Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor mdma12 » do feb 23, 2012 7:42 pm

mijn vraag is eigelijk hoe snel je verslaafd kan raken aan xtc?
want iedereen in mijn omgeving zegt dat xtc eigelijk niet verslavend is....
en wat zijn de verslavings gevolgen als je elk weekend gebruikt?
mdma12
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: do feb 23, 2012 4:53 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Jamess » do feb 23, 2012 8:33 pm

Verslaafd aan XTC/MDMA kan wel maar gebeurd zelden, maar om het elk weekend te gebruiken is niet slim. Zo raak je de magie van MDMA kwijt en verneuk je je leven + hersenen. Ik raad aan en ik weet dat (bijna) iedereen het hier met me eens is, gebruik XTC/MDMA 1 keer per 2/3 maanden. Zo hou je het 'love' gevoel en verneuk je niet je hele lichaam zoals hallo1234
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Kraak » do feb 23, 2012 8:33 pm

mdma12 schreef:mijn vraag is eigelijk hoe snel je verslaafd kan raken aan xtc?
want iedereen in mijn omgeving zegt dat xtc eigelijk niet verslavend is....
en wat zijn de verslavings gevolgen als je elk weekend gebruikt?


Ik heb het een tijdje veelvuldig gebruikt en merk van verslaving niet heel veel. Op den duur raakt de lol er tot een bepaald level vanaf. Je denkt er wel vrij veel aan maar je kan het ook vrij makkelijk stoppen, alleen lastig als je normaal met uitgaan altijd waus ben, maar als je t eenmaal een tijdje niet meer hebt gebruikt is dat ook over.

Echt verslaafd aan xtc is in mijn ogen nou niet echt mogelijk.
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Stefaan » do feb 23, 2012 9:23 pm

Sjarel schreef:
mdma12 schreef:mijn vraag is eigelijk hoe snel je verslaafd kan raken aan xtc?
want iedereen in mijn omgeving zegt dat xtc eigelijk niet verslavend is....
en wat zijn de verslavings gevolgen als je elk weekend gebruikt?


Ik heb het een tijdje veelvuldig gebruikt en merk van verslaving niet heel veel. Op den duur raakt de lol er tot een bepaald level vanaf. Je denkt er wel vrij veel aan maar je kan het ook vrij makkelijk stoppen, alleen lastig als je normaal met uitgaan altijd waus ben, maar als je t eenmaal een tijdje niet meer hebt gebruikt is dat ook over.

Echt verslaafd aan xtc is in mijn ogen nou niet echt mogelijk.


Ben ik het wel mee eens. De crash en dip erna stopt je ook wel om heel veel te gebruiken..
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Einstein » vr feb 24, 2012 1:04 am

Precies. In plaats van dat het verslavend is is het na een tijd gewoon niet leuk meer, wat een teken is dat je hersenen erg kapot zijn :woeh: :rock2:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor FRESH » vr feb 24, 2012 12:12 pm

Sowieso niet lichamelijk verslafend.
Geestelijk zou nog kunnen, omdat je bijv. niet meer zonder kunt/wilt feesten, aangezien er dan geen zak meer aan is.
FRESH
Offline
 

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Chrizum » za feb 25, 2012 2:41 am

Einstein schreef:Precies. In plaats van dat het verslavend is is het na een tijd gewoon niet leuk meer, wat een teken is dat je hersenen erg kapot zijn :woeh: :rock2:


Een veel gehoorde misvatting. Je hersenen gaan niet zozeer "kapot" eraan, maar veranderen van werking om verdere schade te voorkomen. Dit wordt ook wel elasticiteit van de hersenen genoemd. In principe is er pas sprake van hersenschade als je functioneren er negatief wordt door beïnvloed. Dit is met mdma op de lange termijn alleen het geval bij flink misbruik.
Chrizum
Newbie
Offline
 
Posts: 16
Geregistreerd: za jan 07, 2012 12:40 am

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Einstein » za feb 25, 2012 2:59 am

Klopt strikt gesproken wel, maar erg gezond ben je dan uiteraard al niet bezig. Bovendien werkt MDMA dan gewoon niet echt goed meer, wat voor verslaafden in spé toch jammer is. :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Davinci » za feb 25, 2012 12:33 pm

Het love-gevoel kwijt zijn, zie ik toch duidelijk als hersenschade :wave:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Einstein » za feb 25, 2012 1:15 pm

Het is maar net hoe je het ziet. Het is sowieso een onnatuurlijke verandering die je in je hersenen aanbrengt, wat niet echt gezond is, maar in je nuchtere leven zal je er niet direct nadelige gevolgen van ondervinden :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Davinci » za feb 25, 2012 2:32 pm

Einstein schreef:Het is maar net hoe je het ziet. Het is sowieso een onnatuurlijke verandering die je in je hersenen aanbrengt, wat niet echt gezond is, maar in je nuchtere leven zal je er niet direct nadelige gevolgen van ondervinden :#:


Eenmaal je op het punt zit van het love-gevoel kwijt te zijn,
merk je dan nuchter ook niet wat probleempjes?
Slaap, concentratie etc.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Einstein » za feb 25, 2012 2:52 pm

Zou wel kunnen ja, heb het zelf nooit zover laten komen dus weet eigenlijk niet hoe snel dat gaat.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Chrizum » za feb 25, 2012 4:15 pm

Einstein schreef:Bovendien werkt MDMA dan gewoon niet echt goed meer, wat voor verslaafden in spé toch jammer is. :#:


Dat is inderdáád jammer :-P Voor mij ook de voornaamste reden om het niet te vaak te doen. Het moet wel leuk blijven.
Chrizum
Newbie
Offline
 
Posts: 16
Geregistreerd: za jan 07, 2012 12:40 am

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Stefaan » za feb 25, 2012 7:02 pm

Een weekend verslaving zou ik me nog wel kunnen voorstellen trouwens ;)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Azy » za feb 25, 2012 7:28 pm

Gman007 schreef:Een weekend verslaving zou ik me nog wel kunnen voorstellen trouwens ;)

of elk knalfeestje ermee gaan associëren waardoor je nuchter er maar wat beteuterd bijloop.

Ik hou er gelukkig altijd 3 maanden tussen, ben er niet zoveel mee bezig, dus soms word dat onbewust 5,6,7 maanden voor het begint te kriebelen, en in de zomervakantie kan dat eens afzwakken naar 2 maanden. Vind ik prima om elke keer weer ongelooflijk hard te genieten zonder iets negatief mee te krijgen.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor duplicity » za feb 25, 2012 10:36 pm

Davinci schreef:
Einstein schreef:Het is maar net hoe je het ziet. Het is sowieso een onnatuurlijke verandering die je in je hersenen aanbrengt, wat niet echt gezond is, maar in je nuchtere leven zal je er niet direct nadelige gevolgen van ondervinden :#:


Eenmaal je op het punt zit van het love-gevoel kwijt te zijn,
merk je dan nuchter ook niet wat probleempjes?
Slaap, concentratie etc.


Eerder kapotte nieren en asociaal gedrag. En de dipjes achteraf zijn ook de moeite :love:
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Ivo » za feb 25, 2012 10:44 pm

Davinci schreef:
Einstein schreef:Het is maar net hoe je het ziet. Het is sowieso een onnatuurlijke verandering die je in je hersenen aanbrengt, wat niet echt gezond is, maar in je nuchtere leven zal je er niet direct nadelige gevolgen van ondervinden :#:


Eenmaal je op het punt zit van het love-gevoel kwijt te zijn,
merk je dan nuchter ook niet wat probleempjes?
Slaap, concentratie etc.


Ik denk dat er weinig mensen zijn die alleen mdma gebruiken en hier dus iets over kunnen zeggen.
Ik merk nuchter wel wat probleempjes, maar dat kan aan het dagelijkse blowen liggen, aan het overdrijven met mdma of het is gewoon een effect van alle dope door elkaar...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Partypipo » za feb 25, 2012 11:57 pm

Xtc is heel gevaarlijk, want het is harddrugs. En van harddrugs raak je na 1x proberen gelijk verslaafd. Beter drink je gewoon alcohol, das niet zo gevaarlijk.

