Wat MDMA precies inhoudt en wat het doet met de hersenen is iedereen hier wel een beetje bekend mee. Kanna (UC Extract) is een plantenextract met een hoog gehalte aan Mesembrine, een SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor). Nou heb ik met MDMA erg veel respect voor de 3-maandenregel omdat ik er in geloof dat de potentiele down-regulatie van de receptoren 90 dagen nodig heeft zich weer volledig beschikbaar te stellen voor heftige releases.
De regel geld dat elke andere drugs die fockt met serotonine de teller weer op 0 moet zetten. Nou neem ik de laatste tijd af en toe in het weekend een tikkie Kanna omdat ik alcohol zat ben en ik toch in een gezellige euforische staat wil zijn als iedereen om mij heen aan het zuipen of drugs aan het gebruiken is. Als ik alleen stoned ben irriteer ik mij mateloos aan deze mensen en wil ik het liefst filosofisch nadenken of met iemand diepe discussies voeren waar deze mensen dan ook weer niet op zitten te wachten.
Nou merk ik dat als ik thuis kom na een aantal tikken Kanna verspreid over de avond en ik in de spiegel kijk dat mijn pupillen toch echt wel enorm groot zijn. Ook is er zeker sprake van een euforisch, empatisch effect, lichte stimulatie, een big smile en behoefte aan socializing.
Kanna is naar mijn weet redelijk onschuldig, het is zelfs legaal en word verkocht als medicijn, antidepressiva en mood booster (Zembrin).
Nou vroeg ik mij af of dit de teller weer op 0 zou moeten zetten?