djeemen schreef:Klapperkaak32 schreef:Magnesium werkt voor geen meter joh.
Al vreet ik dat hele potje magnesium leeg, ik loop nog de hele nacht te klapperen als een malle.
Bump even een 3 jaar oud topic.

Maar goed magnesium nemen tijdens xtc en wonderen verwachten is vergelijkbaar met denken dat groene thee tegen kanker helpt terwijl je wel rookt. Het zal wel iets helpen, maar het lost het probleem niet in zijn geheel op. Ik denk dat een spierverslappende benzo in lichte dosis eigenlijk beter helpt tegen klapperkaken.
Ikzelf slik dagelijks magnesium, omdat ik door veel stress 's nachts kaakklem (ook eens in de zoveel tijd mijn tanden bij laten veilen omdat ze te scherp worden). Meestal heb ik die van 300mg of 400mg. Magnesium zal echt niet de xtc/mdma uit je lichaam weg filteren. Ook zal het je niet genezen van kanker of wereld honger stoppen.Maar het heeft wel heel veel benefits in het menselijk lichaam.
Ik zal je de details besparen, aangezien bio-chemi mijn kick is en ik de neiging heb om oneindig door te blijven lullen. Maar Magnesium is nodig bij het transporteren van ATP/Adenosinetrifosfaat: het stofje in het menselijk lichaam dat chemische energie vervoert naar je spieren. Als je elk magnesium atoom maar 1 keer zou gebruiken hiervoor, zou je bijna je lichaamsgewicht aan magnesium moeten eten. Nomnomnom.
Het is dus best handig als je best snel door je energie heen gaat (zoals bij xtc) om je lichaam eventjes te trakteren op wat extra magnesium. Maar slik niet te veel, dit kan super laxerend werken en dit is op een festival echt geen pretje. Geloof mij.