Hahahahaha :p
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Davinci » zo feb 26, 2012 11:07 am

Ivo schreef:
Davinci schreef:
Einstein schreef:Het is maar net hoe je het ziet. Het is sowieso een onnatuurlijke verandering die je in je hersenen aanbrengt, wat niet echt gezond is, maar in je nuchtere leven zal je er niet direct nadelige gevolgen van ondervinden :#:


Eenmaal je op het punt zit van het love-gevoel kwijt te zijn,
merk je dan nuchter ook niet wat probleempjes?
Slaap, concentratie etc.


Ik denk dat er weinig mensen zijn die alleen mdma gebruiken en hier dus iets over kunnen zeggen.
Ik merk nuchter wel wat probleempjes, maar dat kan aan het dagelijkse blowen liggen, aan het overdrijven met mdma of het is gewoon een effect van alle dope door elkaar...


Daar heb je wel een punt. Poly-druggebruik en de meestal vrij typische levensstijl die daarbij hoort, speelt een grotere rol. Onze hersenen zijn ook nog niet volledig ontwikkeld tot ongeveer de leeftijd van 21 jaar. Spijtig genoeg betekent dat drugs voor sommigen een wat grotere invloed hebben tijdens hun ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat de prefrontale cortex (voor de liefhebbers: cortex praefrontalis) het laatst in onze ontwikkeling groeit. De prefrontale cortex is betrokken bij cognitieve en emotionele functies als beslissingen nemen, plannen, sociaal gedrag en impulsbeheersing. Dat is een van de redenen waarom sommigen de leeftijdsgrens voor alcohol van 16 naar 18 willen helpen.
Uit studies blijkt bv. dat we na een mdma sessie veel impulsiever zijn...
Onze hersenen hebben ongeveer een 100 MILJARD zenuwcellen. Om het zacht uit te drukken: er mag wel eens iets mislopen. Toch stel ik mij dan vragen bij mdma. Mdma slaagt erin (bij misbruik) om genoeg dingen te veranderen in onze hersenen waardoor plots die 100 miljard blijkbaar toch te weinig zijn. :woeh:
De drie maanden regel is er niet voor niets.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor em-dé-emma » zo maart 04, 2012 5:45 pm

Xtc wordt genomen met een bepaalde verwachting. Wanneer het nemen van een pilletje niet meer voldoet aan deze verwachting, is het het niet meer waard om xtc te consumeren. Bovendien is de kater van xtc ook niet te verwoorden als prettig. Ik voel me na gebruik een paar dagen behoorlijk verrot en zal niet snel geneigd zijn om dan het weekend daarna weer een snackie te nemen. Het love gevoel dat xtc mij geeft weegt in die hoeveelheid niet op tegen de kater die volgt.
Er zijn wel gevallen bekend van een xtc verslaving. Ik ben wel benieuwd hoe hartnekkig je dan moet zijn om dat voor elkaar te krijgen. Op een gegeven moment gaat er toch wel een alarm belletje rinkelen.

Xtc is leuk, met mate, vind ik dan.
em-dé-emma
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: zo maart 04, 2012 4:21 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor doq » zo maart 04, 2012 6:00 pm

Ik heb het een half jaar lang gedaan omdat ik dacht dat het anders niet leuk zou zijn, later kwam ik erachter dat het niet door de xtc kwam maar gewoon door een kick. Probeer eens uit te gaan op een andere drug, of heel veel drank, bij mij werkt het :)

XTC is denk ik niet verslavend, al is het effect zo mooi en heftig, daar tipt iets anders niet aan en dat zou de reden kunnen zijn dat je het te vaak gaat doen. Neem genoegen met ietsje minder :D
Snoep verstandig, eet een appel.

Did: Hasj / Wiet, XTC (en pure mdma & mda), Cocaïne, Amfetamine, Ketamine, Paddo's, Truffels, Kratom, GHB, Mephedrone, Methylone, 4-FMP, Benzo Fury & 4-MEC
To do: Mescaline..
Avatar gebruiker
doq
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 176
Geregistreerd: ma feb 13, 2012 3:36 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Taxi. » zo maart 04, 2012 6:27 pm

doq schreef:Probeer eens uit te gaan op een andere drug, of heel veel drank.


Of gewoon nuchter met goede vrienden en een paar biertjes. Ik vind uitgaan mét drugs/loads of alcohol leuk, maar ook nuchter kan je gewoon een hele goede avond hebben hoor. Lekkere muziek, veel vrienden en een leuke tent
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Davinci » zo maart 04, 2012 7:03 pm

MushRockker schreef:
doq schreef:Probeer eens uit te gaan op een andere drug, of heel veel drank.


Of gewoon nuchter met goede vrienden en een paar biertjes. Ik vind uitgaan mét drugs/loads of alcohol leuk, maar ook nuchter kan je gewoon een hele goede avond hebben hoor. Lekkere muziek, veel vrienden en een leuke tent


Je moet in theorie ook nuchter kunnen uitgaan. Anders is het uitgaan met drugs in theorie ook een stuk minder leuk (ivm set/setting dan).
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor doq » zo maart 04, 2012 7:43 pm

Davinci schreef:
MushRockker schreef:
doq schreef:Probeer eens uit te gaan op een andere drug, of heel veel drank.


Of gewoon nuchter met goede vrienden en een paar biertjes. Ik vind uitgaan mét drugs/loads of alcohol leuk, maar ook nuchter kan je gewoon een hele goede avond hebben hoor. Lekkere muziek, veel vrienden en een leuke tent


Je moet in theorie ook nuchter kunnen uitgaan. Anders is het uitgaan met drugs in theorie ook een stuk minder leuk (ivm set/setting dan).


Ik heb gisteren 4-fa gedropt en ik heb daar niets van gevoeld, ook nog een snuifje speed en daar voelde ik ook niets van (terwijl ik vrijdag en donderdag op dezelfde troep, kleinere dosis, echt wel plezier heb beleefd). Ik heb er geen slok alcohol bij gehad dus in principe was ik nuchter.

Maar ik vind niets zo irritant als mensen die je constant aanbeuken en dronken mensen die je oor laten overstromen door dat overdreven gesputter, en gisteren werd ik er gewoon behoorlijk agressief van. Terwijl ik als ik echt iets zou voelen/onder invloed zijn ik er gewoon schijt aan zou hebben.

Dat heeft gewoon mijn avond verpest, niet dat ik me meer geremd voel dan normaal ofzo, maar gewoon dat geduw, getrek en gesputter. Niemand die dit herkend?
Snoep verstandig, eet een appel.

Did: Hasj / Wiet, XTC (en pure mdma & mda), Cocaïne, Amfetamine, Ketamine, Paddo's, Truffels, Kratom, GHB, Mephedrone, Methylone, 4-FMP, Benzo Fury & 4-MEC
To do: Mescaline..
Avatar gebruiker
doq
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 176
Geregistreerd: ma feb 13, 2012 3:36 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor Vinz » ma maart 05, 2012 1:03 am

Ja doq, bedankt voor je post. Tof dat je je mdma ervaring met ons deelt. Jammer dat je er niets van voelt, die 4-fa. En idd lol van die mongolen daar wordt je inderdaad agressief van.
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: hoe snel raak je verslaafd aan xtc?

Berichtdoor doq » ma maart 05, 2012 1:04 am

Invinzible schreef:Ja doq, bedankt voor je post. Tof dat je je mdma ervaring met ons deelt. Jammer dat je er niets van voelt, die 4-fa. En idd lol van die mongolen daar wordt je inderdaad agressief van.


Ja precies zo is het maar net, jij ook bedankt voor je aanwezigheid.
Snoep verstandig, eet een appel.

Did: Hasj / Wiet, XTC (en pure mdma & mda), Cocaïne, Amfetamine, Ketamine, Paddo's, Truffels, Kratom, GHB, Mephedrone, Methylone, 4-FMP, Benzo Fury & 4-MEC
To do: Mescaline..
Avatar gebruiker
doq
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 176
Geregistreerd: ma feb 13, 2012 3:36 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron