Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

MDMA en DROMEN

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

MDMA en DROMEN

Berichtdoor Oizo » vr apr 27, 2012 12:00 pm

Na mijn eerste mdma-ervaring (die één van de meest heerlijke ooit was :love: ), heb ik gemerkt dat mijn slaapritme verstoord was. Zo werd ik meerdere keren per nacht wakker, sliep ik veel minder vast. Ook mijn dromen waren echt absurd, gingen veel 'dieper' dan normaal. Dit voor ongeveer 2 of 3 weken ofzo, daarna minderde het stilletjes aan tot ik weer 'normaal' sliep.

Heeft iemand dat nog al ervaren?
Is hier ook een wetenschappelijke verklaring voor?
Laatst bijgewerkt door Oizo op vr apr 27, 2012 5:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Oizo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 631
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:09 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Stefaan » vr apr 27, 2012 12:04 pm

Ik droom ook wel intenser na mdma. Op zich is mn slaapritme na 2 dagen weer redelijk normaal. Heb er geen verklaring voor..
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Bonke » vr apr 27, 2012 3:55 pm

Ja dit had ik ook, tot een jaar geleden. Nu net ff te vaak mdma in korte tijd gebruikt waardoor de lol er helemaal af is. Nu hopen dat het love gevoel ooit weer terug komt :roll2:
De laatste keren ook helemaal geen last gehad van die dromen.
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Jack Daniels » vr apr 27, 2012 4:35 pm

haha leuk dat ik dit soort topics wel vaker voorbij zie komen, met dat lucide dromen etc.
Avatar gebruiker
Jack Daniels
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 355
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:34 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Davinci » vr apr 27, 2012 5:44 pm

Serotonine speelt een grote rol bij slapen. Serotonine is de voorloper van melatonine die o.a. instaat voor dag/nachtritme.
Mdma geeft je serotonine systeem een ferme dreun. Puur biochemisch gezien slaap je veel slechter na mdma. Twee a drie weken na mdma slecht slapen is wel redelijk lang, duidt wrs op wat meer chemische wanorde in hersenen.
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor PimPamPetje » vr apr 27, 2012 5:46 pm

Slaapritme is bij mij na 1 nacht al weer prima :)
En echt dromen doe ik niet. wel had ik in de tijd dat ik bang was dat mensen aan mij zouden zien dat ik gebruikt had, dat wanneer ik mijn ogen dicht deed als ik in bed ging liggen, dat ik gezichten zag :P
PimPamPetje
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 51
Geregistreerd: vr maart 16, 2012 7:51 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Ollie » vr apr 27, 2012 7:16 pm

Dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar ik ben nu 2 weken gestopt met drugs (blowen deed ik dagelijks) en droom elke nacht bizar raar/lucide herinner me vrijwel alles en wordt vaak een uur voor de wekker wakker... Ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst was. Geen zorgen ik ga wel weer gebruiken maar ik wil een maand nuchter zijn omdat zeggen dat ik het kan iets anders is dan doen :D
Opa: Jongen, vrouwen da ben net paddestoel'n. A j de verkeerde het geat oe d'r an kapot.
Avatar gebruiker
Ollie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 128
Geregistreerd: za jan 21, 2012 10:21 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Tomaat » vr apr 27, 2012 7:21 pm

Ollie schreef:Dit heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar ik ben nu 2 weken gestopt met drugs (blowen deed ik dagelijks) en droom elke nacht bizar raar/lucide herinner me vrijwel alles en wordt vaak een uur voor de wekker wakker... Ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst was. Geen zorgen ik ga wel weer gebruiken maar ik wil een maand nuchter zijn omdat zeggen dat ik het kan iets anders is dan doen :D


Ligt louter en alleen aan het stoppen met blowen. Blowen staat erom gekend dromen te onderdrukken/te doen vergeten, en wnn je stopt met wiet doen bizarre dromen meestal hun intrede... Gaat wel over na een paar weken.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Ollie » vr apr 27, 2012 8:22 pm

Bedankt! Fijn om te weten dat wist ik niet.
Opa: Jongen, vrouwen da ben net paddestoel'n. A j de verkeerde het geat oe d'r an kapot.
Avatar gebruiker
Ollie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 128
Geregistreerd: za jan 21, 2012 10:21 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor BlijkbaarErvaren » vr apr 27, 2012 8:51 pm

Met oud en nieuw toevallig een keer veeels te veeeel gebruikt voor mijn doen, 5 pilletjes terwijl dit er normaal 2 a 2,5 zijn ( zelfde pillen, zelfde batch ) en ik had de meest rare dromen, werd ook meerdere malen wakker in de omgeving van me werk maar lag in bed tegen m'n vriendin te praten terwijl ik aan t dromen was. Ik gaf haar opdrachten om bepaalde dingen te doen ( werk gerelateerd ) terwijl ik sliep. Was een hele vreemde ervaring.
BlijkbaarErvaren
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr apr 27, 2012 8:31 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor BOOBS » vr apr 27, 2012 11:02 pm

Hahaha grappig
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor NiandraLades » za apr 28, 2012 12:07 am

Ik ken het ook wel, ik droom sowieso altijd heel levendig en kan me veel herinneren, maar als ik wat teveel MDMA heb gehad en ga slapen heb ik zelfs soms dat ik tegelijkertijd droom en wakker ben. En kraam dus soms ook hele rare dingen uit tegen mijn vriend omdat ik denk dat ik ergens anders ben, iets anders aan het doen ben etc. Paar dagen daarna werden het een soort hallucinaties, was gewoon wakker maar zodra ik m'n ogen dichtdeed dacht ik dat ik hele andere dingen aan het doen was en was er dan later van overtuigd dat ik die dingen echt gedaan had. Heel weird, heeft één keer wel 2 weken geduurd, sindsdien ben ik voorzichtiger geworden en heb ik het wat minder heftig. Vond het wat creepy maar wel fascinerend trouwens.
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: MDMA en DROMEN

Berichtdoor Ollie » di mei 01, 2012 10:48 pm

om nog even half off-topic terug te komen op mijn eerdere post, ik vond dit nog hier op het forum:
http://drugsforum.info/viewtopic.php?f=45&t=456
Opa: Jongen, vrouwen da ben net paddestoel'n. A j de verkeerde het geat oe d'r an kapot.
Avatar gebruiker
Ollie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 128
Geregistreerd: za jan 21, 2012 10:21 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron