Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ideale pre-xtc maaltijd?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Ideale pre-xtc maaltijd?

Berichtdoor Trebbie » di apr 05, 2016 3:59 pm

Hallo,

Ik ga binnenkort met een stel vrienden xtc nemen in een huiskamer setting. Via een spannend steen-papier-schaar toernooi is uiteindelijk besloten dat ik die avond ga koken voor iedereen.

Ik heb wel het een en het ander gelezen en gehoord over maaltijden die niet fijn zijn voor een avondje trippen, maar ik vraag me af wat jullie zouden aanraden om te eten? En hoelang daarna wachten met innnemen van xtc? (Dan weet ik hoe laat ik moet gaan koken haha)

Alvast bedankt!
Trebbie
Newbie
Offline
 
Posts: 8
Geregistreerd: wo maart 09, 2016 10:50 pm

Re: Ideale pre-xtc maaltijd?

Berichtdoor FRESH » di apr 05, 2016 4:13 pm

Ik eet vaak gewoon een stamppot of iets dergelijks. Dat is niet direct verteert en dat is wel fijn.
Een goede bodem is belangrijk, maar eet zeker niet teveel.
Zorg in ieder geval dat het niet te vet is, en niet teveel sla-achtige want daar zit maar weinig voeding, in voornamelijk vocht.

Na je xtc heb ik ook wel een goede tip om te eten. Maak dag van te voren alvast een pan verse groentesoep met kip en een boel grove groenten. Dat is erg lekker de dag nadat je gebruikt hebt. Het is zout, vocht en bevat veel vitaminen en mineralen. Gebruik veel broccoli, paprika en tomaten.
Een vers bosuitje afknippen en stukjes in je soep doen voor het opdienen is echt heerlijk, vooral die "bite" zal je echt waarderen :-)

En denk de volgende dag om je extra vitamine C, alfa-liponzuur en 5-HTP inname.
FRESH
Offline
 

Re: Ideale pre-xtc maaltijd?

Berichtdoor Exceptional » di apr 05, 2016 7:10 pm

Eet gewoon wat je normaal ook eet (mits dat een beetje gezond is) en het liefst een paar uur van tevoren niet. Na zes is volgens mij je maag leeg, maar zo lang hoef je niet per se te wachten.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Ideale pre-xtc maaltijd?

Berichtdoor pete0603 » do apr 14, 2016 12:41 pm

Ik zal me later voorstellen want ik ben een dex/xtc n00b maar van voeding en neurotransmitters weet ik wel iets.

Tryptophaan zit bijna in ieder dierlijk eiwit, maar een shake tussendoor met whey eiwit zou moeten helpen. In theorie dan, serotonine is 5 hydroxy tryptophaan, en dat maakt je lichaam niet aan. Ben even vergeten wat de voorloper van dopamine is.

Ik zou wat de maaltijd betreft iets nemen wat veel koolhydraten en vocht bevat. En vlees, vis of andere dierlijke eiwitten. Wees niet bang voor wat vet, want daar bestaan hersenen voor het grootste gedeelte uit. Maar vocht is belangrijker.

Als je tijdens invloed trek krijgt, zorg dan voor wat fruit of zo. Ik heb begrepen op dit forum dat magnesium geen kwaad kan. Zit veel in bananen en avocado

Als je jezelf zeg maar 3 uur van tevoren, of 4, verzadigd met voedingstoffen die je tijdens, en achteraf nodig hebt, kan je lichaam meteen herstellen. Of anders moet je met preparaten werken, maar jij ging lekker uitgebreid koken. :-)
pete0603
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: do apr 14, 2016 10:14 am

Re: Ideale pre-xtc maaltijd?

Berichtdoor Yomabo » di mei 03, 2016 8:08 pm

pete0603 schreef:Ben even vergeten wat de voorloper van dopamine is.

Levodopa of L-DOP, (L-3,4-di-hydroxy-phenylalanine), maar ik ga er vanuit dat je het inmiddels al gegoogled had. ;)
Trebbie schreef:Hallo,

Ik ga binnenkort met een stel vrienden xtc nemen in een huiskamer setting. Via een spannend steen-papier-schaar toernooi is uiteindelijk besloten dat ik die avond ga koken voor iedereen.

Ik heb wel het een en het ander gelezen en gehoord over maaltijden die niet fijn zijn voor een avondje trippen, maar ik vraag me af wat jullie zouden aanraden om te eten? En hoelang daarna wachten met innnemen van xtc? (Dan weet ik hoe laat ik moet gaan koken haha)

Alvast bedankt!

Ik zelf vind het super belangrijk om goed te eten. Aangezien ik een maand laat reageer neem ik aan dat ik te laat ben, maar kennis is nooit weggenomen.

Ik kies er altijd voor om heel goed te eten voordat ik aan de xtc of speed begin, aangezien ik makkelijk soms 4-5 kilo af val in zo'n weekend.
Daarom ga ik voor een simpele, maar lekkere manier om veel eiwitten en koolhydraten binnen te krijgen: Broodjes ei.
Het klinkt misschien stom, maar je moet (nou moet niet echt) rekening houden met het feit dat je door al je reserves heen gaat branden op een best kort periode van tijd.

Ingrediënten:
4 gemengd volkoren brood
2 eieren
3 plakjes zeeuws spek
peper
zout
parmezaanse kaas
Eiwitten-shake*
Ricola
mayonaise
*Als je het heb

Ik zelf vind dit een heerlijke combi voor het trippen. Met koningsnacht heb ik er 10 van gegeten voordat ik uit ging. :love:
Fresh Popcorn schreef:
In the future I'll be older
Avatar gebruiker
Yomabo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 343
Geregistreerd: wo jan 13, 2016 11:10 pm
Woonplaats: Randstad


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner