Hoi allemaal!
Afgelopen zaterdag heb ik een XTC-pil genomen op een techno-feest. Ik heb me zeker wel vermaakt maar de ervaring was toch minder leuk dan de eerste twee keer dat ik XTC heb genomen (dit was dus mijn derde keer). De eerste keer had ik 80 mg genomen. De keer daarna (zo'n 6 maanden later) heb ik 2 pilletjes van elk 93 mg genomen (verdeeld over de avond). Afgelopen zaterdag was het 5 maanden na de vorige ervaring.
Ik had op het feest zelf een xtc-pil gekocht en ik heb hem helemaal ingenomen. Al snel voelde ik de opkomst (zweterig, warm gevoel, tintelingen op gezicht etc.). De inslag was vrij heftig want alles leek ineens heel snel te gaan voor mijn gevoel. Toen ben ik even gaan zitten en na zo'n 5 minuten voelde ik me weer prima. Het eerste uur had ik een klein beetje het love-gevoel maar daarna was ik alleen maar wazig en spacete ik alleen nog maar. Ik had bijna geen zin om te dansen en de muziek klonk ook niet echt lekker (in nuchtere staat vond ik techno wel leuk maar op het gegeven moment werd het eentonig, dus misschien dat het daar aan ligt). Ik wilde alleen maar zitten en een beetje relaxen (dat voelde gewoon lekker aan). Ik heb wel een goede spacende avond gehad maar ik heb echter niet het ultieme xtc gevoel mogen ervaren zoals ik dat bij de eerste twee keer had.
Hebben jullie misschien een verklaring? Naar mijn mening ben ik wel verstandig omgegaan met XTC. Heb het nooit gecombineerd met alcohol en ik heb voldoende water gedronken. Ik heb ook nooit een zeer hoge dosis tot me genomen (zoals blijkt uit mijn verhaal). Ik ga vast nog wel een keer xtc gebruiken over minimaal 3 a 4 maanden en ik hoop echt dat ik me dan weer ongeveer zoals de eerste 2 keer ga voelen..Het lijkt me namelijk sterk dat het love-gevoel al bij de derde keer zoveel minder is geworden gezien mijn mate van gebruik. Zelf heb ik het idee dat het er misschien aan lag dat techno toch niet echt mijn muziek is. Bovendien was ik op die dag al om half 8 op en ik was pas om 8 uur 's ochtends weer thuis (toen de xtc insloeg was ik uiteraard niet moe meer maar daarvoor wel een beetje). Een andere verklaring is dat er misschien MCPP in de pil zit ipv mdma. Ik had namelijk wel de bijwerkingen zoals die ook bij mdma voorkomen (tandenknarsen, zweterig, grotere pupillen, kleine lul en moeilijk pissen) maar het voelde toch wel heel vaag spacend aan...Had ook niet zoiets als een afterglow. Toen het uit begon te werken kakte ik gelijk zwaar in.
Is toch weer een lang verhaal geworden Hebben jullie misschien een verklaring of hebben jullie zelf ook ervaringen zoals deze gehad en kwam het later weer goed? Ik hoop dat ik gerustgesteld kan worden!
Groetjes,
GloriousFish