Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor 1244 » vr dec 07, 2012 9:23 am

Dag allemaal,

vanavond wil ik op een feestje voor het eerst in maanden weer is aan de mdma, ik heb een halve pil wat op +- 100mg neerkomt, die wil ik in 1 keer nemen omdat ik heb bijgelezen dat van bijnemen veel meer neurotox ontstaat. het feestje duurt echter tot 10 sochtends en van een halve pil die je neemt rond 1 ga je dit niet kunnen uitzingen lijkt me. Is het verstandig (:P) om pep te nemen na de comedown bv. of is dit net als het bijnemen van mdma erg neurotox? Ik dacht omdat pep voornamelijk op dopamine werkt ipv serotonine dat dit wel een mogelijkheid zou kunnen zijn?

Bedankt voor de informatie!
1244
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 9:18 am

Re: neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor Oizo » vr dec 07, 2012 9:59 am

De combinatie mdma & amfetamine is zeer sterk af te raden.
Je hebt gelijk dat mdma op serotonine werkt, en amfetamine op dopamine, maar dit wil niet zeggen dat ze niet schadelijk zijn.
De neurotoxiteit bij deze combi is enorm.
Ook heb je gelijk dat bijnemen van mdma over de avond je veel kostbare hersencellen dood.

Als je op zoek bent naar het 'mdma+pep' gevoel zou ik je 4-FA kunnen aanraden.
Dit is voor mij écht een heerlijk stofje om de nacht mee door te doen.
Maar aangezien het feestje vanavond is, vermoed ik dat dit niet meer mogelijk is?

Hoe het juist zit qua schadelijkheid (waarom) weet ik zelf ook niet.
Voor de wetenschappelijke uitleg zal je moeten wachten op andere forumleden.
Ik raad je aan om alleszins voor één van de twee te kiezen.
Als het feestje tot 10u duurt, zou pep hoogstwaarschijnlijk de beste optie zijn.
Anders ga je vroeger crashen en het nooit uihouden :)
Hou dat pilletje dan voor een andere keer. Twee keer feesten is beter dan één, toch?

Veel plezier!
Avatar gebruiker
Oizo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 631
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:09 pm

Re: neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor peprick » vr dec 07, 2012 10:16 am

qua schadelijkheid weet ik t ook niet, zoiezo wel, dat het allemaal schadelijk is of je nou combo doet of niet.
maar ik vind zelf mdma en speed een heerlijke combo. en t liefst gewoon tegelijk.
om het vol te houden raad ik ook de pep aan.
I use to do a little, but a little wouldn't do, so the little got more and more.
I just keep try to get a little better, just a little better then before.
~WAUS-PAUS~
Avatar gebruiker
peprick
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 198
Geregistreerd: do maart 31, 2011 2:26 am
Woonplaats: rotterdam

Re: neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor Einstein » vr dec 07, 2012 10:47 am

MDMA sloopt bepaalde zenuwuiteinden, amfetamine sloopt andere zenuwuiteinden. Daarnaast is amfetamine in verband gebracht met het versterken van de schadelijkheid van bepaalde MDMA-achtige stoffen en dus mogelijk ook van MDMA.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor peprick » vr dec 07, 2012 11:00 am

tjah... tis zoiezo allemaal schadelijk, iedereen die rookt, rookt ook tijdens gebruik, en dan nog super veel ook! dat schijnt ook niet goed te zijn omdat nicotine de dopamine "ontvangertjes" stimuleerd, de beloning is wel hoger, maar wel schadelijker.
heb ik deze week bij psycho-educatie gehad. nieuwe onderzoeken waren het, en die shit hebben ze met muizen getest... nicotine en drugs in een muis... wtf!
nou, pijn zullen ze niet gehad hebben.
I use to do a little, but a little wouldn't do, so the little got more and more.
I just keep try to get a little better, just a little better then before.
~WAUS-PAUS~
Avatar gebruiker
peprick
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 198
Geregistreerd: do maart 31, 2011 2:26 am
Woonplaats: rotterdam

Re: neurotoxiteit van nemen pep na comedown mdma?

Berichtdoor Stefaan » vr dec 07, 2012 11:12 am

peprick schreef:tjah... tis zoiezo allemaal schadelijk, iedereen die rookt, rookt ook tijdens gebruik, en dan nog super veel ook! dat schijnt ook niet goed te zijn omdat nicotine de dopamine "ontvangertjes" stimuleerd, de beloning is wel hoger, maar wel schadelijker.
heb ik deze week bij psycho-educatie gehad. nieuwe onderzoeken waren het, en die shit hebben ze met muizen getest... nicotine en drugs in een muis... wtf!
nou, pijn zullen ze niet gehad hebben.



Het is sowieso allemaal schadelijk. Maar het dopamine systeem is een stuk robuuster dan het serotonine systeem. En als je pep neemt voor/tijdens/vlak na mdma, werkt de pep niet alleen neurotoxisch voor op je dopamine systeem maar ook je serotonine. Terwijl als je alleen pep zou nemen je je eigenlijk alleen om dopamine zorgen hoeven te maken. Als ik de TS hier was, had ik niet direct begonnen met spacen, maar een paar uurtjes gewacht, en ergens eenmalig mdma bijgepakt ipv pep.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner