief geweest, ik had me daarom ook voorgehouden geen mdma/xtc te gebruiken. Nu is dit toch gebeurd. Mijn gebruik valt nog redelijk goed mee, ik snap al niet hoe 50 pillen op een jaar leefbaar zouden zijn en dan hoor je dat sommigen dat op 2 maand doen. Ondanks dat, ben ik toch bang, ik ben vrij zeker dat ik met die 218 mg schade heb opgelopen en ben bang dat ik nu na gisteren terug weer vaker en sneller depressief ga zijn. Mijn concentratie is best oke/normaal vind ik, geen oogruis gehad, geen trillend beeld gisteren niks, ook geen hallucinaties ofzo. Voel me wel wat uitgeblusd en moe en veel spierpijn in kaken, rug nek, schouders en kuiten, dat is ook deels door het dansen. Nu is mijn vraag:

Is totaal herstel mogelijk, neem hypothetisch iemand die 50 pillen in 1 jaar tijd slikt, als die ongeveer helemaal de oude wil worden: is dit mogelijk ? en hoe lang duurt dat ongeveer ? iemand daar ervaring mee. En in mijn geval: Zou er schade kunnen zijn ? Hoe kan ik weten of ik schade heb en vandaag ben ik wat moe en uitgeblust, maar dat valt nog heel goed mee, er zit ook niet veel enthousiasme in mij, verwacht dat morgen de echte dip waarschijnlijk nog goed komt opzetten en dat de komende 2 dagen redelijk kut worden, maar hoelang duurt het eigenlijk voor je niet merkbaar depressiever bent ? Hoelang duurt de dip. Ik bedoel niet alleen het diepste punt van de dip maar hoe lang duurt het tot je terug op normaal niveau zit ? ik spreek niet over hoe lang het duurt tot alle serotonine is aangevuld dat weet ik dat 6-8 weken duurt, maar na xtc-gebruik ben je normaalgezien niet 6-8 weken depressief veronderstel ik.
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor ParadijsVogel » zo jun 28, 2015 11:04 pm

Als iemand 50 pillen in een jaar slikt, loopt zeker hersenschade op. De vraag is of de beschadigde axonen nog herstellen, bij mensen is dat nog onduidelijk, in ratten kunnen beschadigde axonen binnen een jaar gerepareerd worden, terwijl er bij apen na 7 jaar nog sprake is van schade.

Ik dacht dat ik ooit eens had gelezen dat je serotoninepijl na 4 weken weer op 99% van normaal zou liggen, maar het gebruik van MDMA verandert wel iets aan het transport van de serotonine. Als je tussenpozen houdt van 3 maanden en maximaal 1,5-2,5mg/kg gebruikt zal de schade verwaarloosbaar zijn.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor Italiano » zo jun 28, 2015 11:31 pm

Je kunt je ook afvragen wat "volledig herstel" inhoudt. Alleen al door de ervaring ben je veranderd (je brein is letterlijk veranderd, maar je brein verandert gedurende je leven ook continu). Dat hoeft niet nadelig te zijn. Terugkeren naar het punt voordat je ooit MDMA nam zul je nooit. Gelukkig is ons brein vrij plastisch, maar jammer genoeg duurt herstel van aangerichte schade vrij lang, en zal dat herstel ook nooit volledig zijn

Vanaf onze geboorte hebben we een bepaalde hoeveelheid neuronen en aangezien neuronen zich niet delen kunnen er nooit meer nieuwe bijkomen. Wel kunnen ze bijv. nieuwe dendriet uiteinden krijgen.

Jouw depressieve klachten zullen waarschijnlijk niet direct veroorzaakt zijn door MDMA gebruik, al zal het er wel door verhevigd worden.

Sporten en gezond eten blijft het beste "medicijn".
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 10:21 am

Paradijsvogel: ik weet dat iemand die 50 pillen in een jaar slikt ZEKER hersenschade oploopt, alleen dacht ik dat iemand hier misschien wist, iemand die het misschien gedaan had, of er dan bij mensen (zo goed als) volledig herstel komt. Aan die 3 maanden, meestal zelfs een stuk meer (4-5) hou ik me helemaal en de dosering ook. Dus als ik zo gebruik in die mate is de schade verwaarloosbaar ? Stel dat je zo 5 jaar lang gebruikt ? Is dat nog steeds verwaarloosbaar of denk je van niet ? Ben er gewoon benieuwd naar.

Italiano: Ik weet heel goed dat hersenen continu veranderen, ik zie schade als bijvoorbeeld: 'niet meer zo gelukkig kunnen worden', hppd, slechter kunnen onthouden en concentreren, etc..
Van die neuronen weet ik ook :) en wat betreft die depressieve klachten, dat klopt ook en eigenlijk vandaag had ik een enorme kater/dip verwacht, heb me gisteren eigenlijk nog niet zo slecht gevoeld, gewoon niet veel zin om iets te doen of mijn gedachten stevig ergens in te zetten, maar dat is ook gewoon van vermoeidheid, in de ochtend wat moe/kut gevoeld, maar dat is ook gewoon vermoeidheid, daarna in de avond gewoon terug lekker muziek geluisterd en voelde me al redelijk goed. Niet dat ik me SUPER voelde, maar niet depressief, gewoon gelukkig, en veeel beter dan ik verwacht had.

Ik dacht dan dat het vandaag misschien erger zou zijn dan. Ik ben nu al een uurtje of 2 wakker en het enige wat erger is geworden is de spierpijn haha, echt veel spierpijn, rug, kuiten, voeten, armen, schouders/nek xd maar ik voel me niet bepaald kut of verrot :) gewoon wel nog wat moe en als ik mij nu lang op iets zal moeten focussen zal het wel lukken, maar ook niet zo gemakkelijk of goed als anders. Nu hopen dat het zo blijft. En sporten en gezond eten is inderdaad het beste meestal sporten ga ik binnenkort terug oppikken en gezond eten probeer ik zowat altijd te doen
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 10:29 am

Ik zou heel graag nog even eens in de 3 a 5 maand wel eens een half pilletje achterover tikken :) zoon mooie dag vergeet je achteraf meestal niet meer :D maar dan wil ik wel gewoon weten, of bij die 3 maanden regel de schade wel echt zo goed als verwaarloosbaar wordt of is die regel gewoon om de schade niet te erg te maken.
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor Vikingdancer » ma jun 29, 2015 5:20 pm

Uh als ik het deed vroeger slikte ik 3/4 pillen op een avond. Soms ook wel is om de twee weken. Uiteindelijk werd ik er behoorlijk depri van. Na een maandje of zes nergens meer last van.

Ik zou het niet weten of er schade is ontstaan, althans ik heb nergens merkbaar last van. Ik denk dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken. Maar als je teveel pakt ga je er wel stuk aan.
Done: XTC, SOS, Tabak, Alcohol, Paddo's, Salvia, Cannabis, Hasj.

To do: DMT, LSD en 2c-s.

Don't: XTC, Heroïne, Ketamine
Avatar gebruiker
Vikingdancer
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: vr mei 03, 2013 2:26 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 5:51 pm

Is nu 2 dagen later al, heb nergens last van buiten spierpijn, ben heel happy zelfs omdat ik geslaagd ben voor men jaar :D voel me helemaal normaal/perfect, nu goeie muziek opstaan, koffietje en genieten van het mooie weer, geen last van een dip of niks :D alleen gisteren wat moe/down/geirriteerd ook grotendeels door vermoeidheid en nauwelijks eten op het festival.. voel me zelfs emotioneel beter en meer op men gemak nu dan voor de xtc xd kwam ook door de examens en ruzie's :) dat ik ervoor veel stress enzo had, maar denk ook dat ik me voor deze keer geen zorgen moet maken, maar ben toch benieuwd naar vanaf wanneer er schade optreedt en wat voor schade en bij hoe veel gebruik welke mate van schade er optreedt. (bijv: bij 50 pillen op een jaar, iets depressiever, minder serotonine, bij 100 pillen op een jaar, problemen met onthouden, 250 pillen: spraakproblemen chronische depressie en zware geheugenproblemen ofzo)
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor blaatschaap404 » ma jun 29, 2015 6:05 pm

Bij mij komt de dip altijd op dinsdag/woensdag, dus het kan nog ;P
blaatschaap404
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 146
Geregistreerd: ma nov 03, 2014 3:05 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 6:10 pm

En je voelt je de dagen ervoor ook gewoon normaal xd ? Laten we maar hopen van niet haha xd
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 6:20 pm

