JongGeleerd schreef:Wow ILoveMDMA

Mag ik vragen in welke mate jij het hebt misbruikt, want ik dacht dat mijn depressie tijd kut was, maar dit is nog kutter...
Ik heb nu nergens meer last van als ik 't gebruik, alleen dat m'n dosis rete hoog moet zijn (dus ik doe 't ook ff niet meer)
Sinds qbase 2010 minimaal een jaar lang om de 6 weken mdma genomen totdat ik van de 3 maanden regel hoorde. 2012 een aantal keer te vlak achter elkaar genomen. Hardbass 250 mg 6apb op, week later met carnaval 125 mg 6apb. Een week of 2 later een maand lang alleen maar 14-16 uur per dag geslapen en niet kunnen werken. Niet aan elkaar gekoppeld, want lag ver erna. Rond Pinkpop het ineens ook begaaid, de week voor Pinkpop 225 mg mdma op, op Pinkpop 300 mg mdma. Ik ging heerlijk! Maar weer 2 weken in een dipje en daarna weer een maand onbeperkt moe. Gesprekken met psycholoog (wat verder echt nergens op sloeg, maar die vond mijn problemen wel heel erg op manisch-depressief lijken) en gesprekken met een psychotherapeut (wat mij wel heel erg heeft geholpen!).
Een tijdje weer netjes lange tijd er tussen gelaten. Toen op knockout (gepland) weer genomen, paar weken later op Masters (gepland, want 2x kort achter elkaar en dan heel lang niet moet kunnen toch?) weer en paar weken later op dominator wéér (ongepland, was al beetje dronken aan het worden en een maat had er al een pil ingegooid. Niemand deed vooralsnog mee en gingen waarschijnlijk ook niks nemen die dag. Hij wou niet alleen spacen, wat heel logisch klonk dus ik heb ook genomen. Uiteindelijk waren al mn vrienden aan de pillen, dus ik had het net zo goed niet kunnen doen om hem niet alleen te laten spacen...). Toen heb ik iets meer dan een week, bijna 2 weken denk ik, bijna niks kunnen zien in het donker. Gewoon alsof je helemaal waus bent van de pillen in het donker zeg maar. Dingen ineens naast me zien die er niet waren, alles. Sindsdien dus zware pauze ingelast tot oud en nieuw. Nu ben ik al wel weer een paar weken kapot moe, maar ik geef nog niet op met op school werken, omdat ik weet dat wanneer ik tijdelijk zou stoppen de school op nog 1 persoon hangt die niet ook nog meer werk moet doen omdat ze dan in een burnout komt en de school dus uit elkaar valt. Dus iedere middag uit school slaap ik eerst. En dan 's avonds kan ik niet slapen. Middagdutje overslaan zorgt niet voor 's nachts wel kunnen slapen, alleen voor me nog ongemakkelijker voelen...
Mogelijk is die onbeperkte moeheid, die ik sinds mn 14e ofzo om de paar jaar heb voor een tijdje, wel inderdaad wel het resultaat van manisch-depressief zijn. Het lijkt wel met een hogere frequentie voor te komen sinds mn mdma gebruik en wordt dus niet echt alleen maar veroorzaakt door gebruik, maar misschien verergert het de boel wel.
Misschien moet ik het inderdaad wel uit laten zoeken. Maar, ik ga ook niet heel mn leven medicijnen slikken. En in de periodes dat ik wel goed ga heb ik zoveel energie en zin om dingen te ondernemen dat ik eigenlijk liever niet het labeltje ziek wil en dan nooit meer ergens kan werken. Want wie neemt nou iemand aan die ieder moment een maand doodmoe thuis kan zitten? Maar in de periodes dat ik zo moe ben wil ik niet door de sociale dienst gepushed worden een baan te vinden en te solliciteren terwijl ik geen energie heb voor die sollicitaties, laat staan voor het werk.
Maar goed, niet helemaal precies alléén mdma problemen bij mij waarschijnlijk dus...
Maar 3 weken down en huilen is wel vooral na een paar keer mdma misbruik, gevolgd door een periode van onbeperkte moeheid en hele afgevlakte emoties.