Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor cojiro » di apr 15, 2014 6:42 pm

Heyo,

Beetje aparte vraag dit misschien, maar ik lees altijd van alles en nog wat over de gevaarlijkheid van frequentie waarin mensen MDMA doen, de drie-maandenregel, de serotine opbouw en dat soort dingen. Waar echter in mijn ervaring weinig onderscheid in wordt gemaakt is de hoeveelheid die op één avond wordt gebruikt. Als je kijkt naar serotine-uitputting en andere gezondheidseffecten, is er een sterk verschil tussen het gebruiken van één half pilletje en het poppen van twee volledige pilletjes? Of maakt dit relatief weinig uit?

Ik ga deze zomer weer eens aan de MDMA en probeer in te schatten hoe ik veilig zoveel mogelijk plezier uit m'n xtc-gebruik kan halen.

Alvast bedankt!
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor yip yip » di apr 15, 2014 6:59 pm

Een veelgehoorde (beetje willekeurige) stelregel is maximaal 2mg per kilogram lichaamsgewicht.

Hoe dan ook is het verstandig je serotoninevoorraad niet volledig uit te putten. Dit vermindert niet alleen de kans op een dinsdagdip, maar ook eventuele oxidatieve stress. Uitgeputte serotoninecellen gaan dopamine opnemen en omzetten in onder andere waterstofperoxide, een sterke oxidator.

edit:
cojiro schreef:Ik ga deze zomer weer eens aan de MDMA en probeer in te schatten hoe ik veilig zoveel mogelijk plezier uit m'n xtc-gebruik kan halen.


Zorg dat je je voldoende drinkt en uitrust. Een verhoogde lichaamstemperatuur vergroot de schadelijke (oxiderende) eigenschappen van MDMA fors. Vitamine C daarentegen (een goedkope, onschadelijk anti-oxidant) zou theoretisch de negatieve effecten kunnen verminderen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Laatst bijgewerkt door yip yip op di apr 15, 2014 7:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
yip yip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 287
Geregistreerd: za dec 28, 2013 2:55 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor MDMAardappel » di apr 15, 2014 7:01 pm

een half pilletje zal voldoende zijn om lekker te gaan, maar dit werkt wel na zo'n 3 uurtjes uit.
Done: Wiet, Truffels, Lachgas, XTC, MDMA, Ketamine, DXM, DMT, Speed, 2CB, 5F-PB22
To do: Cocaïne, LSD, 4fmp
Not to do: GHB, Heroïne
MDMAardappel
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: ma apr 14, 2014 1:27 pm

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor cojiro » di apr 15, 2014 7:22 pm

ja nee ik weet hoe het werkt qua duratie, heb al vaak genoeg xtc gedaan (nu bijna een jaar niet tho). ik kan zelf heel slecht tegen comedowns dus ik blijf altijd halfjes doen totdat ik echt ga slapen en dan vat ik de slaap terwijl ik nog licht euforisch ben. Ik ben heel licht (60kg), dus mag 120mg gebruiken dus in principe zou ik het bij één pil moeten laten. Maar dat is ook weer zo weinig :S
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor MDMAardappel » di apr 15, 2014 7:30 pm

cojiro schreef:ja nee ik weet hoe het werkt qua duratie, heb al vaak genoeg xtc gedaan (nu bijna een jaar niet tho). ik kan zelf heel slecht tegen comedowns dus ik blijf altijd halfjes doen totdat ik echt ga slapen en dan vat ik de slaap terwijl ik nog licht euforisch ben. Ik ben heel licht (60kg), dus mag 120mg gebruiken dus in principe zou ik het bij één pil moeten laten. Maar dat is ook weer zo weinig :S


Ik heb afgelopen weekend op een festival te laat bijgepakt, waardoor ik ook een beetje in een dip zat. Flink het internet afgezocht, en de meeste mensen raden aan om ongeveer 2 uur nadat de eerste inslaat bij te nemen. in jouw geval zou ik dus een halfje nemen, en 2 uur na dat hij werkt nog een halfje.
Done: Wiet, Truffels, Lachgas, XTC, MDMA, Ketamine, DXM, DMT, Speed, 2CB, 5F-PB22
To do: Cocaïne, LSD, 4fmp
Not to do: GHB, Heroïne
MDMAardappel
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: ma apr 14, 2014 1:27 pm

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor cojiro » di apr 15, 2014 7:40 pm

ben ik de enige die zo slecht tegen comedowns kan? xtc gebruiken zonder bijpakken op een avond is voor mij gewoon niet te doen omdat ik dan na drie uurtjes dieptreurig op de grond zit
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor yip yip » di apr 15, 2014 7:43 pm

Het serotoninepeil herstelt heel langzaam (drie maandenregel), dus alles wat je verbruikt gedurende een avond is simpelweg op. Wil je voor een langdurig effect, dan zul je je dosering moeten verdelen over de avond.

120mg Is overigens niet weinig. In de jaren negentig had de gemiddelde pil 80 mg, tegenwoordig rond de 130mg.
yip yip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 287
Geregistreerd: za dec 28, 2013 2:55 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Prototype » di apr 15, 2014 7:59 pm

MDMAardappel schreef:een half pilletje zal voldoende zijn om lekker te gaan, maar dit werkt wel na zo'n 3 uurtjes uit.

Na +/- 4 uur krijgt je lichaam een acute tolerantie tegen MDMA.
Alles wat je er daarna nog ingooit of daarna nog in moet slaan wordt je alleen maar wazig van.
Zonde dus, zowel van je M als van je hersencellen. :roll2:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor kaasje » di apr 15, 2014 8:40 pm

Vorige zaterdag na 8 maanden nog eens aan de mdma gegaan, het was fantastisch!
Maar op een enkel pilletje zou ik het niet gehaald hebben denk ik, en aangezien ik tot in de hele vroege uurtjes bleef ben ik ook blijven bijpakken.
Het was een fantastische nacht, en ik heb bijna geen last gehad de dagen erna.
Ik heb wel voldoende vitaminen genomen.

Als de regels zijn een goede houvast om het verstandig te houden, maar ik vind, hoe dom het ook is, dat je soms wel eens wat risico's mag nemen, en eens over de grens mag gaan. :D

Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar elke nacht aan de mdma gezeten, erg dom miscchien, en helemaal niet gezond, maar het was wel een week om niet te vergeten!

Wat ik wil zeggen is dat je vooral moet zorgen dat je je amuseert. En zolang je er niet echt volledig overgaat, zie ik het probleem niet, het is zomer voor iets he!
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Perry » di apr 15, 2014 9:44 pm

Als je wilt weten hoeveel je kan hebben zonder dood te gaan, ik heb een 6x180mg opgesnoept gedurende 1 nacht en leef nog :)
Als je wilt weten wat gezond is weet je eigenlijk het antwoord wel.
Misschien kan je beter op zoek naar een andere drug, speed heeft een lange werkingsduur, 4-FA & 6-APB lijken dan weer meer op MDMA.
Zeker 6-APB is denk ik een goede MDMA vervanger die langer duurt.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Vinz » di apr 15, 2014 9:46 pm

JongGeleerd schreef:Als je wilt weten hoeveel je kan hebben zonder dood te gaan, ik heb een 6x180mg opgesnoept gedurende 1 nacht en leef nog :)

Goede adviezen, dat braggen en boasten van jou kan schadelijk zijn voor onwetende mensen.
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Kockar » di apr 15, 2014 9:48 pm

zéér triestig @kaas :p
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor cojiro » di apr 15, 2014 10:02 pm

Hoe neem je vitamine C in? Neem je echt tabletten of gewoon sinaasappelsap of iets dergelijks?
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Aebi » di apr 15, 2014 10:04 pm

Fruit, tabletjes, sap.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor cojiro » di apr 15, 2014 10:07 pm

cool dat zal ik proberen als ik aan de mdma ga
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Partypipo » di apr 15, 2014 10:44 pm

En anders combineren met 2c-d? Zou ideale mdma booster zijn met weinig of geen extra schade...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Vinz » di apr 15, 2014 11:07 pm

Druks schreef:Ik neem zo'n dikke vitamine C 1000 pil. Ik gok dat het 1 gram was?

Had jou meer als Jumbo medewerken ingeschat. Gewoon kopen vriend!
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor yip yip » di apr 15, 2014 11:26 pm

Vitamine C 1000mg is idd een gram en ongeveer 12 keer de aanbevolen dagelijkse dosis. Helaas kan je lichaam geen VC opslaan, maar voor een kleine meerprijs heb je tabletten met vertraagde afgifte :)

Druks schreef:Dat is niet helemaal waar...


Misschien is -peil niet helemaal een gelukkige woordkeuze. Hoe dan ook, de drie maanden regel is net als de 2 mg/kg lichaamsgewicht een willekeurig getal, maar wordt gezien als een 'redelijk veilige marge voor de grote gemene deler'. Er is niet veel data beschikbaar over het schadelijke effect van MDMA bij mensen, laat staan de exacte hersteltijd van de serotoninevoorraad, receptor, of -cel.

Je serotoninesysteem heeft iig meer dan een nacht nodig om te herstellen en bijpakken is op een gegeven moment verspilling van dope en brein.
yip yip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 287
Geregistreerd: za dec 28, 2013 2:55 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor kaasje » wo apr 16, 2014 12:18 am

Kockar schreef:zéér triestig @kaas :p

Danku! Hahaha
Even voor iedereen: Je moet niet echt luisteren naar mij ik vertel gewoon hoe ik het ervaar.
Ik respecteer de meeste mdma regels vrij goed, maar soms vind ik er over gaan gewoon wel eens leuk.
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Kockar » wo apr 16, 2014 12:20 am

kaasje schreef:Je moet niet echt luisteren naar mij
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Einstein » do apr 17, 2014 2:17 am

yip yip schreef:Misschien is -peil niet helemaal een gelukkige woordkeuze. Hoe dan ook, de drie maanden regel is net als de 2 mg/kg lichaamsgewicht een willekeurig getal, maar wordt gezien als een 'redelijk veilige marge voor de grote gemene deler'. Er is niet veel data beschikbaar over het schadelijke effect van MDMA bij mensen, laat staan de exacte hersteltijd van de serotoninevoorraad, receptor, of -cel.

Yes :) Er zijn geen natuurwetten die dicteren dat 2 mg/kg de maximaal veilige dosis per avond is en het is ook verrekte lastig op een verantwoorde manier gedegen onderzoek te doen naar de minimaal vereiste serotoninepauze waarbij proefpersonen geen tekenen meer gaan vertonen van depressie of teloorgang van het geheugen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor brick_top » do apr 17, 2014 2:42 am

kaasje schreef:Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar elke nacht aan de mdma gezeten, erg dom miscchien, en helemaal niet gezond, maar het was wel een week om niet te vergeten!


Dat zal best ja, maar het kan nooit dat jij nog veel weet van die week :lol:
Ik heb betere mensen al eens die fout zien maken.
Avatar gebruiker
brick_top
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 645
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 3:17 pm

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor kaasje » do apr 17, 2014 11:26 am

brick_top schreef:
kaasje schreef:Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar elke nacht aan de mdma gezeten, erg dom miscchien, en helemaal niet gezond, maar het was wel een week om niet te vergeten!


Dat zal best ja, maar het kan nooit dat jij nog veel weet van die week :lol:


Bwa valt best nog mee, het waren nooit echt hoge dosissen.
We gingen pas 's avonds aan de mdma, als we een beetje moe werden.

Was overigens wel niet echt iets om aan te raden, ik kan geloven dat het niet echt gezond is. :D
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor kaasje » do apr 17, 2014 11:26 am

brick_top schreef:
kaasje schreef:Ik heb vorig jaar bijvoorbeeld 4 dagen achter elkaar elke nacht aan de mdma gezeten, erg dom miscchien, en helemaal niet gezond, maar het was wel een week om niet te vergeten!


Dat zal best ja, maar het kan nooit dat jij nog veel weet van die week :lol:


Bwa valt best nog mee, het waren nooit echt hoge dosissen.
We gingen pas 's avonds aan de mdma, als we een beetje moe werden.

Was overigens wel niet echt iets om aan te raden, ik kan geloven dat het niet echt gezond is. :D
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: Hoeveel verschil maakt de hoeveelheid MDMA-gebruik?

Berichtdoor Fischer » do apr 17, 2014 12:09 pm

Ik zou niet meer dan 15 pillen eten, daarna is het niet leuk meer imo.
Fischer
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 25
Geregistreerd: di apr 08, 2014 2:55 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner