Weavile schreef:Hallo!
Ik heb een (dringende) vraag met betrekking tot MDMA en 4FA. Ik heb tijdens het afgelopen ADE MDMA gebruikt (4e keer in totaal pas, na februari april en juli) maar ik ben toch wel benieuwd naar 4F omdat ik, ondanks het enorm gelukkige gevoel, me vaak toch iets te waus voel waardoor ik niet volledig los kan gaan op de muziek. Vrienden gebruiken daarom 4FA als partydrug, en daardoor ben ik er zelf ook wel benieuwd naar geraakt.
Nu de vraag (of eigenlijk twee). Begin december en begin januari heb ik 2 feestjes waar ik allebei gebruiken wil. Als ik in december 4F gebruik, is het dan "veilig" om het in januari weer te gebruiken? Omdat 4F natuurlijk minder serotonine gebruikt lijkt me dat de pauze dan ook korter is, of niet?
En stel dat die 4F tegenvalt, kan ik dan in januari "veilig" MDMA gebruiken? Aangezien de serotonine dan sneller bijgevuld moet zijn.
Alvast bedankt allemaal. (mooi forum trouwens)
Weavile schreef:Het geeft natuurlijk ook stof tot nadenken. Je (of althans ik, weet niet hoe oud jij bent) bent jong en op dit moment is het jongzijn veel aantrekkelijker dan de tijd die daarna komt. Verstandig zijn is natuurlijk altijd de meest logische oplossing, maar aan de andere kant wil ik ook wel "gebruik" maken van het jongzijn nu. Ik heb nu leuke feestjes en festivalletjes die ik waarschijnlijk over 10 jaar veel minder ga hebben/krijgen. Het is verstandig om de pauzes zo groot mogelijk te houden, maar nu ik jong ben zijn die feestjes waar ik gebruik dingen waar ik naar uitkijk. Als ik ouder ben heb je die feestjes niet meer, en dus wil ik dat op dat moment zo veel mogelijk benutten. En met MDMA heb ik gemerkt dat ik leukere feestjes heb.
Als ik nu verslap met het houden van de pauzes zal het tijdens de zomer alleen nog maar moeilijker worden, tenzij ik een degelijke vervanger vind die geen coke/pep is.
In ieder geval, bedankt voor je bericht.
Lilmuis schreef:Ik heb ook heel snel achter elkaar mdma gebruikt. Zeker binnen 2 maanden 4 keer
Adolf_Seeligmüller schreef:De rol van serotonine in de hersenen en het mechanisme waarmee het werkt is ingewikkeld en helaas niet zo simpel als "De Drie Maanden Regel" impliceert.
Simpel antwoord op je vraag? Het kan, het zal waarschijnlijk geen ernstige lange termijn effecten geven of ernstige gewenning opbouwen. Desondanks is het niet verstandig om hiervan een gewoonte te maken, wat menigeen op dit forum zal beamen. Misschien 6 maanden pauze hierna?
djeemen schreef:Verstandig besluit.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Weavile schreef: En dat ik dan langer moet wachten voordat ik weer bij een effect kom wat ik fijn vind?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten