Hi allen,
Ik heb een vraag die niet specifiek over XTC gaat, maar ook over 4fmp. Ik gebruik deze goedjes zo nu en dan op festivals, zo'n 1 a 2 keer per jaar. Ik ga er dus zorgvuldig mee om.
Het love-gevoel dat je van XTC en 4fmp krijgt vind ik geweldig; zin om te knuffelen, zin om te dansen, alles voelt gewoon fijn (zelfs naar de wc of kluisjes lopen is een heerlijk uitje). Ik merk echter dat ik minder goed tegen het 'waus'-gevoel kan dat later optreedt. Dat gevoel voel ik altijd heel bewust opkomen; het love-gevoel verdwijnt, ik word vaak plotseling een beetje claustrofobisch van alle mensen om me heen en de omgeving begint wat te draaien. Ook gaat lopen dan opeens heel zwaar en dansen op de maat lukt me ook minder. Ik kan de wereld om me heen minder goed bevatten en zie dingen die er niet zijn. Ik heb op zulke momenten altijd behoefte om ergens op een rustige plek te gaan zitten waar zo min mogelijk prikkels zijn en waar mensen niet constant aan me vragen of ik er nog wel zin in heb.
Omdat ik in het verleden één keer een bad trip heb gehad vind ik het heel moeilijk om met dat wause gevoel om te gaan. Voel dan meteen mijn stemming omslaan en ik probeer dan heel bewust niet bang te worden (werkt natuurlijk averechts). Ik vind dit jammer want hierdoor heb ik een haat-liefde-verhouding met drugs opgebouwd; aan de ene kant heb ik er altijd heel veel zin in, maar tegelijkertijd ben ik huiverig voor wat er later op de avond gaat gebeuren. Zonde van de hele ervaring natuurlijk.
Wie kan me hiermee helpen? Helemaal niet gebruiken is natuurlijk het beste, maar aangezien ik al niet vaak gebruik en ik niet toe wil geven aan m'n irrationele angsten, wil ik liever een manier vinden om ermee om te gaan.
Groetjes,
Anoniem8499