Want was gisteren wel even depressief en klein dipje, moest terug denken aan men ex voor zowat geen reden en aan een vriendin waar ik een paar dagen geleden ruzie mee had, waar ik het normaal niet zo heel moeilijk mee had, heb zelfs een traantje gelaten, gisteren nog even moeilijk met men gedachten ergens aan te zetten en snel geirriteerd, maar voel me vandaag al +- prima :) Heb ook niet veel gebruikt :) een half pilletje van 160 mg fzo denk ik, de vorige keer was ook van begin maart geleden en vandaag veel goede redenen gehad om me goed te voelen :D :D dat + de zon zorgt sowieso al voor serotonine aanmaak dacht ik :) en ben gisteren toen ik opstond ook direct naar de winkel gegaan en het fruitsap met het meeste vitamine c gezocht haha, de apotheek is te duur xd had een brik van 1 liter rode bessensap gevonden (cranberry) met 50 mg/100ml vitamine c (!! vrij veel) stond ook uitdrukkelijk vanvoor op het pak: VITAMINE C en daar +- 90 cl van gedronken dus dat is ongeveer dezelfde hoeveelheid, als 1 vitamine c pil van 500 mg (450 mg), en is lekkerder en heb je ook gelijk wat andere vitaminen en suikers en vocht :)
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor snuifduif » ma jun 29, 2015 6:23 pm

Pillen doen 59 damage, met een pep multiplier van 1.3
Je regenereert normaal elke 24 uur 12 health, en als je beschermende htp pillen neemt heb je een defensive bonus van 25.

Het duurt dus precies 19 voor je normaal bent
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 6:29 pm

.. Ik weet dat schade niet kan uitgedrukt worden in getallen.. Ik wil gewoon weten of als je je aan de gezonde dosering en de 3-maandenregel houdt de schade ECHT verwaarloosbaar wordt of dat er echt nog wel schade is en vanaf wanneer je WELKE merkbare schade krijgt, zoals concentratie problemen of hppd ofzo.. ik weet heel goed dat schade niet echt goed 'meetbaar' is.. maar misschien dat hier mensen zijn die ooit 50 pillen op een jaar op hebben gehad, die kunnen dan zeggen welke problemen ze merkten en hoelang ze aanhielden en of ze wel verdwenen en na hoelang dan, snap je..
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor snuifduif » ma jun 29, 2015 6:36 pm

Alsnog is dat dan van ongelooflijk veel factoren afhankelijk dat het geen enkele maatstaaf is voor anderen. De een ontwikkeld symptomen na één weekend misbruik en de ander gebruikt een leven lang zonder enig merkbare verschijnselen :beer:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor TripAnt » ma jun 29, 2015 7:06 pm

Dat klopt inderdaad wel :/
Done: MDMA, Truffels, Cannabis, Caffeine, MethylFenidaat(rilatine), Alcohol, speed, tramadol
To Do: LSD, GHB, Ketamine, 4FA, 2CB, 6APB
Ivo schreef:Ik heb eens 4 negers met een bouwvakkershelm op om 3u 's nachts in een park met een frisbee zien gooien. Bleek gewoon een Dixie te zijn.
Avatar gebruiker
TripAnt
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: za okt 25, 2014 4:04 pm

Re: Hoe lang voor alles 'normaal' is, volledig herstel mogel

Berichtdoor blaatschaap404 » ma jun 29, 2015 11:13 pm

TripAnt schreef:En je voelt je de dagen ervoor ook gewoon normaal xd ? Laten we maar hopen van niet haha xd


Ik voel me meestal de dag erna vooral fysiek brak, maar meestal niet heel extreem. En dan rond dinsdag/woensdag verzin ik wel iets in mn hoofd waar ik heel erg over ga piekeren. Of er gebeurt iets simpels waardoor ik over de zeik raak :P Ik wordt er verder niet agressief van of zo maar wel heel down. En dan is het de truuk om mezelf te overtuigen dat het gewoon door de xtc komt en dat het allemaal niet zo erg is als het lijkt :P Dat houdt dan tot donderdag/vrijdag aan en dan is alles weer prima, maar in die week besluit ik elke keer dat ik dat spul toch weer een lange tijd links laat liggen ;p

Is per persoon verschillend thou, ik heb een vriendin die nooit een xtc dip heeft.
blaatschaap404
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 146
Geregistreerd: ma nov 03, 2014 3:05 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner