Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

MDMA en sociale vaardigheden

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor knuffelbeer1 » do apr 11, 2019 11:20 pm

Heyhey,

De vraag: als je jaarlijks (3/4 keer per jaar) MDMA/XTC gebruikt (niet al te gekke doseringen) en 1 keer per paar maanden wat pep gebruikt, heeft dit dan invloed op je sociale vaardigheden? Dus je manier van communiceren, je extravertheid en simpelweg reageren op mensen. Kan dit verslechteren en minder worden?

Ik ben namelijk een verkoopadviseur en moet elke dag met veel klanten diep in gesprek en een relatie opbouwen. Ik ben van mezelf een erg sociaal en extravert alleen ik ben bang dat dit allemaal achteruit gaat op lange termijn als ik zo nu en dan drugs gebruik! Dit gaat dan negatieve invloed hebben op mijn werk.

Zijn er linkjes of info die deze vraag kunnen verklaren? Of moet ik me niet druk maken hier om? Ik hoor namelijk van mensen die veel gebruiken dat ze niet meer zo sociaal als eerst zijn en minder optimaal zijn in communicatie.

Ik hoor graag van iedereen want vind dit belangrijk voor mezelf en mijn toekomst!

Groet, Luuk
knuffelbeer1
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: zo jul 29, 2018 11:56 pm

Re: MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor PiraatPanda » vr apr 12, 2019 12:51 am

Hi Luuk,

Interessante vraag! Ik denk niet dat matig MDMA gebruik je sociale vaardigheden noemenswaardig zal verslechteren of verbeteren.

Op korte termijn kan je misschien wel iets merken. Mooie sociale momenten (door de MDMA) kunnen je zelfvertrouwen daarin wel even een boost geven, waardoor je je socialer voelt. Maar een after-dip kan er ook juist voor zorgen dat je je naderhand misschien even wat minder prettig voelt met mensen om je heen. Of dat je alles saai vindt vergeleken bij je mdma-high en daardoor minder gemotiveerd bent. Trekt wel weer weg.

Zolang je het niet te gek maakt zijn dat soort dingen doorgaans van tijdelijke aard.

Echter, als je vaak mdma (of andere drugs) gebruikt dan kan je daar wel angstiger of depressiever door worden, vooral als je daar gevoelig voor bent. Je neurotransmitters krijgen natuurlijk wel ff een opdonder met die drugs. Je schrijft dat je erg sociaal en extravert bent, maar in je post lees ik ook angst en onzekerheid. Als je iemand bent die zich snel zorgen maakt (gevoelig zenuwstelsel)dan kun je beter nog iets voorzichtiger zijn met mdma en t beperken tot 2x per jaar.

Mja en verder zou ik me meer zorgen maken om wat voor effect het heeft op jou (als persoon en je gezondheid) ipv op je werk. Met jezelf moet je nog een heel leven door, dat verkoopbaantje ben je volgende maand misschien wel kwijt.

Linkjes heb ik ff niet, je moet nu mijn verkooppraatjes gewoon maar ff geloven :beer:

Goede nacht!
Laatst bijgewerkt door PiraatPanda op vr apr 12, 2019 1:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor PiraatPanda » vr apr 12, 2019 1:08 am

Behalve mijn zogenaamde wijsheden ook nog mijn persoonlijke ervaring: drugsgebruik heeft geen enkel effect gehad op mijn sociale vaardigheden, in negatieve zin iig zeker niet. Een vaardigheid leer je echt niet opeens af. Maar op een gegeven moment had ik t wel zo bont gemaakt dat ik een bad-trip kreeg (soort paniekaanval onder invloed van drugs) en dat heeft me wel vatbaarder gemaakt voor angsten denk ik. Een angst neemt niet je vaardigheid weg, maar kan wel je prestatie belemmeren, en je leven verzieken zelfs. Maar ik gebruikte dan ook idioot onverantwoordelijk veel, dat doe jij niet.

Hoe komt het dat jij je zo'n zorgen maakt?

Wat zeggen die gebruikers dan precies over de achteruitgang van hun sociale vaardigheden? Ik ben wel benieuwd nu.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor Jmths » vr apr 12, 2019 12:09 pm

Zijn er linkjes of info die deze vraag kunnen verklaren?

xtc-mdma/mdma-en-sociale-vaardigheden-t15038.html
Of moet ik me niet druk maken hier om?

Naar drugs gebruik mag wel kritisch gekeken worden natuurlijk maar hier zou ik mij niet druk om maken.
Ik hoor namelijk van mensen die veel gebruiken dat ze niet meer zo sociaal als eerst zijn en minder optimaal zijn in communicatie.

Heeft denk ik overwegend met de algemene gezondheid te maken waar drugs natuurlijk een effect op kan hebben. Geen drugs gebruiken is meestal beter voor de gezondheid zogezegd.

Als je zo door gaat eindig je waarschijnlijk ongeveer als PiraatPanda, is ook zo'n mooi prater. :')
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor PiraatPanda » vr apr 12, 2019 2:08 pm

Jmths schreef:Als je zo door gaat eindig je waarschijnlijk ongeveer als PiraatPanda, is ook zo'n mooi prater. :')

:mrgreen: Na deze opmerking raakt hij vast nooit een lijntje of pilletje meer aan haha

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: MDMA en sociale vaardigheden

Berichtdoor verneukeratief » vr apr 12, 2019 10:24 pm

Jmths schreef:Als je zo door gaat eindig je waarschijnlijk ongeveer als PiraatPanda, is ook zo'n mooi prater. :')

:grin: :hulde:
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner